וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: נוסטלגיה אמיתית בפיתה

4.3.2014 / 7:32

בפתח תקווה מוצאת המונית את הבוטקה של פלאפל בחכמה שמגיש את אותה המנה עשרות שנים. כאן תקבלו כדורים טעימים, בלי יומרות, שמהווים תזכורת לימים הרבה יותר פשוטים

פלאפל בחוכמה- המונה טועם. קובי רובין
14 שקלים למנה של נוסטלגיה אמיתית/קובי רובין

בעבודה כמו שלי במונית, אני כל הזמן נתקל בניסיונות לחדש. עד היום אני לא מצליח להבין את כל החובבנים שפותחים מקומות, משקיעים מאות אלפי שקלים רק בשביל לנסות לעבוד עליי. מישהו פעם אמר שבשביל להצליח בחיים אתה צריך לשכנע כל סיני לקנות ממך רק פעם אחת. אז לכל האופורטוניסטים, אנחנו לא בסין, והרי גם ככה אם תעקצו אותי בפעם הראשונה לא אחזור ואספר לכל מי שאני מכיר שזה לא שווה את הכסף.

לא המצאנו את הפלאפל, שהגיע אלינו ישירות ממצרים השכנה. במצרים עושים פלאפל מפול, ובצורה הזאת הוא גם הגיע לארץ. הפול לא בריא ואפילו מסוכן לחלק מהאוכלוסייה הישראלית, ולכן התחילו להכין בארץ פלאפל ידידותי יותר לקיבה, מחומוס. ההתאמה של החומוס לפלאפל הייתה יותר ממושלמת והטעם התקבל באהדה רבה על ידי כולם. עדיין אפשר למצוא פלאפל מפול באזורים מסוימים בשטחים, השם של הפלאפל באזורים אלו הוא טעמייה, ולטעמי, הוא הרבה פחות טעים.

מחובתי לספר על פלאפל בחכמה במלאבס (ככה קוראים לפתח תקווה, זה השם השני שלה, יש עדיין ותיקים שאומרים בגאון שהם מלאבסים, כלומר, נולדו בפתח תקווה וגרים בה כל החיים). פתח תקוואים תמיד התגאו בעירם ואין אחד שלא מכיר את הפלאפל של בחכמה ואוכל במקום לפחות פעם בשנה. יש אנשים שבשבילם המקום הוא מזכרת של ימים יותר פשוטים ויפים, ימים של פלאפל טעים העשוי מחומוס, עם מינימום תיבול, בלי חוכמות.

פלאפל בחוכמה- המונה טועם. קובי רובין
מזכרת של ימים יותר פשוטים ויפים/קובי רובין

את המקום פתחו רחל ודויד עוד בימים הראשונים של המדינה הצעירה, והיום מנהל אותו הבן. תמצאו אותו לצד הדרך הראשית שבעבר חצתה את הפרדסים. אחד הקבועים אמר לי שבתור ילד הם נהגו לעבור דרך הפרדסים והריחו את הפלאפל מרחוק. לדבר על מבנה קבע בימים ההם היה בגדר חלום, וגם עכשיו, פלאפל בחוכמה זה בוטקה, לא יותר. הבוטקה הוא בערך בגודל של מטר על מטר, לא צריך יותר מזה בשביל לעשות פלאפל. יש כמה כיסאות במקום וברז המים מגיע מהחצר של הבניין ליד, יותר אותנטי מזה אין.

הפלאפל עצמו מוגש בפיתה פשוטה, גם הטעם לא מסובך. אם אתם ממתלהבי פלאפל בארבע טעמים, זה לא המקום בשבילכם. הסלטים הכי בסיסיים שיש, סלט ירקות בסיסי, קצת עמבה, חריף ודי. מדובר על פלאפל ללא יומרות שלא מנסה להתאים את עצמו לכולם, לחובבי פלאפל רציניים המקום מהווה תזכורת לימים יותר פשוטים, 14 ש''ח למנה של נוסטלגיה אמיתית.


פלאפל בחכמה. יצחק שדה 32 פתח תקווה. שעות פתיחה: א-ה 10:00-19:00. כשר, רבנות פתח תקווה

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully