וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות המומלצים של וואלה! לפסח 2014

8.4.2014 / 12:56

אבי אפרתי ממליץ על 11 יינות מעולים מכל הסוגים, שיתאימו לליל הסדר ולארוחות החג במחירים שבין 48 שקלים ועד 150 שקלים

פסח הוא הזדמנות לפרגן לתעשיית היין המקומית, הלובשת חג ומתמרקת לקראתו. כמעט כל היקבים המקומיים שחררו יינות בשבועות האחרונים, לקראת מסע הרכישות הער אליו ייצאו הישראלים בימים האחרונים שלפני החג. 11 בקבוקים נכנסו לרשימת המומלצים של וואלה! לפסח 2014. כולם של יקבים מקומיים, כולם יצאו בחודשים האחרונים. סדר היינות ברשימה נע מהקל אל הכבד על בסיס מחירם; רוזה אחד, לבנים ולאחר מכן האדומים. שימו לב, המחירים הנקובים כאן הם אלו המומלצים לצרכן על ידי היקבים כל ימות השנה. לקראת החג תוכלו למצוא את רובם (בוודאי אלו שמקורם ביקבים גדולים ומתועשים) בתמחור מתון משמעותית יחסית לזה הנקוב כאן ובמיני מבצעים. זה בדיוק הזמן לקנות יותר מהדרוש לשבוע הפסח ולשמור, בתנאי אחסון ראויים (מתחמם עכשיו, אוטוטו כל היינות יהיו חייבים קירור), לחודשים הקרובים.

לחיים!

דלתון, רוזה 2013

לא מעט יינות רוזה מקומיים שוחררו בחודשים האחרונים. רובם התקשו להתרומם. דווקא הרוזה החצי יבש הצנוע והזול של דלתון נותן את החוויה הקרובה ביותר ליין ראוי מסוגו. פירותי אבל לא מזכיר מיץ פטל או תותית; ועם מספיק גוף ואופי כדי לספק מידה של הנאה. לא, אל תבנו עליו כדי ללוות אוכל ממש – קלמרי או ראשונות ירקות למשל; אבל כשהוא מצונן היטב, בצהרי אביב מופזים, תיהנו מאד איתו לצד קלאסיקות פיקניק כמו סלט יווני, טבולה, חצילים בטחינה והאחרים.

מחיר: 49 שקלים.

ספירה, First Page 2012

ספירה הוא היקב החדש של היינן המחונן דורון רב הון שפנה, לאחר שנים ארוכות של עבודה ביקב עמק האלה, לדרך עצמאית. רק יינות לבנים יש בספירה, כולם טובים מאד עד מצוינים ויותר מראויים להיכרות. First Page 2012 שלו הוא, לטעמי, יין מרגש. 80% זני אלזס (40% ריזלינג ו-40% פינו גרי) ו-20% סמיון (מבורדו) מרכיבים בלנד לא שגרתי אבל נהדר: גוף, פרי, מגע מינרלי ופטרולי - הכול יש בו; וגם איזה ניקיון ובוהק, מין קריסטליות מרנינה. יין למבינים עם חיך מגובש. תענוג.

מחיר: 95 שקלים.

להט, לבן 2012

יין לבן יבש על בסיס 70% ענבי רוסאן ו-30% ויונייה מהרי ירושלים עליו חתום היינן איתי להט. לא מדובר ביקב ממוסד ומסודר. העשייה של להט מחתרתית כמעט אבל התוצר מעולה. מרוכז מאד מחד, אוורירי מאידך. כשטעמתי אותו לראשונה, לפני כארבעה חודשים, הויונייה הארומטי הוא שנתן בו את הטון. הזמן שחלף הוציא לפרונט את הרוסאן, שמספק את כל הטוב שבו. השימוש בעץ. מאופק ומוצלח. יין מצוין, מטובי הלבנים כאן, שתענוג יהיה לפרק גם בקיץ, לצד התקרובת הנכונה. שאפו!

מחיר: 125 שקלים. להשיג בטלפון: 058-4700001

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

גראז' דה פאפא, לבן 2012

הלבן האחרון של יקב הבוטיק הזעיר של עידו לוינסון, בדיוק כמו קודמיו, מזקק במופתיות את איכויותיו של השרדונה הבורגוני (מקוט דה בון, אם לדייק): מורכבות, חומציות טובה, מתינות, מידה של מליחות. יין ממכר שמפסיקים ללגום ממנו רק כשהבקבוק נגמר. מהדוגמאות הנדירות בתעשייה המקומית ליין קלאסי ברמה בינלאומית נאה.

מחיר: 150 שקלים.

הרי גליל, סירה 2012

הכי הרבה אדום שתקבלו עבור פחות מ-50 שקלים. יין טיפוסי של הרי גליל: לא מעט פרי, לא הרבה יומרה, המון חן ועוד יותר המון תמורה לכסף. גופו הקל-בינוני הופך אותו למועמד ראוי לליווי חלקו הראשון של המנגל (פרגיות, כנפיים, קבאב).

מחיר: 48 שקלים.

כרמל, Carmel Vineyards, קברנה פרנק עמק קדש 2010

כוכב Carmel Vineyards, הסדרה החדשה של כרמל, המיועדת לחנויות יין ומסעדות, מצליח לבטא היטב את זן הקברנה פרנק, להיות מתון במידה ונעים מאד לשתיה. יין ראוי שיכול לסחוב ללא רגשי נחיתות גם ארוחת בשרים של ממש.

מחיר: 80 שקלים.

תבור, אדמה II, רעם 2010

אין ספק: ההפתעה הגדולה של פסח 2014 מגיעה מכיוון סדרת אדמה II של תבור. מישהו שם הצליח להבין שאפשר לספק יינות נגישים לטעם המקומי גם בלי להפציץ בפרי ובעץ. התוצאה: חמישה יינות תקשורתיים מאד, ישראליים מאד אבל מאופקים דיים. "רעם 2010", בלנד של שיראז וקברנה סוביניון, הוא האופציה היותר מתובלת מבין ארבעת האדומים בסדרה. גם אותו, כמו את קודמו מיקבי כרמל, ניתן להשיג בחנויות יין ומסעדות (ולא במרכולים).

מחיר: 95 שקלים.

ויתקין, קברנה פרנק 2010

קשה לחשוב על יינות ראויים יותר מהקברנה פרנק של ויתקין, יקב הבוטיק הקטן, מחלוצי העבודה עם זנים סטנדרטיים פחות במונחי תעשיית היין המקומית. הקברנה פרנק החדש של ויתקין, כקודמיו, עוצמתי ומורכב, רך ואלגנטי, קטיפתי במידה, מלא אופי; כמו אוצר בתוכו סוד, שחלקים מתוכו גלויים לחיך כבר עתה ואחרים יעלו ויבואו לכשיתיישן. התמורה שהוא מספק ל-115 שקלים מקבילה ליינות היקרים ממנו בעשרות שקלים. ייטיב לסחוב מנות בשר מורכבות. שמחה גדולה בחיך.


מחיר: 115 שקלים.

אורטל, געש 2011

להלכה – הבלנד הכי ישראלי שתעלו על הדעת (58% ענבי קברנה סוביניון ו-42% מרלו). למעשה, "אורטל, געש 2011", המשוגר מיקב הבוטיק הקטן של אילן זעפרני מקיבוץ אורטל, הוא הכי לא מה שהתרגלתם לקבל בבלנדים האדומים מתוצרת כחול-לבן. מוחזק, מאופק, פירותי אבל לא ריבתי וטעים לאללה. ככה הרגישו האדומים מסדרת "ירדן" של יקבי רמת הגולן פעם, מזמן; בטרם הפכו למוצר המלוטש אך חסר האופי שהם בשנים האחרונות. 120 שקלים מוצדקים ומקדם גסטרונומיות נהדר. לארוחות בשר מושקעות.


מחיר: 120 שקלים.

טפרברג, Limited Edition, קברנה פרנק 2011

עשיר ועוצמתי בלא להיגרר לפירותיות עזה ומוחצנת מידי; פרי שחור לצד ירקרקות בולטת; מורכב ומאוזן. הקברנה פרנק מסדרת 'לימיטד אדישן' של טפרברג הוא ללא ספק מהאדומים היותר ראויים בקבוצת המחיר שיצאו בזמן האחרון. אידיאלי לתבשילי קדירה. אם תלגמו אותו במנגל, שמרו אותו לפרק הסטייקים.

מחיר: 120 שקלים.

רקנאטי, מרסלאן רזרב 2012

המרסלאן הזני הראשון בישראל אי פעם (ואחד מיני לא רבים כלל בעולם) הוא קסם, לא פחות. מקורו של הזן בדרום עמק הרון שבצרפת, כהכלאה שנוצרה בשנות השישים מקברנה סוביניון לגרנאש. ואכן, מרגישים ביין הזה היטב את המפגש בין האון והסטייל של קברנה סוביניון במיטבו לפראות המתפרצת, מלאת האופי, של הגרנאש הים תיכוני, צרוב השמש. מדובר באחד היינות המקסימים שיצאו כאן בשנה האחרונה ובעיני גולת הכותרת של יינות אביב 2014. ההתאמה שלו לאקלים החם שלנו מיטבית. זה אומר שיהיה כייף ללגום אותו עם סטייק גם בימים חמים. פחות מ-4000 בקבוקים הפיקו רקנאטי מהמרסלאן הזה. אם אתם אוהבי יינות מאוזנים, לא בהכרח מאסיביים, אחרים משגרת הקברנה-מרלו המקומית, הנה היין שלכם (לצד "רקנאטי, קריניאן רזרב 2012" האהוב, כמובן...).

מחיר: 149 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully