וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדשים של טפרברג, אדיר וצ'ילאג

27.11.2013 / 17:28

טעימת השבוע ממחישה בבירור את ההבדל הסגנוני בין טעימות יינות עולם ישן לחדש. אבי אפרתי לוגם את החדשים של יקב צ'ילאג, אדיר וטפרברג

בטעימת השבוע חמישה יינות מקומיים שיצאו לשוק לאחרונה. שניים של יקב אדיר, שניים של יקב צ'ילאג ואחד של טפרברג.

נתחיל בצנוע ובפשוט שבהם: "מריטאז' רזרב 2012" של טפרברג, שמצליח, בלי להתיימר לגדולות, להיות יין יומיום סימפטי. שני היינות של אדיר – "כרם בן זמרה שיראז 2011" ו"שרדונה 2011" עשויים היטב, ללא פגמים, אבל מבליטים את האספקט המגביל והמוגבל של יינות "העולם החדש": שניהם מסחררים משהו, מפתים מאד, נחמדים מאד אבל לא משמעותיים דיים.

שני היינות של יקב צ'ילאג – קברנה סוביניון וסירה מסדרת "פרימו", בציר 2009, מייצגים גישה ייננית אחרת לגמרי. כאן ההתערבות מינימאלית והטרואר מדבר. שני היינות יקרים ומושקעים. שניהם טובים מאד. יין הקברנה סוביניון שלם, מגובש וראוי מאד. הסירה, אותו מפיקים בצ'ילאג לראשונה, אוחז בכל התכונות הטובות של סירה ים תיכוני.

ומכיוון שהיינות של אדיר וצ'ילאג מגיעים כולם מכרם בן זמרה, לגימתם מעניינת. היא ממחישה בבירור את ההבדל הסגנוני בין יינות עולם ישן ליינות עולם חדש. בפרט מסקרן ללגום זה מול זה, ראש בראש, את השיראז של אדיר עם הסירה של צ'ילאג. הם שונים. מאד. לחיים!

טפרברג, מריטאז' רזרב 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 55% ענבי קברנה סוביניון, 35% מרלו, 5% קברנה פרנק ו-5% פטי ורדו מחלקות בהרי השומרון. 8 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני. 13.4% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: סנדביץ' קורנביף. פסטות ברוטבי שמן זית. בולונז.

דבר המבקר: בלנד בורדולזי שמנסה לתת הרבה תמורת מעט כסף. הרבה פרי והרבה עץ; מוחצנות חד משמעית, מגע מתיקות קל. יין ידידותי למשתמש באשר הוא. לא נורא מעניין אבל מספק תמורה בהחלט ראויה ל-55 שקלים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: כשר יומיומי לכל כיס.

אדיר, שיראז, כרם בן זמרה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שיראז מחלקת הפלאטו בכרם בן זמרה. שנת התיישנות בחביות עץ אלון, 85% מהן צרפתיות והשאר אמריקאיות. צבע אדום סגול. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני נוטה למלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: בולונז. רוסטביף.

דבר המבקר: שיראז עולם חדש טיפוסי: מלא בפרי; לפעמים הוא מרגיש כמעט כמו מחית פרי. עגול, מוחצן, פתייני, עם נגיעה כמעט מתקתקה. יין שנעים ללגום אבל אין צורך לבנות על עומק יוצאי דופן ממנו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשבע מילים: יותר יופי מאופי; ובכל זאת חביב מסוגו.

אדיר, שיראז, שרדונה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שרדונה מכרם בן זמרה. 292 ימי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע זהוב-קש. באף הדרים. גוף בינוני נוטה למלא. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ובשרים לבנים.

דבר המבקר: המון נוכחות לעץ יש ביין הזה. יש שיאמרו שלטוב; אחרים – לרע. האף מאד פירותי. בחיך בולט העץ, עם המון פרי ותבלינים. יין חמאתי שהמפגש שלו עם החיך מפתיע לטובה אבל יכולת ההתפתחותו בחיך, ההשתהות שלו, מוגבלת. לא יין רע, אבל טכני משהו.

תמורה לכסף: 2/5 (יקר מעט בהתחשב באיכותו).

בשבע מילים: שרדונה "עולם חדש" סביר אך קצת יקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צ'ילאג, פרימו, קברנה סוביניון 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: "פרימו" היא הסדרה הבכירה והיוקרתית של יקב צ'ילאג, המופקת רק בשנות בציר יוצאות דופן. היין הנוכחי מבוסס על 90% ענבי קברנה סוביניון ו-10% סירה מכרם בן זמרה שעברו 30 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ועוד 15 בבקבוק. צבע אדום כהה אטום. באף פרי אדום ושחור, שוקולד, טבק ועור. גוף מלא.

כמה? 170 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: קברנה סוביניון עז ותקיף בטעימה ראשונה, ששתי שעות חדרור מרככות מאד. יין בנוי היטב, שממצה בהצלחה את טעמי הפרי, עם חמיצות טובה, מורכבות ראויה ואיזון טוב. 170 שקלים הם אכן הרבה כסף, אבל הפרימו הזה, המהווה אנטיתיזה ליינות הקברנה סוביניון המקומיים המוחצנים והאגרסיביים, הוא באמת יין טוב מאד. ראוי ללגימה כבר עתה אבל יצבור נפח ועומק נוספים בשלוש השנים הבאות.

תמורה לכסף: 2.5/5 (מחיר ריאלי לאיכויות).

בשש מילים: גבר אמיתי לא צריך להיות אגרסיבי.

צ'ילאג, פרימו, סירה 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 95% סירה ו-5% קברנה סוביניון מכרם בן זמרה. 30 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ועוד 15 בבקבוק. צבע אדום-שחור. באף פרי שחור ושפע תבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 170 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס בשר טלה וכבש וקדירות בקר.

דבר המבקר: הסירה הראשון של אורנה צ'ילאג מוצלח במיוחד. מעקצץ ומתובל כמו שסירה צריך להיות ובמקביל מחזיק את מימדי האיפוק והאופי המאפיינים יינות ים תיכוניים במיטבם. יין שכיף אמיתי יהיה ללגום בחורף הקרוב (אם יגיע..) לצד תקרובת בשר ראויה.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית ליינות איכות).

בעשר מילים: מצטרף ראוי נוסף לרשימה המתרחבת של יינות סירה מקומיים איכותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully