וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדות המבטיחות של השנה הבאה

יש למה לצפות בשנה החדשה: פתיחות של מסעדות מושקעות ומעניינות של שפים מובילים, מתחם אוכל גרנדיוזי ומרשים בשרונה, ואפילו כמה תוכניות להקמת מקומות מעבר לים

למרות המיתון וסגירתן של מסעדות רבות בשנה החולפת, גם בשנה הקרובה עתידות להיפתח פה שלל מסעדות חדשות, שינסו את מזלן בשוק המסעדנות המקומי, הקשוח למדי. אמנם רוב בתי האוכל והמסעדות שנפתחים אינם צולחים את רף השנה הראשונה לפעילותם והם נסגרים, אך בין הפתיחות הרבות הצפויות בשנה הבאה יש מספר מסעדות מבטיחות, ולפחות מתחם קולינרי אחד, שמעוררים ציפייה מיוחדת. קבלו את הרשימה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונתן רושפלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרברט סמואל הרצליה של השף יונתן רושפלד

רזומה שף: עלמה לאונג', טאפאס אחד העם, הרברט סמואל (תל אביב).

תאריך פתיחה משוער: סוף שנת 2013, עם פתיחה מלון היוקרה ריץ קרלטון.

לוקיישן: מלון ריץ קרלטון החדש במרינה הרצליה

קונספט: מסעדת שף כשרה

החידוש: המסעדה נושאת את השם המחייב- הרברט סמואל, על שם מסעדת היוקרה של רושפלד וקבוצת עדיס לייף סטייל המשקיפה על חוף הים בתל אביב. התפריט של הרברט החדשה יתיימר לשמור אמונים לאיכות, למקוריות ולטריות של מסעדת האם ולהפגין את יכולותיו של רושפלד כשף. עם החבירה לרשת מלונות הפאר ריץ קרלטון, קבוצת עדיס' לייף סטייל לא משחקת בקטן במיזם הזה. המלון החדש צפוי לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים של יוקרה וכך גם המסעדה העתידית שתשכון בו. החידוש הפעם, בשונה מיתר המסעדות של הקבוצה, הוא הכניסה למגרש המסעדות הכשרות בארץ ופנייה לקהל חדש שעד כה לא יכול היה ליהנות ממטעמי השף.

למה אנחנו כל כך מתרגשים? שנה גדושת פעילות עברה על קבוצת המסעדנות עדיס לייף סטייל עם פתיחת מלון הבוטיק ובו גם מסעדת עלמה לאונג' היוקרתית של רושפלד וכן סגירת הבראסרי של הקבוצה- יבנה מונטיפיורי. דווקא לאור ההתפתחויות הללו מסעדת הרברט סמואל הרצליה מעוררת את הסקרנות, אפילו יותר מכל מסעדה חדשה של השף-סלב יונתן רושפלד, בייחוד כשמדובר לראשונה במסעדה כשרה שמתעתדת לעמוד ברף הקולינריה הנוקשה של השף.

המסעדן יורם ירזין. דניאל צ'צ'יק
יורם ירזין/דניאל צ'צ'יק

אלברט של השף ברק אהרוני והאחים ירזין

הרזומה של השף: רפאל, טוטו, טאפאס בנמל.

תאריך פתיחה משוער: מרץ 2014.

לוקיישן: מלון בוטיק נורמן, סמוך לכיכר המלך אלברט בתל אביב.

קונספט: מטבח שף ים תיכוני.

החידוש: האחים המסעדנים יורם וארי ירזין (קפה איטליה, מוזס, טאקריה) משתפים פעולה במיזם מלון הבוטיק החדש נורמן, עם שותף בריטי. המלון עצמו הוא אחד הפרויקטים המסקרנים והיוקרתיים שיוקמו בארץ, ויהיו בו 50 חדרים (מהם 20 סוויטות). בימים אלה עובדים במסעדת אלברט על תפריט וקונספט סופי. על פי יורם ירזין, המחירים במקום ינועו סביב 250 שקלים לאדם לארוחת ערב (ופחות לארוחת צהריים עסקית). התפריט יתמקד באוכל פשוט.

למה אנחנו כל כך מתרגשים: הסגירה של טאפאס בנמל, שאותה הוביל אהרוני, יוצרת ציפייה גדולה לראות אותו עומד בראש המטבח של מסעדה חדשה. לאהרוני רזומה מרשים במסעדות מהטובות בארץ, והוא שף צעיר ומבטיח. גם לאחים יורם וארי ירזין, המשתפים פעולה עם אהרוני, יש ניסיון רב שנים ביצירת מסעדות מצליחות בתל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי קונפורטי צילום: יח"צ)/מערכת וואלה!, צילום מסך

טופולופומפו של אבי קונפורטי

הרזומה של השף: צפרה, צ'ימיצ'נגה.

תאריך פתיחה משוער: תחילת אוקטובר 2013.

לוקיישן: יגאל אלון 96, תל אביב. בקרבת מסעדת צפרה.

קונספט: מסעדת אש אסיאתית.

החידוש: המסעדה החדשה והמדוברת של השף קונפורטי מצוידת בתנורים מיוחדים ואביזרי גריל מהמזרח הרחוק, ועתידה להציג לפנינו קולינריה שטרם חווינו. משהו שקונפורטי בהחלט יודע לעשות.

למה אנחנו כל כך מתרגשים: בכל הנוגע לטופולופומפו אנחנו מתרגשים כבר די הרבה זמן. המסעדה, שפתיחתה נדחתה כבר יותר מחצי שנה בגלל בעיות ביורוקרטיות, היא אחת המושקעות בישראל, הן מבחינה כספית - מדובר על מיליוני שקלים - והן מבחינת העיצוב המתוכנן להיות גרנדיוזי ופורץ דרך. אנחנו כבר לא יכולים לחכות ולראות מה תהיה התוצאה הסופית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאיר אדוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסעדה השנייה של השף מאיר אדוני במלון קרלטון (עוד אין שם)

המסעדה השנייה של השף מאיר אדוני במלון קרלטון (טרם נקבע שמה).

הרזומה של השף: מזללה, כתית, בלו סקיי.

תאריך פתיחה משוער: דצמבר 2013.

לוקיישן: מלון קרלטון, על חוף ימה של תל אביב.

קונספט: טברנה כשרה.

החידוש: אחרי מסעדת בלו סקיי, הכשרה החלבית החדשה, הממוקמת על גג מלון קרלטון, פותח השף אדוני מקבוצת כתית, יחד עם קבוצת קרלטון, מסעדה נוספת. הפעם מדובר במסעדת חוף בשרית. במרכז המסעדה יוצב טאבון רחב ידיים, שממנו ייצאו מנות דגים, בשר ופוקאצ'ות. את המסעדה מעצב מיכאל אזולאי, והיא תהיה רחבת ידיים, עם טרסה חיצונית ומקומות ישיבה רבים.

למה אנחנו כל כך מתרגשים: קשה למצוא בישראל מסעדות איכותיות על חוף הים, אז כשהשף הכשרוני והפרפקציוניסט מאיר אדוני זומם לפתוח אחת כזאת, ההתרגשות גדולה. הדחייה בלוחות הזמנים של פתיחת המסעדה אפילו מגדילה את הציפייה עוד יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רפי כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדה חדשה לשף רפי כהן במנדליי סטריט הוטל (לשעבר מלון אדיב)

מסעדה חדשה לשף רפי כהן במנדליי סטריט הוטל (לשעבר מלון אדיב).

הרזומה של השף: מסעדת רפאל.

תאריך פתיחה משוער: לא ידוע.

לוקיישן: מלון בוטיק מנדליי סטריט בתל אביב.

קונספט: מסעדת שף עם מטבח מקומי.

החידוש: בניגוד ליוקרתיות המאפיינת את האוכל של כהן ברפאל, המסעדה החדשה, בקומת הלובי של המלון, תתבסס על טאבון וגריל פחמים מרכזי, שעליו יכינו את המנות. היא תהיה פחות יקרה מהאחות הגדולה, אך תשמור על שימוש בחומרי גלם מצוינים, בהגשה פשוטה יחסית.

למה אנחנו כל כך מתרגשים: המסעדה במלון הבוטיק החדש תהיה הפעם הראשונה שבה יחלוש כהן על מטבח נוסף, מלבד זה של מסעדת רפאל. אין ספק שהמקצועיות חסרת הפשרות המאפיינת אותו כשף ומסעדן, תעבור גם לדי.אן.אי של המסעדה החדשה, שפתיחתה נדחתה כבר מספר פעמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחם שרונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחם שרונה

מתחם שרונה

תאריך פתיחה משוער: אוקטובר 2013 - מאי 2014.

לוקיישן: סמוך לקריה ולקניון עזריאלי בתל אביב.

קונספט: מתחם קולינריה, בילוי וקניות.

החידוש: שלל מסעדות ובתי אוכל חדשים ומסקרנים יפתחו עם תחילת פעילותו הרשמית של מתחם שרונה בתל אביב. חלק מהמקומות ייפתח כבר בתום עונת החגים, וחלקם בשלב מאוחר יותר. מלבד רשתות מזון כמו וניליה, אגאדיר, רוסטיקו ועוד, יפתחו בשרונה מגוון מסעדות מסקרנות. כך למשל מסעדת claro של השף המוכשר רן שמואלי, מתחם ליטל איטלי שבו יפעל השף יוגב ירוס, עם שוק אוכל איטלקי, דוכני טייק אווי, טרטוריה איטלקית ים תיכונית של דגים, פירות ים ופסטה עבודת יד, קרנבירה - גריל איטלקי מעושן, ועוד. הקומפלקס הזה עתיד להיפתח בדצמבר.

מסעדות מעניינות נוספות שיפתחו הן בר יין גסטרונומי לעובד ושני זיתוני, בעלי הברים JAJO ו-JAJO VINO בנווה צדק, בראשות השפית עדי לוי (עתיד להיפתח באוקטובר), ו- Branja friends eat & drink- מסעדה ים תיכונית עם השפעות ספרדיות ודרום איטלקיות, של השף אופיר וידבסקי ושל הראל בלו, מבעלי מסעדת סיטארה. המסעדה הזו תהיה בת 2 קומות, ותיפתח בסוף מאי 2014. עוד צפויים במתחם : קונדיטוריית בוטיק לקונדיטור אורן בקר (הפתיחה באוקטובר), וסניף ישראלי ראשון למעדניית פושון המפורסמת מפריז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איל שני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזנון בפריז של השף אייל שני

רזומה שף:אברקסס צפון, הסלון, פורט סעיד, המזנון

תאריך פתיחה משוער:ספטמבר 2013

לוקיישן:רובע מארה, רו דה ז'אקוף, פאריז.

קונספט:מזנון פיתות גורמה כשר

החידוש :לראשונה, עובר השף אייל שני לייצג אותנו גם בחו"ל, עם פתיחת מזנון הפיתות שלו בפאריז. המזנון, שנפתח רק לאחרונה בסניף שני ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, יהיה הפעם כשר, כחלק ממיקומו בשכונה יהודית בעיר הצרפתית. מרבית המנות במקום יהיו זהות למנות שמוגשות במזנון הפיתות של שני ושותפו שחר סגל וחלק מחומרי הגלם אף ייובאו לפריז מישראל.

למה אנחנו כל כך מתרגשים? כל מיזם של אייל שני מעורר בנו ריגוש, מה גם שהפעם מדובר באופציה כשרה שמייבאת את האוכל של השף-סלב היישר לאחת מבירות הקולינריה העולמיות. מעניין לראות כיצד יתאקלם המזנון בצרפת ואיך יגיב אליו הקהל המקומי שמורגל יותר בבאגט מאשר בפיתה ים תיכונית.

עוד מקומות שנדבר עליהם השנה

*השף רועי סופר ממסעדת סרדיניה האיטלקית ביפו עתיד לפתוח מסעדה חדשה, הפעם בחו"ל. נכון לכתיבת שורות אלה אין אינפורמציה נוספת על התקדמות הפרויקט.

*מסעדת שף חדשה ויוקרתית עתידה להיפתח לשף ירון שלו ממסעדת טוטו, במלון הבוטיק The Varsano שבשכונת נווה צדק. הבעלים של המלון הם הדוגמנית גל גדות ובעלה איש העסקים ירון ורסנו.

*הבעלים של הקיטשן מרקט אסף ליס ואלון פרידמן פותחים לקראת החורף מסעדה חדשה במיקום בו פעלה עד כה מסעדת השרקוטרי בשוק הפשפשים ביפו. עדיין אין קו סופי למקום אך הוא הולך לשלב בין אוכל איכותי לחוויית בילוי אווירתית המאפיינת את מתחם השוק, ככל הנראה גם במעורבות ברמה זו או אחרת של השף המוכשר יוסי שטרית.

המסעדות המומלצות של השנה שחלפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully