וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: ביקורת בבודהה בורגרס

26.3.2014 / 12:41

במדור ביקורת טבעוני ראשון, נבחן המבורגר העדשים של בודהה בורגרס. האם נמצאה טוענת לכתר בירת הטבעונים במסעדות ומה, אם בכלל, יש לאכול למי שאינו טבעוני?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המבורגר טבעוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתוני פתיחה:

ב-2006, עוד לפני שרובנו ידענו מה זה טופו ו"טבעונות" הפכה למילה הכי שכיחה בשיחות סלון, הקים אריה רווה את מה שיכול להקרא כסניף הראשון של בודהה בורגרס ברחוב דיזינגוף. אחרי שהמזנון הפך למקום עליה לרגל, החליט רווה לעבור ופתח עם שני שותפים סניף גדול ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. התפריט פה עצום בכל קנה מידה ועושה רושם שאריה לקח על עצמו משימה והחליט ל"טבען" כל מנה אפשרית, החל מלזניה וכלה בפיצה ועוגת שוקולד.

בשולחן ליד:

בשעות הצהריים תוכלו למצוא פה לקוחות קבועים מהמשרדים הסמוכים שבאו לשבת או לקחת טייק אאווי למשרד. בערב יושבים פה חבר'ה צעירים לפני ואחרי מאנץ', בעיקר טבעונים אבל גם כאלה שבאו לבדוק אם השד באמת נורא כל כך. תאמינו לי שלא. מה שכן, לדייט לא מומלץ להגיע לכאן, אלא אם כן הוא טבעוני, ולא מתנשא.

שירות ואווירה:

בסך הכל מדובר במטבח פשוט ולא יומרני, וככה גם המקום נראה. כסאות ושולחנות העץ בוודאי ידעו ימים יפים יותר והמטבח הפתוח שאמור להעצים את החוויה של הלקוח דווקא משדר כאוס מסויים. רק לפני כמה חודשים המקום עמד בפני סגירה, וכעת משנותר על תילו הגיע הזמן לשנס מותניים (על אף המחסור ב-בי 12) ולהעניק לו מתיחת פנים, במיוחד עכשיו כשאיזור אלנבי- הרצל הפך לאבן שואבת עבור מסעדות טבעוניות- צמחוניות טרנדיות.

השירות עצמי, מה שאומר שמזמינים בדלפק, מפקידים את השם שלכם, וכשהאוכל מוכן קוראים לכם. בזמן הציפייה, תעיפו מבט על הקירות, זאת בוודאות המסעדה הכי אקטיביסטית שהייתם בה. היא מלאה בעלוני הסבר, שלטים ותמונות שינסו לשכנע אתכם לעבור לטבעונות. מהנקודה שבה עמדתי, בכניסה ליד מקרר העוגות והקינוחים, זו נראית כמו משימה קלה מאוד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה אוכלים?

בחרתי בקלאסיקה והזמנתי בודהה בורגר. זו בעצם קציצה עשויה נבטי עדשים, פטריות, סלרי אגוזי מלך ועוד כמה דברים טובים. הקציצה מגיעה בלחמנייה מקמח כוסמין אורגני עם חסה, עגבניות, בצל ושני רטבים- אלף האיים ומיונז (שניהם נעשים במקום) והוספתי לה גם פטריית פורטבלו צלויה.
מעולם לא הייתי מחסידי ההמבורגר, אבל דווקא פה אני חושבת שהצלחתי לפצח את הסוד של הסנדביץ' הפופולרי הזה. בשרי או צמחי זה הכל באריזה. בינינו, בין הלחמניה, הירקות והרטבים מי בכלל מבחין ממה הקציצה עשויה?

ובכל זאת, לענייננו. המבורגר העדשים החזיק מעמד ולא התפרק, שזה יפה מאוד לקציצות טבעוניות. הלחמניה הייתה נהדרת והפורטבלו הוסיפה עסיסיות לכל העניין. מבין שני הרטבים, רק אלף האיים היה מוצלח בעוד שלמיונז היה טעם של טופו. אם מישהו יצליח לייצר אי פעם מיונז נטול ביצים וטעים, הוא ראוי לפרס. באמת.

מחיר:
31 שקלים. 26 שקלים להמבורגר פלוס 5 שקלים לתוספת הפורטבלו. בצהריים תקבלו פה גם 10% הנחה.

ציון מסכם:
7

שורה תחתונה:
טעים, משביע וזול, לא יותר. אבל בינינו, מי צריך יותר?

מדד הטבעונות: 5 פולי סויה. כי אריה היה הראשון לזהות

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

בודהה בורגרס, סניף יהודה הלוי 21, שעות פתיחה: א'-ה': 11.00-24.00 , ו': 11.00-16.00, שבת: 19.00-24.00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully