וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: חומוס נפלא באפיקים

24.12.2013 / 8:21

קמפינג באזור הכנרת הוביל את המונה לחומוסייה הקטנה של יוסי בקיבוץ אפיקים בה מגישים חומוס ממכר, מדהים בטריותו עם טעם של עוד אחרי כל ביס

גם לי מגיעה מנוחה, לפעמים זה קורה, אם אפשר לכנות חופשה עם הילדים חופשה. הפעם הצפנתי לקמפינג בכנרת, עם החברים הכי טובים שלי, כמובן חברים מהמילואים. אני ממש לא אוהב לכלוא את עצמי בתוך צימר מעץ רק בשביל להגיד שיצאתי לחופש. ואם כבר אני בצפון, למה לא לנסות לפרגן למקום באזור. כמה שאלות לתושבי תושבי האזור המקסימים סיפקו לי תשובות מעניינות וכיוון כללי: צומת צמח. כבר הבנתי בדרכי לקמפינג שאזור צמח נראה כמו חנות גדולה של כל מה שאתה לא צריך על הדרך, או מקומות שמוכרים מים בטעם קפה עם מאפה מתמול שלשום. את זה אני מכיר מתל אביב. ואני דווקא חיפשתי את הדבר האמיתי, מקום קטן על הדרך.

שלט קטן צד את עיני. הלכתי מכות עם האפליקציה שמנוונת את המוח ושברתי את ההגה דרומה לאפיקים, בעוד משפחתי לא מבינה למה צריך לראות את בית שאן בדרך לתל אביב. סימן חיים ראשון נראה ליד השולחנות שבמחוץ. מישהו באמת חי בחום הגדול הזה, אנשים יושבים ואוכלים, הכל שקט ופסטורלי. יצאתי מהרכב לתוך השקט, אנשים פה הולכים לאט יותר, מסתכלים לך בעיניים, מחפשים להבין לאן אתה ממהר. הבנתי שמסתכלים עליי, אז האטתי את הקצב.

מצא חן בעיני שכולם יותר רגועים, אני לא יכול להגיד שזה לא משפיע עליי. המקום עצמו היה בוודאי עוד אחד מהמבנים המיתולוגיים של אפיקים על יופיו שלא נשמר, שבחלקו משמש את החומוסייה של יוסי. יוסי ירד אל העמק, התחיל את דרכו בניסיון ללמוד, על הדרך התחיל להכין חומוס בפאבים באזור. שמו של החומוס יצא למרחקים המוגבלים של האזור הגיאוגרפי אשר מתחת לפני הים. יוסי הבין שהדרך הבטוחה היא לפתוח מקום משלו ולדהור על סיר של חומוס. גם ככה אזור העמק מאתגר את תושביו במיעוט אפשרויות, יפה לראות בחור צעיר שלא מוותר, אני מחויב לפרגן במיוחד אחרי שטעמתי יחד עם משפחתי את החומוס של יוסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חומוס טרי וטעים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזמנתי עבורי מנה בצלחת בעוד אני מזמין פיתה לאשתי היקרה. אחרי שלוש דקות בעודי טועם ונהנה הגיעה הדרישה לעוד פיתה. הוצאתי פיתה נוספת, לקחתי את מה שהיה בצלחת לתוך כלי לדרך. החומוס עצמו לא חלק במיוחד, טרי בצורה מדהימה. יוסי בכוונה לא מוסיף עליו יותר מידי, כדי לא להפריע לטעם הפשוט והמעולה, עם טעם של עוד אחרי כל ביס. נכון שהוא לא הכי זול, 22 שקלים בלי ביצה, אבל כאופציה לשובע אי אפשר להתעלם ממנו. אחרי שיצאתי מהמקום אשתי היקרה חייכה אליי בעודה מסמנת לי עם הראש, 'אתה חייב לכתוב עליו, הבנתי שוב מי הבוס בבית, וזה לא אני'. ביררתי את הפרטים ויצאנו לדרכינו, 500 מטר אחרי היציאה ימינה מאפיקים ביקשתי טעימה מהחומוס. לא היה על מה לדבר, לא נשאר כלום, אחרי עוד שתי דקות אחד מהילדים שאל בשיא התמימות 'מתי אוכלים?', דרך צלחה, החיים חזרו למסלולם.


קיבוץ אפיקים, אחרי הכניסה בצד ימין 100 מטר, מתחת לעץ הפיקוס הענק. 0522379165. 04-6754393. לא כשר, כל המוצרים כשרים. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-20:00 ו' 10:00-16:00


אוכל רחוב: הפלאפל של מלכה עטון
אוכל רחוב: באגט מנחם בכביש 443

  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully