פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      בריא לילדים: חומוס הכי טרי שיש

      הוא מזין, בריא, ממכר והכי חשוב - קונצנזוס כחול-לבן. רוני קדר מסבירה שחומוס ביתי זה לא סיפור כזה מסובך ואם תשרו כמה גרגירים ותזרקו לסיר בבוקר - יהיה לכם חומוס טרי ליד המנגל

      בואו נתחיל מהסוף: הדבר הכי לא בריא בחומוס הוא החומרים המשמרים שמוסיפים לו במפעל. אחרת, חומוס היה אחד הדברים המשובחים ביותר שאפשר לדמיין: גדוש בגרגירים המלאים חלבון ובתוספת טחינה שהיא אך ורק שומנים צמחיים. אבל אז, הגיעו החברות המסחריות והפכו אותו לתעשייתי על מנת לשמר אותו לאורך זמן.

      ואם הייתי אומרת לכם שהילדים שלכם, שבטח יאכלו בעיקר חומוס בשבוע הקרוב, יכולים גם בלי חומרים משמרים? ושזה אפילו קל להכנה בבית?

      כל מה שצריך זה להיערך מראש. משרים ק"ג חומוס במים ללילה, מבשלים עד ריכוך (עשוי לקחת גם 3 שעות אז קחו ת'זמן), מקפיאים בשקיות ניילון, עם הנוזלים של החומוס ומפשירים בכל פעם שרוצים חומוס טרי. ומכאן ההכנה היא תוך פחות מ-5 דקות.

      חומוס ביתי (רוני קדר)
      חומוס ביתי (צילום: רוני קדר)

      כדאי לדעת: המתכון המובא הוא לאנשים שאוהבים חומוס גרגירי אבל אם אתם אוהבים חומוס משחה, בשלו את החומוס עוד שעה. וגם – אם אתם רוצים לקבל כמות קטנה יותר, חלקו את השקיות לחצי מהמשקל.

      חומרים:
      שלב ההכנה מראש:
      1 ק"ג חומוס (עדיף זן בולגרי קטן – את הגדולים תשאירו למרק של הקוסקוס)

      שלב הבישול (ל-4 מנות אישיות):
      550 גרם גרגירי חומוס מבושלים
      150 מ"ל מים
      1 לימון סחוט
      180 גרם טחינה
      1 כפית מלח


      אופן ההכנה:
      1. מניחים את גרגירי החומוס בקערת זכוכית או פלסטיק אבל לא מתכת. מכסים במים ומניחים ללילה ואפילו יממה להשריה. מחליפים את המים מדי פעם.

      2. שוטפים את החומוסים היטב ומעבירים לסיר עם הרבה מים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים בבעבוע קטן כ-3 שעות או שעה וחצי בסיר לחץ. במהלך הבישול כדאי לעשות עצירה, להוציא את הגרגירים מהמים ולמולל אותם בין הידיים על מנת הקליפות תיפרדנה מהגרגר. מחזירים לסיר.

      3. כשהחומוס מוכן והוא רך מאוד מסננים את הגרגרים ומצננים. שומרים את המים. מומלץ אפילו להעביר אותם לצינון במקרר.

      4. מחלקים ל-4שקיות: שוקלים כ-550 גרם חומוס ומעבירים לשקית. מוסיפים 150 מ"ל מים לשקית. סוגרים ומקפיאים או שומרים במקרר יום.

      5. מכינים במקום: במידה ומקפיאים - כדי להפשיר את הגרגירים, די להם בבילוי של 3 דקות בקערית עם מים רותחים. אם לא, ממשיכים כרגיל.

      6. מעבירים את הגרגירים ונוזל החומוס למעבד מזון. טוחנים כמה דקות עד שהמרקם חלק או מעט גרגירי. מוסיפים טחינה ולימון וטוחנים. מוסיפים מלח וטוחנים שוב כדקה.

      7. טועמים ומתקנים תיבול. אם אתם אוהבים את החומוס חמוץ יותר – הוסיפו לימון ואם מעדיפים טעם יותר דומיננטי של טחינה – אל תהססו.

      8. מעבירים מיד לקירור.


      סיקור מיוחד: יום העצמאות בוואלה אוכל
      כל הטיפים לחומוס המושלם
      סלט כרוב של הרגע האחרון
      אוכלים בריא: חטיף פתי בר ביתי