וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנה עברה מתיחת פנים

12.11.2012 / 19:55

איטליה הקטנה, המסעדה הירושלמית הוותיקה, עברה שיפוץ והרחבה, החליפה את התפריט החלבי בבשרי, והתחמשה בשותפים חדשים ונוצצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בתפריט החדש: טרטר סלק ורימונים/מערכת וואלה, צילום מסך

רבע מאה פעלה מסעדת איטליה הקטנה ברחוב קרן היסוד בירושלים, כמסעדה איטלקית חלבית. במהלך התקופה הזו השתנתה סצינת המסעדות בעיר באופן מהותי. בעלת המקום, דפנה אלקיים, הבינה שלמרות היותו מוסד ירושלמי אהוב, הגיעה השעה למתיחת פנים.

"עם הזמן ראינו שצריך לערוך שינויים, שיתאימו לקהל בעיר", מסבירה אלקיים את הסיבה לצירופם של השותפים החדשים, יוסי ברוך ודניאל אומן. יחד עימם הצטרפו כשותפים גם אנשי קבוצת אדום החזקה, החולשת על מסעדות רבות ומצליחות בעיר הבירה: אדום, לבן, קולוני ועוד.

וכן, גם מתיחת הפנים הגיעה. בתקופה האחרונה עברה המסעדה שיפוץ מסיבי: החצר צומצמה, חלל המסעדה הורחב, הבר שופץ, ולפני כשבוע נפתחה המסעדה שוב. עכשיו המקום מרווח יותר, עם בר גדול שאפשר לשבת סביבו, ועם קיר יין מרשים שבו מוצגים לראווה כ-300 בקבוקים.

התפריט השתנה מקצה לקצה. במקומן של המנות החלביות נולד תפריט בשרי חדש, איטלקי אף הוא. "היום כל בית קפה מציע תפריט חלבי איטלקי", אומרת אלקיים, "רצינו לתת משהו ברמה אחרת, גבוה יותר מסתם פסטה".

אומן, בעברו סו שף במסעדת אדום בירושלים, גייס למטבח גם את אמיר נאור, סו שף מארקדיה, והשניים יצאו לדרך. כיאה לטרנד האחרון, הוכנס קונספט של חצאי מנות לאורכו של התפריט, כדי שללקוחות יהיו כמה שיותר אופציות, והם יוכלו לבחור בין מנות גדולות לקטנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
איטליה הקטנה בגרסתה העדכנית/מערכת וואלה, צילום מסך

בין המנות שתמצאו פה: ניוקי עם שקדי עגל, פטריות פורצ'יני ומנגולד (42 / 78 שקלים, תלוי בגודל), מוח טלה בגספצ'ו לבן (26/45 שקלים), ראגו טלה על אורז בר (47 / 88 שקלים), ריזוטו פטריות עם ארטישוק ירושלמי, עגבניות ופסטו (31 / 56 שקלים), תבשיל דגים עם עגבניות, חומוס ולימון (47 / 88 שקלים), אוסובוקו עגל (42 / 78 שקלים), טרטר סלק ורימונים, ועוד.

מדצמבר ייפתח המקום בימי שישי, ויהפוך למעין שוק איטלקי, שבדוכניו ימכרו פסטות, שמן זית, ארטישוק וחומרי גלם נוספים, לצד תבשילים לפי משקל שאפשר לקנות הביתה. התפריט הקבוע אמנם לא יוגש בימי שישי, אבל במסעדה יהיה בופה, ואפשר יהיה לאכול ממנו במקום.

איטליה הקטנה. רחוב קרן היסוד 38, ירושלים. 02-5611368. כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00 עד אחרון הלקוחות, ו' סגור (בקרוב ייפתח לשוק ובופה בוקר), מוצ"ש עד אחרון הלקוחות.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully