וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: יינות מתאימים לקיץ

15.8.2012 / 15:00

שני אדומים ושני לבנים לוגם אבי אפרתי ומוצא בקבוק עם תמורה נפלאה למחירו וגם אחד לבן מהמוצלחים שהוציאה השנה התעשייה

בטעימת השבוע ארבעה יינות מקומיים – שני לבנים ושני אדומים; שלושה מיקב הרי גליל ואחד מכרמל. ארבעת היינות מתוני תמחור (55-75 שקלים) וארבעתם מספקים תמורה טובה עד מצוינת לכסף. ויונייה של הרי גליל הוא יין צנוע ונעים. 'גליל אלון' הוא מאדומי ה-VALUE FOR MONEY הכי מוצלחים בתעשייה. הריזלינג מכרם קאיומי של כרמל הוא לבן חצי יבש שאסור להפסיד, מהטובים שהופקו בישראל בשנים האחרונות. כל היינות (גם האדומים) מתאימים מאד ללגימת קיץ.

לחיים!

כרמל, ריזלינג כרם קאיומי 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש, מכרם יחידני - קאיומי, על בסיס 100% ענבי יוהנסבורג ריזלינג. היין תסס והתבגר במיכלי נירוסטה בלבד. צבע זהבהב נוטה לירקרק. באף ניחוחות פירות חמצמצים חדים מאד. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: אויסטרים, דגים, שוקרוט ומנות בשר לבן ועגל (שניצל וינאי למשל).

דבר המבקר: יין חד, מדויק, בנוי היטב, מעקצץ קמעא, עם נגיעה פטרולית מקסימה, משובב נפש ממש. ללא ספק מטובי הריזלינגים שפגשנו בתעשייה המקומית בשנים האחרונות. נפלא ללגימה כעת, אבל יהיה כשיר בהחלט כיין חורף עם תקרובת הבשר המתאימה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בתשע מילים: הכי קרוב לריזלינג גרמני טוב שתמצאו בישראל באוגוסט 2012.

הרי גליל, גליל ויונייה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי ויונייה מצפון איזור הגידול 'גליל' בגליל העליון. 60% מהענבים תססו תסיסה קרה במיכלי נירוסטה. השאר בחביות עץ אלון צרפתי חדשות (6 חודשים על השמרים). צבע זהוב. אף מתובל ופרחוני. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: גספצ'יו, פסטה, דגים, סושי וסשימי.

דבר המבקר: ויונייה סימפטי ורך, שאמנם חסר במעט את השפיץ והאופי החד משמעיים של ויונייה איכותי במיטבו, אבל שמספק חוויית נעימה ו'עגולה'. מהנה ללגימה יומיומית ולא מחייבת.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: לא יומרני וחביב.

הרי גליל, גליל אלון 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 45% קברנה סוביניון, 41% סירה, 8% פטי ורדו ו-6% קברנה פרנק, מצפון איזור הגידול 'גליל' שבגליל העליון. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי. צבע אדום-סגול. אף מתובל. גוף בינוני. 15.5% (!) כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: מפיצה ופסטה ועד נתחי סינטה צרובים, סטייק על הגריל, צלעות טלה.

דבר המבקר: בלנד לא יומרני אך מוצלח בהחלט, שמשלב בחן את האלגנטיות השרירית של הקברנה, עם התיבול העוקצני של הסירה. בהתחשב במחירו המתון מאד, עושה מצוין ויותר את העבודה. מתאים מאד ללגימת יומיום בבית ובמסעדה. ממשיך מעולה של קודמו המוצלח מהשנה שעברה – 'גליל אלון 2009'.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשלוש מילים: סוס עבודה מצטיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הרי גליל, גליל אלה 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 45% סירה, 45% ברברה, 7% פטי ורדו ו-3% קברנה פרנק, מצפון איזור הגידול 'גליל' שבגליל העליון. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי. צבע אדום כהה. באף פרי שחור ואדום. גוף בינוני נוטה למלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: כל אוכל מתובל יחסית, על בסיס בשר. פסטות ברוטבי בשר.

דבר המבקר: אם קודמו, 'גליל אלון', מספק הצטיינות בתחומו, 'גליל אלה' בסדר גמור, ראוי בהחלט ללגימה, אבל בעיני מרשים מעט פחות: קצת פחות מגובש, חד ומדויק; ועדיין, זה יין ראוי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (תמורה ריאלית לכסף).

במילה אחת: אפשרי.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully