וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות כשרים לפסח: המיטב של יקב הרצוג

19.3.2014 / 16:57

אבי אפרתי לוגם יינות מיקב הרצוג האמריקאי. יש שיאשימו אותם בטכניות על חשבון אופי אבל הם רוויי מקצועיות חד משמעית ומעל לכל - כשרים לפסח

טעימת השבוע מוקדשת ליינות יקב הרצוג מקליפורניה. היקב הגדול והמתועש, המייצר יינות כשרים הוא בעל שורשים בצ'כיה. שם החל להפעילו, לפני כמאתיים שנה, משפחת הרצוג אשר סיפקה יינות לקיסר פרנץ יוזף. משפחת הרצוג עברה לארה"ב לאחר מלחמת העולם השנייה, השתלבה בתעשיית היין האמריקאית. מ-1985 פועל יקב הרצוג בעמק נאפה שבקליפורניה ומפעיל שלוחות נוספות מחוץ לארה"ב. זה יקב 'עולם חדש' טיפוסי, הפועל בהתאם לכל חוקי הז'אנר. הוא נחשב לטוב ביצרני היינות הכשרים (מחוץ לישראל).

בטעימה הנוכחית שבעה יינות מכל קשת הזנים והמחירים. מלבן חצי יבש וזינפנדל פשוטים וזולים; דרך שרדונה פריך טיפוסי; אל אדומים עתירי גוף ופרי, כמיטב המסורת הקליפורנית ועד ריזלינג קינוח. בכל היינות בולטים מאפייני העשייה הייננית של עמק נאפה: אלו יינות מוחצנים, פירותיים, אלגנטיים לרוב. יש שיאשימו אותם בטכניות על חשבון אופי אבל אי אפשר להתווכח עם המקצועיות החד משמעית. כל היינות כשרים וגם כשרים לפסח. לחיים!

הרצוג, שנין בלאן 2012

Herzog, Chenin Blanc 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס ענבי שנין בלאן מקליפורניה. צבע זהוב. באף פרי טרופי. גוף קל. 10.5% כוהל בנפח.

כמה? 45 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אוריינטלי. חוף הים בקיץ.

דבר המבקר: רענן, פריך, קל מאד, פירותי מאד. מעין חטיבת שמחה מוחצנת במיוחד שכזו, מיצית כמעט, שיש מי שיבוזו לה ובכל זאת – אי אפשר להתכחש לכך שבמחיר הזה, מדובר ביין שמספק לא מעט. בוודאי בהשוואה לאוסף הנוזלים המזכירים יותר מים, להלן 'יינות ישראליים לבנים עד 50 שקל'.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: לא לאנינים אבל מספק תמורה ראויה.

הרצוג, זינפנדל לודי גפנים בוגרות 2010

2010 Old Vines Herzog, Zinfandel Lodi

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי זינפנדל מגפנים בוגרות. התיישנות בת מספר חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום ארגמן. באף פרי אדום ושחור. גוף קל בינוני. 15.5% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים.

הכי מתאים ל: מנגל.

דבר המבקר: קל, עגול, עם מגע מתיקות בלתי משתמע, שפע פרי ותיבול. זינפנדל טיפוסי, עם כל תכונות הזן שהופכות אותו לאהוב על מחנה אחד ומוערך פחות על ידי האחר. בערכי מוחלטים של תמורה לכסף בהחלט מספק את הסחורה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: נטול יומרה וקומוניקטיבי.

הרצוג, שרדונה ספיישל רזרב, עמק הנהר הרוסי 2009

Valley 2009 Herzog, Chardonay Special Reserve Russian River

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שרדונה. חודש התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע זהוב מעט דבשי. באף פרי טרופי ופירות לבנים (תפוח, אגס). גוף בינוני נוטה למלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: חד יחסית, עמוס מאד בפרי. מרגיש לפרקים כמעט כמו סלט פירות טרופיים, בנוי היטב, אלכוהולי. בנוי כדי ללפות בעוצמה ופתיינות את החיך ועושה זאת במידה לא מבוטלת של הצלחה. מעט יקר ביחס לאיכויותיו.

תמורה לכסף: 2/5 .

בארבע מילים: שרדונה 'עולם חדש' טיפוסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הרצוג, ספיישל רזרב, סירה עמק נאפה 2005

Special Reserve, Syrah. Napa Valley 2005 Herzog,

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סירה מעמק נאפה. התיישנות בחביות צרפתיות ואמריקאיות קטנות. צבע אדום נוטה לסגול. באף פרי שחור ושפע תבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים

הכי מתאים ל: קדירות על בסיס בשר טלה וכבש. צלעות טלה.

דבר המבקר: סירה של נאפה איננו סירה של דרום עמק הרון או של לנגדוק. בכל זאת, יחסית לזנים כמו קברנה סוביניון למשל, נשמרת כאן מידה לא מבוטלת של מתינות ואיפוק. זה יין הרבה יותק 'מוחזק', שניכר כי עשו בו שימוש זהיר יותר בעץ. יין טוב, גם אם טכני בעליל.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: סירה, נאפה סטייל.

הרצוג, ספיישל רזרב, קברנה סוביניון עמק נאפה 2010

Herzog, Special Reserve, Cabernet Sauvignon. Napa Valley 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מעמק נאפה. 20 חודשי התיישנות בחביות אמריקאיות חדשות קטנות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור. וניל, שוקולד וקפה. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 199 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים ונתחי בקר גדולים על הגריל.

דבר המבקר: קברנה סוביניון קליפורני במיטבו. בנוי לתלפיות, מלא כוח שיש שישתגעו על כל העץ והפרי שמתנחשלים בתוכו ויש שיסתייגו מהם. אי אפשר להתעלם מהאלגנטיות, מהמקצועיות חסרת הדופי שבה יצרו אותו. יין שתלטני למדי, שנוטה להתחרות במנה העיקרית עם השפע הנמצא בו. אוהבי הז'אנר ימותו עליו.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה. יינות מיובאים באיכות הזו מהז'אנר הזה נוטים לעלות יותר).

בשתי מילים: גבר-גבר.

הרצוג, ספיישל אדישן, קברנה סוביניון, כרם ווארנק צ'וק היל 2009

Herzog, Special Edition, Caberbet Sauvignon Warnecke Vineyard Chalk Hill 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מהכרם היחידני ווארנק בצ'וק היל. 23 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור, טבק, וניל ועור. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 450 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשר בקר.

דבר המבקר: אחד משלושת יינות הדגל של יקב הרצוג. צעיר יחסית לפוטנציאל שלו אבל ניתן ללגום ממנו כבר כעת. כל ה-DNA של היקב ושל האיזור בכלל נמצא בו. עשיר מאד, רב רובדי, קטיפתי, אלגנטי מאד. לא מרתק או מסגיר סוד נסתר אבל ללא ספק מרשים.

בארבע מילים: משיאי הביטוי של הז'אנר.

הרצוג, בציר מאוחר, ריזלינג לבן מונטריי קאנטי 2012

Herzog, Late Harvest. White Riesling Monterey County 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין קינוח לבן מתוק על בסיס ענבי ריזלינג ממונטרה, קליפורניה. צבע זהוב עמוק. באף פירות יבשים וטרופיים. גוף בינוני. 8.5% כוהל בנפח.

כמה? 135 שקלים (לבקבוק של 750 מ"ל).

הכי מתאים ל: קינוחי פירות. כבד אווז צרוב. פטה כבד אווז.

דבר המבקר: יין קינוח מתפוצץ מפרי וממתיקות. אפרסק ושזיף לצד טופי. חגיגי כבר כעת אבל יפתח, בוודאי, בהדרגה, עם הזמן, מידה נאה של דבשיות. עדיף להשאיר במקרר שלוש שנים לפחות.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

במילה אחת: ממתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully