וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרקו: מסעדה יוונית חדשה באזורי חן

31.12.2013 / 15:07

מסעדה יוונית חדשה נפתחה לפני כשבוע בתל אביב על ידי המסעדן צביקי עשת, אשר מבטיח אוכל יווני אותנטי שמזמן לא עושים כמותו בארץ

מסעדה יוונית חדשה בשם גרקו נפתחה לפני כשבוע לפעילות באזורי חן בת"א בבעלותו של המסעדן צביקי עשת. זוהי המסעדה השלישית שפתח עשת השנה בנוסף לביסטרו גרינברג, אף הוא באותה השכונה ומסעדת פאסטל שבמוזיאון תל אביב. השף של גרקו (Greco) הוא אליאב גולדברג, אשר נכנס בשותפות עם עשת למסעדה. "זאת מסעדה יוונית אמיתית ולא חלטורות של שפים שעושים כאן כאילו אוכל יווני", אומר עשת, "אצלנו יוגש אוכל יווני שכבר מזמן לא עושים כמותו בארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת גרקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

למה דווקא מסעדה יוונית?
"יוון זאת האהבה האמיתית שלי. אני נוסע לשם כבר שנים ומאז ומתמיד הייתה לי פנטזיה לפתוח מסעדה יוונית מדליקה. חוץ מזה המסעדה הזאת משלימה את המכלול שרציתי ליצור באזורי חן, במה שהיה בעבר לטעמי מתחם נוראי ועכשיו הוא מתחם מזון של ממש. גרקו משלימה את החוויה לצד גרינברג שהיא מסעדה משפחתית יותר וקלאסית. גרקו היא צעירה יותר, רעננה וכיפית. מקום עם אווירה מטורפת, ריקודים כל ערב ומוסיקה יוונית אותנטית שהרכיב עבורנו עורך מוזיקלי מאתונה".

גרקו תכלול עמדה בה יוגשו מאכלי רחוב יווניים פופולריים כמו סופלקי- קבב יווני על האש מפרגיות, עגל או כבד עוף, וגירוס-שווארמה כבש בפיתה יוונית (סופלקי או גירוס בפיתה-36 שקלים, בצלחת- 56 שקלים). לצד עמדה זאת ישנו גם חלק של מטבח פתוח רחב ידיים במסעדה. צורת ההגשה בגרקו החדשה תהיה של מגש רווי מנות מזה (meze) גדולות או קטנות (על פי בחירה) כפלטפורמה לארוחת שרינג עם מגוון טעמים יווניים.

כך, ניתן יהיה להזמין מהתפריט מנות מזה כמו טירוקפטרי: ממרח גבינה חריפה ופלפל קלוי; סרדלה: סרדינים כבושים בשמן זית, חומץ, יין ופטרוזיליה; גאווארוס: בייבי אנשובי מטוגנים עם מלח ואורגנו; מרתו פיתה: מאפה יווני במילוי שמיר ובצל לבן; פריקסה גרקו: המנה שעל שמה קרויה המסעדה - תבשיל בשר טלה מבושל ברוטב לימון; לחנו דולמדס: כרוב ממולא בבשר טלה ואורז; קוטופולו יאמיסטו: עוף שלם במילוי אורז, בשר ועשבי תיבול (מנה לארבעה המוגשת רק בסופי שבוע) ועוד. טווח המחירים למנות קטנות: 22-46 שקלים, ולמנות גדולות 36-74 שקלים.

גם הקינוחים בגרקו נותרים נאמנים לארץ המקור וכוללים מנות כמו לוקומה. כדורי בצק מטוגנים בדבש וקינמון; רווני: עוגת סולת עם פיסטוק, קוקוס ודבש; מוס יוגורט עם קונפיטורת תאנים ופלפל אנגלי; ועוגת סולת וחלב ברוטב טופי (כל הקינוחים במחיר 36 שקלים). מלבד קולינריה יוונית, המסעדה החדשה תכלול גם אוזו בר עם למעלה מ-100 משקאות אניס מהעולם ובקנקני אלומיניום במגוון גדלים יוגשו במקום משקאות מסורתיים יווניים כמו האוזו או הצ'יפורו (משקה שעשוי מזיקוק קליפות ענבים).

גרקו. אורי צבי גרינברג 25, אזורי חן, תל אביב. 03-7411022. ראשון- שבת 12:00-00:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת גרקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully