וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסביח של עובד נפתח בתל אביב

18.10.2012 / 12:42

עובד, האיש והסביח מוציא את החצילים והעמבה מגבעתיים לסניף נוסף ברחוב קרליבך בתל אביב, במיקום חדש שייפתח בעוד מספר שבועות

הסביח של עובד בגבעתיים, בבעלותו של עובד דניאל, הפך ב-25 שנות קיומו למותג של ממש. המקום מזוהה בראש ובראשונה עם הפרסונה של עובד שאחראית ללא מעט המצאות שהפכו למטבעות לשון: הסלנג הייחודי של עובד שכולל המצאת הכינוי דרבי לעמבה הצהובה מול החריף האדום, הביטוי "לחצל, לבצבץ ולטחן", כלומר לשים חציל, טחינה וביצה ועוד מילון מונחים שלם. עובד מצדו, נהנה בכל פעם מחדש להתעלל קצת במבקרים החדשים ולעשות להם בחינות על הלקסיקון המקומי.

חילופי הדברים שלו עם הלקוחות והתור המשתרך תמידית משעות הבוקר עד הלילה הקטנות, גררו לא אחת להשוואות סטייל הסופ נאצי. כל הסיבות לעיל יחד עם טעמו של הסביח עצמו שעובד מכנה "הטעים ביקום", יצרו את הקסם שהוא הסביח של עובד והפכו את השם עובד עד לכדי שם גנרי לסביח. על כן, אין זה פלא שלבבות רבים רטטו למראה שלט קטן שנתלה לאחרונה ברחוב קרליבך, שבישר על כך שכאן ייפתח בקרוב סביח עובד.

הסביח של עובד. נמרוד סונדרס
יגיע לתל אביב. הסביח של עובד/נמרוד סונדרס

האישיות התיאטרלית של עובד היא בעלת מניות רבות בהצלחת המקום, ועובד מודע לכך היטב. זאת גם הסיבה לכך שלא העז לעשות את הצעד ולתת זיכיון בעבר, למרות שביקשו ממנו לא מעט. "לא עשיתי את זה קודם, כי תמיד חשבתי שקשה לעשות את מה שאני עושה. להחליף אותי זה לא קל", אומר עובד ומפרט כי יש הרבה ניואנסים באישיות שלו שלא ניתנים להעברה: "זו גם הדרך השיווקית שלי, זה הדיבור עם הקהל. אני לא חושב שכל אחד יוכל לעשות את זה במשך כל היום, זה ייחודי לי".

אם כן, מה גרם לעובד לשנות את דעתו? שני צעירים, מאור בן טוב (23) ואביב שרי (22) הם התשובה לשאלה. השניים, לקוחות ותיקים אצל עובד שגם מיודד עם משפחותיהם, הם אלה שהצליחו לשבור אותו. השניים קיבלו את הזיכיון המיוחל ועברו חודשיים וחצי של חניכה צמודה בגבעתיים, שכללה היכרות עם הספקים של עובד, טכניקות הכנת הסביח, העברת המתכונים ומבחנים על הסלנג. עובד אומר כי מלבד ההיכרות שלו עמם, אהב את המיקום שבחרו. "אם פותחים סביח במקום מרכזי כמו רחוב קרליבך בתל אביב, אז יש מספיק תנועה גם בלי הצגות", הוא אומר. "אפשר קצת לתת את סגנון המשחק, ללמוד את השפה, לא צריך את כל המסביב", הוא מוסיף כי הסלנג יישמר ואולי עם הזמן ירכשו השניים ביטחון לדבר כמוהו עם הלקוחות.

לשאלה אם נזכה לפגוש את עובד בסביח, הוא אומר כי יבוא מדי פעם לבקר. "הענקתי לזה את השם שלי ואת המתכון וחשוב לי שזה יישמור על הרמה", הוא אומר. "אם זה יגיע לאותן רמות ובמידה וזה יצליח, זה גם הישג שלי". לדבריו גם כשפתח את עובד תכנן שזה יצליח רק במסגרת העיר גבעתיים, ובכלל לא שיער לעצמו כי ההצלחה תהיה ארצית. כך הוא מקווה שיקרה גם במקום החדש.

גם מאור בן טוב, ממשיכו של עובד, אופטימי. הוא ושותפו סיימו לימודי בישול בתדמור, אבל הבינו כי דווקא הדבר "המהיר והקליל", מדבר אליהם. השניים עבדו שנתיים בדוכן האוכל המהיר סודוך, והרגישו שהבשילה השעה למקום משלהם. "שנינו במקור מגבעתיים וגדלנו אצל עובד", מספר מאור ומוסיף כי התגובות והלחץ מהרחוב הן היסטריות לקראת הפתיחה, וגם הטלפון אצל עובד בגבעתיים לא מפסיק לצלצל. מאור מסביר כי הוא מודע לכך שנכנס לנעליים גדולות אבל לא חושש. " יש לנו את הגיבוי מעובד, הוא מלווה אותנו ויש לו ידע מקסימלי".

הסביח של עובד. נמרוד סונדרס
הסביח של עובד/נמרוד סונדרס

אז מה עובד, עכשיו יש שני 'הסביח הכי טוב ביקום'?
"הסביח הכי טוב ביקום זה מה שאני אומר על המקום שלי, והם אמורים להגיד על שלהם את אותו הדבר".

סביח עובד, רחוב קרליבך 18, תל אביב. אין טלפון. כשר
שעות פתיחה: א'-ד' 09:00-02:00 ה' 09:00-03:00 ו' 09:00-17:00 שבת מוצ"ש- 03:00.

  • עוד באותו נושא:
  • סביח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully