וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין: עולם חדש מארגנטינה

29.5.2013 / 15:54

אבי אפרתי טועם את יינות קאטנה זפאטה מארגנטינה, ומגלה בקבוקים זולים, המספקים תמורה ראויה, לצד יינות עולם חדש יוקרתיים ומרשימים

יין: עולם חדש מארגנטינה

השבוע בטעימה: יינות יקב קאטנה זפאטה – יצרן היין המוערך ביותר בארגנטינה. יקב קאטנה זפאטה פועל כ-100 שנה באזור מנדוזה, ונמצא בבעלות משפחת קאטנה, ששורשיה באזור המארקה באיטליה. בקאטנה זפאטה עושים יינות "עולם חדש" ברורים, עם השפעות קליפורניות חד משמעיות. אלו יינות מודרניים ומסוגננים. רבים מהם זולים, והטובים שבהם מספקים תמורה נהדרת לכסף. הם אינם יומרניים, יש להם נטייה להיות "קצרים" משהו, אבל יש מעט יינות המתומחרים כמותם, המספקים תמורה טובה ביותר, בוודאי בהקשרי יום יום. לצדם מייצרים בקאטנה זפאטה גם יינות פרימיום. שניים מהם, יקרים ומצוינים, נוכחים גם בטעימה זו. שווה לשים לב ליינות הללו.

הזולים שבהם הינם מועמדים מעולים לצריכה מאסיבית לצד עוף, פסטות ובשר של יומיום, ולפיכך לרכישה בארגזים. היוקרתיים מפתיעים באלגנטיות שלהם. כהרגלנו, סעיף התמורה לכסף הושמט ביינות היוקרה. לחיים!


לכל ביקורות היין של אבי אפרתי

בודגה אזמרלדה, אלאמוס, מלבק 2011

Bodega Esmeralda, Alamos, Malbec 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי מלבק מעמק אוקו. 6-9 חודשי התיישנות בחביות צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום, נוטה לסגול. באף פרי שחור. גוף קל, נוטה לבינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 46 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכי עוף. פיצה. פסטה ברוטבי שמן זית ועגבניות.

דבר המבקר: הכי פשוט, הכי בסיסי, הכי חנפן, ובכל זאת: ראוי. זה מלבק למתחילים, והוא לא רע בכלל. אין הרבה יינות שמספקים חוויית יין, להבדיל ממיץ, ב-46 שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: יין יומיומי פשוט וראוי.

קאטנה זפאטה, טיליה, מלבק-סירה 2011

Syrah 2011-, MalbecCatena Zapata, Tilia

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של מלבק וסירה ביחסים שווים. שישה חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות (10% חדשות). צבע אדום, נוטה לסגול כהה. באף פרי שחור. גוף קל, נוטה לבינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: על האש.

דבר המבקר: בלנד שהופך פופולארי במנדוזה, בין המלבק הארגנטינאי הקלאסי, לסירה, מנסיכי דרום צרפת. יש האומרים שהבלנד מלבק-סירה הוא הקברנה-שיראז של מנדוזה. יין בסיסי, שמנסה להיות עוצמתי. הרבה פחות מוצלח לטעמי. מרגישים בקלות במקדם המניפולטיביות שלו. להבדיל מיינות המלבק הבסיסיים האחרים שנלגמו בטעימה הזו, חסרה לו מידה של ניקיון. הפחות מוצלח בשישייה לטעמי.

תמורה לכסף: 2/5.

בשמונה מילים: המלבק הבסיסי שנסקר ממעל, זול יותר ומוצלח יותר.

בודגה אזמרלדה, אלאמוס, סלקסיון, מלבק 2010

Alamos Seleccion, Malbec 2010Bodega Esmeralda

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי מלבק ממגוון כרמים במנדוזה. 9 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאיות וצרפתיות, 40% מהן חדשות. צבע אדום כהה. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף בגריל, צ'וריסוס, קבב.

דבר המבקר: לא כל אחד מתחבר למלבק. לא כל אחד מתחבר להוויית העולם החדש שמגולמת ביין כזה. אם אתם כן בעניין, היין הזה הוא משיאי התמורה לכסף שאפשר להעלות על הדעת. לא רציני או חשוב, קצר משהו, אבל כיין ללגימת ערב ביתית לצד אוכל קל – פולקע מהגריל של אתמול עם קצת חרדל, בגט וסלט, אין כמוהו.

תמורה לכסף: 5/5.

בשלוש מילים: לא בקבוק, ארגז!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

קאטנה זפאטה, קאטנה מלבק 2010

Catena Zapata, Catena, Malbec 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי מלבק ממנדוזה, שעברו 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות (70%) ואמריקאיות. צבע סגול כהה, נוטה לשחור.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: אסאדו (ומנגל).

דבר המבקר: עוד דוגמה נהדרת לתמורה, שמניבים היינות הארגנטינאיים הנכונים. התמחור כאן שייך לטווח הביניים של קטגוריית המחירים הבינונית. התמורה – הרבה מעבר. פירותיות מרוכזת, מידה מפתיעה של מורכבות ואלגנטיות יחסית למחירו. אחלה יין, עם תמורה נפלאה לכסף.

תמורה לכסף: 5/5.

בשלוש מילים: יין הבית למבינים.

קאטנה זפאטה, מלבק קאטנה אלטה 2009

Catena Zapata, Malbec, Catena Alta 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי מלבק מחלקות קטנות ובודדות, מכרמים נבחרים בגובה רב. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי (70% חדשות). צבע סגול, נוטה לשחור. באף פרי שחור. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 217 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים - אנטרקוט או סינטה - במחבת או בגריל, לצד תפוחי אדמה וסלט ירוק. ארוחות מורכבות על בסיס בשר בקר או כבש.

דבר המבקר: מרגישים בבירור שכאן עולים ליגה. מלבק איכותי עם עושר, עומק ורוך. מוחצן כמובן, אבל לא שתלטני מדי. גסטרונומי בהחלט.

בחמש מילים: מלבק, הגרסה למתקדמים, זה כאן.

קאטנה זפאטה, מלבק, ארג'נטינו 2008

2008 Catena Zapata, Malbec, Argentino

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין הדגל של קאטנה זפאטה עשוי 100% ענבי מלבק, מכרמים נבחרים של היקב במנדוזה. 24 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע סגול כהה. באף ציפורן, מוקה ופרי אדום. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 476 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות, על בסיס בשר בקר וכבש.

דבר המבקר: כותב שורות אלו אינו מסתיר בדרך כלל את עמדתו ותפיסת עולמו בענייני יין. יינות העולם החדש חביבים עלי הרבה פחות. בכל זאת, אי אפשר שלא להסיר את הכובע ליוצרי היין הזה, מספינות הדגל של העולם החדש בשנים האחרונות, על יין מרשים במיוחד. כן, הוא מוחצן. וכן, הוא פתייני, הדוניסטי שכזה. ויש שיטענו, שבכסף הזה אפשר לצפות לפחות טכניקה ויותר נשמה. ובכל זאת, מדובר ביין נהדר. אדום מורכב, מלוטש, נקי, אלגנטי מאוד, שייטיב ללוות ארוחות מורכבות. כמו תמיד ביינות דגל, על יוקרה משלמים.

במילה אחת: ארררגנטינה!

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully