וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הקבב האלוהי של אבי ביטר

20.5.2014 / 8:25

מצויד בלא מעט חשדנות הגיע המונה למסעדת קבביטר של הזמר אבי ביטר. את פניו קידם לחמג'ון טורקי חם וקריספי עליו מונחים 5 קבבונים נהדרים שבשרם העדין והניחוח האלוהי שיוצא מהם יכבוש כל מי שאוהב בשר

קבב אבי ביטר. קובי רובין
לחמג'ון עסיסי עם קבבונים. קבביטר/קובי רובין

אפתח בזה שאני לא נמנה על מעריציו של אבי ביטר אבל לדעתי יש לו את החיוך הכי מרגיע בעולם. לפני הרבה שנים הוא פצח בקריירת שירה. אחר כך הוא עבר לעשות סרטי בורקס בסגנון של 'איך לא התחתנתי עם הבלונדינית האשכנזייה', ובהמשך עבר להתעסק גם באוכל. אחרי הפתיחה המדוברת של הקבביטר, המקום החדש שלו, עברתי ממול עם המונית, מספר פעמים. פעם אחת הרוח נשבה לכיווני וענן של גריל חלף בתוך המונית, כמעט חטפתי נקע בצוואר מהריח האלוהי שאפף את המונית. הבחנתי שביטר לבוש כמו שף או טבח ורציתי להאמין שאבי ביטר בעצמו הוא זה שמכין את הקבבונים והלחמג'ון.

בשעות הבוקר לפני הפתיחה עצרתי על יד הקבביטר, השעה הייתה 11:00 בבוקר, שעה יותר ממקובלת למקום שמגיש בשר. ניגשתי למקום אבל לא ראיתי את אבי. שאלתי את העובד אם יש מה לאכול. הוא הודיע שהמחשב סגור, כי אבי עוד לא בא. המוכר החרוץ לש כדור בצק שיועד לחמג'ון עתידי, מסדר על המגש כדורונים עגלגלים. שאר ההכנות היו כבר מאחוריו, המקום היה יכול להתחיל להגיש, אבל האיש של המחשב עוד לא הגיע.

חזרתי לאחר שעה, בסביבות 12:00 בצהריים, אבי כבר היה במקום. הוא היה בתחילת יום העבודה, אוכל פיתה דשנה מלאה קבבונים זעירים עם ריח אלוהי. הערתי לו בחיוך שלא אוכלים את הסחורה. הוא עדיין לעס להנאתו, לא חייך אפילו לשמע ההערה שלי.

החלטתי ללכת על מה שהוא אוכל עם טיפה שיפור, במקום פיתה עם קבבונים הלכתי על לחמג'ון עם קבבונים. הריח היה מטריף, לא הצלחתי לעמוד בפיתוי. שאלתי אם המקום כשר, אבי ענה שברור שהמקום כשר, מבחינתו השאלה לא הייתה במקום, אנחנו יהודים, לא? התריס לפני. רק שזה לא מדויק. יש תעודה של המקום שמספק לו את הבשר.התעודה עצמה מספיק מכשילה, אפשר כמעט להתבלבל. שאלתי גם לשעות הפתיחה, אבי אמר שכל יום עד 22:00, במהלך השבוע כשעברתי המקום היה סגור מוקדם, אפילו ב20:00. אין לי בעיה לבדוק עם המונית כל עסק בתל אביב, עיקביות זה שם המשחק, יש מקוראי שיראו בכך זילזול.

שוב הריח שיגע אותי, את הלחמג'ון הכין מאחורי הקלעים המוכר החרוץ, את הקבבונים שהוכנו מראש הניח אבי בעדינות על הגריל. אחרי שתי דקות הלחמג'ון הוסר אחר כבוד, רותח וקריספי במידה הנכונה, עם בשר עדין וטעים. על הבצק אבי הניח חמישה קבבונים נהדרים ומתובלים בעדינות. המילה הראשונה שחשבתי כשאכלתי היא שהמנה לא גדולה מידי, עדינה מאוד, מלאה טעם של בשר טרי, ולא רק זה - עם כל ביס הבנתי שאני אוכל יותר בשר מלחם. אזור קרליבך הוא אזור עסקי עם אנשים רעבים.למי שאוהב בשר, הקבביטר על כל החרטטנות שיש בו, יכול להוות אופצייה שבועית קבועה. 32 ש''ח למנה של לחמג'ון עם קבבונים, למי שיכול להרשות לעצמו.


החשמונאים 87 תל אביב. א-ה 12:00 בערך- 20:00 בערך. יום ו'- אבי אמר שלא פתוח, אבל היה פתוח השבוע. אין תעודה, מה אנחנו כוזרים?

קבביטר. קובי רובין
קבביטר/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully