וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: השקשוקה הכי טובה בארץ

18.2.2014 / 7:40

השקשוקה של סניור, שמתבשלת שעות, תחזיר כל אחד לבית אימא. המונה מתמוגג מטעמים חדים בכל ביס, נימוחות עדינה, סלטים טריים ובאגט אחד, ענק וקריספי

המונה טועם סניור. קובי רובין
השקשוקה הכי טובה בארץ/קובי רובין

יש מין צליל קבוע כזה שמשמיעים לי בכל פעם שאני לא מזהה שם של מקום שנראה שכל העולם מכיר חוץ ממני. בתור כתב לאוכל דרכים, אני כאילו מחויב להכיר כל מקום ברחבי הארץ, אבל זה לא אפשרי גם אם הייתי מנסה. זה מה שכל כך יפה - כל הזמן להכיר מקומות חדשים, מה שלא יפה זה אותו צליל ידוע של זלזול, פחחחחח כזה, עם 'אויש נו' רציני בסופו. מישהו צריך לצלם את הפנים שלי באותו רגע, משהו בין תמימות וחוסר אונים, שני מצבים שאני מנסה להתחמק מהם כל חיי.

בכל פעם שכתבתי על שקשוקה, מישהו היה חייב להכניס לי שעוד לא אכלתי אצל סניור. כמובן שלא ידעתי על מה הם מדברים. כביש 40 הוא אחד מאותם כבישים שאתה מנסה להאיץ בהם כל הזמן בין הרמזורים, הפעם האחרונה שעברתי בצומת הייתה לפני יותר מעשרים שנה בדרך לקורס צניחה. רוב הסיכויים שבכלל ישנתי על הטילטולית, בזמנו מאוד האמנתי לסמל שהבטיח שאם אישן יותר בזמן השירות אני אעשה פחות צבא.

בפעם האחרונה שעברתי עם המונית באזור, נכנסתי לצומת ועצרתי בשולי הכביש, 30 מטר אחרי הפנייה נגלה לעיני האוטובוס הצהוב של משפחת סניור. האוטובוס חונה כאן כבר 35 שנה, כל כמה שנים חיים מחליף אוטובוס ומחדש הכול, אבל לא משנה כלום באותה שקשוקה ידועה. תכננתי גיחה קצרצרה, שתי תמונות זריזות, שיחה קלה והלאה לעבודה, כל זה לוקח בדרך כלל בין חצי שעה לשלושת רבעי שעה. בסוף נשארתי כמעט שעה וחצי, כי לא היה רגע אחד בו המקום התרוקן מלקוחות.

המונה טועם סניור. קובי רובין
שקשוקה שתחזיר כל אחד לבית של אימא. סניור/קובי רובין

הרבה מקומות ברחבי הארץ עושים שקשוקה, אבל לרוב מכינים אותה בשיא המהירות על המקום ולא מבשלים אותה שעות. לא שאני מזלזל בטעמה של שקשוקה טרייה, כבודה במקומה, אבל אין דבר יותר טעים משקשוקה של שעות. הטעם של השקשוקה של סניור יחזיר כל אחד לבית של אימא. מה לא היה שם? ריכוז טעם חד בכל ביס, נימוחות עדינה, ביצים עם תיבול שלא מתבייש אבל גם לא משתלט, סלטים טריים, תוספת של צ'יפס על הכל. גילגול בנייר, אתה מקבל על הדרך זיתים כבושים מהסוג היותר טוב ונא לא לשכוח להישען קדימה, שלא יטפטף חס וחלילה. בשביל הרבה אנשים הטעם של סניור הוא מקור להשוואה מעתה והלאה וכעת, גם מבחינתי.

אחת החוכמות בחיים היא לקלוע לטעם של כולם. עוד לפני שנים רבות, חיים ותמי הבינו שצריך להקשיב למה שהלקוחות אומרים. הם הצליחו לפצח את הנוסחה שקולעת לטעם של כולם: השקשוקה מתבשלת משעות הבוקר המאוד מוקדמות, לפני שהציפורים מצייצות. כבר אז, חיים רוקח את התבשיל, כל פרט בתהליך חשוב, העגבניות מספק מסוים בשוק רמלה, הביצים ממושב קדרון השכן, ישר מהלול, בלי משחקים, הבאגטים מגיעים מגדרה שלוש פעמים ביום, והם קריספיים בהתאם.

כולם עוצרים אצל סניור, היו ימים שאפילו מטוסים בצבע חאקי נחתו משום מקום על השדה הסמוך ליד האוטובוס לתדלוק דחוף, עד כדי כך חזקה האהבה לשקשוקה של סניור ואפשר להגיד שהאהבה המיוחדת הזאת נשמרת טוב על ידי שני הצדדים.

אם אתם נוהגים, אל תנסו לאכול באגט שלם, יש סיכוי מאוד גדול שתירדמו על הכביש. תמי וחיים אף פעם לא היו קמצנים, המנה גדולה ומשביעה, תאכלו חצי במקום, את השאר תאכלו כארוחת ערב. ככה אני עשיתי, אכלתי חצי מהבאגט והחלק השני נותר בשקית. אל תקשרו את השקית, תנו לשקשוקה להתקרר לאט. 24 שקלים לבאגט ענק (לא לשכוח לחלק) 18 שקלים אם תיקחו בפיתה.


השקשוקה של סניור. צומת תל נוף על כביש 40 פנייה ל4103. 052-2543095. כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-15:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully