וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות נפלאים וזולים מצרפת

11.6.2014 / 17:25

אבי אפרתי טועם יינות לבנים ואדומים מעמק הלואר שמספקים תמורה מצוינת ואף נדירה לכסף

טעימת השבוע מוקדשת ליינות מעמק הלואר. שישה יינות יש בה, שלושה לבנים ושלושה אדומים. כשחושבים לואר חושבים על יינות לבנים יבשים. זו עיקר תהילתו של האיזור, המתהדר ביינות על בסיס ענבי סוביניון בלאן מפווי פומה וסנסר וגם על כאלו המבוססים על זן השנין בלאן. שלושת הלבנים בטעימה הזו מגיעים מיקב רדה (Redde) ומפליאים לבטא את יינות הסוביניון בלאן הקלאסיים מפווי פומה וסנסר. מעט מאד פרי, יובש נהדר, חדות, דיוק ומקדם גסטרונומיות נפלא. באיזור שהולך ומתפרק מנכסיו הקלאסיים לטובת הסגנון הניו זילנדי, עתיר הפרי הטרופי, הלבנים של רדה מספקים את איכויותיו האמיתיות והאהובות של האיזור.

אדומים מהלואר הם עניין מוכר הרבה פחות. הגיע הזמן שזה ישתנה. שלושת האדומים בטעימה הזו, המגיעים משני יקבים - יאניק אמירו (Yanick Amireau) והורו ((Hureau מבוססים על ענבי קברנה פרנק. שלושתם שונים לגמרי מכל מה שנהוג לחשוב על קברנה פרנק. הם הרבה פחות "ירקרקים", יש בהם נוכחות נהדרת לפרי ומעט שימוש בעץ. עוצמה ואיפוק שלובות בהם בהרמוניה.

מכיוון שהלואר אינו ממותג כמו רוב אזורי היין האחרים של צרפת, מחירי היינות מגוחכים יחסית לאיכויותיהם. רק מהלואר (ובלנגדוק-רוסיון) אפשר עדיין לייבא יינות אדומים מצוינים ממש ולתמחר אותם בפחות ממאה שקלים לצרכן. אוהבי העולם הישן, שימו לב ליינות האלו.

להשיג בטלפון: 058-4700001. לחיים!

Redde, Petit Fume 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניון בלאן מהלואר, מגפנים צעירות (בנות 5-10). תסיסה במיכלי אל חלד בטמפ' נמוכה ויישון על משקעי השמרים לשלושה חודשים. צבע זהוב. אף פירותי. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 109 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: זהו יין הבסיס של היקב; לכאורה, הצנוע ומתון היומרות. כל המאפיינים של יינות היקב כמו גם ביטויי המאפיינים של האיזור נוכחים בו בכל מובן. יחסית ליינות האחרים בטעימה יש בו הכי הרבה פרי אמנם אבל לצידו יובש, חדות ודיוק מצוינים ומגע מינרלי. מקסים!

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: סוביניון בלאן פשוט, ישיר ומדויק.

Redde, Pouilly Fume La Moynerie 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניון בלאן מכרמים שונות באיזור פווי פומה בלואר, מגפנים בנות 20-25. לאחר תסיסה במיכלי אל חלד עובר היין יישון במיכלי בטון ועץ ובחביות עץ גדולות על משקעי השמרים למשך 10-12 חודש. צבע זהוב. אף עשבוני עם מגע עישון. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 149 שקלים

הכי מתאים ל: צדפות, לובסטר, בשרים לבנים.

דבר המבקר: יין נהדר החושף חדות וניקיון בולטים, חומציות, קריספיות מעושנות מה ומינרליות חד משמעית. היסוד המשמעותי ביותר כאן הוא היובש. עונג גדול ללגום את הפווי פומה הזה, שמתעקש על מאפייני הזן והטרואר ללא גינונים וקריצות. פווי פומה נטול שטיקים

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: העולם הישן במיטבו.

Redde, Sancerre Les Tuilieres 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סוביניון בלאן מכרמים שונות בנות 20-25 באיזור סאנסר. לאחר תסיסה במיכלי אל חלד התיישן היישן היין על משקעי השמרים 10-12 חודשים. צבע זהוב. אף עשבוני. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 149 שקלים.

הכי מתאים ל: פלטת צדפות. אויסטרים. מול מרינייר.

דבר המבקר: מעט עשבוניות, כמעט ללא נוכחות פרי וללא מתיקות. חליפה מדויקת, תפורה היטב ביד אמן, שיש בה יובש רב, דיוק, חדות ונחישות. יין נפלא עם מקדם גסטרונומיות בלתי רגיל.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

במילה אחת (וסימן קריאה): סאנסר!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יאניק אמירו, בורגוי, La Coudraye 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קברנה פרנק מהלואר. שנת התבגרות בחביות FOUDRE גדולות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים

דבר המבקר: אדומים מהלואר? יש חיה כזאת? ובכן, כן; ואם מסמנים את הנכונים מביניהם נהנים בגדול. זה לא עוד קברנה פרנק עשבוני צפוי. המון פרי יש ביין הזה ולצידו שימוש מתון מאד, מושכל, בעץ. התוצאה היא יין שיש בו שפע מצד אחד ומתינות, העדר עומס והתפרצות מאידך. לא מוחצן כלל, לא מתוק כלל ומלא באופי. כייף גדול!

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה. לא ברור כמה אדומים, אם בכלל, מספקים את האיכויות הללו בסכום הזה).

ב-11 מילים: הרבה פרי ומעט עץ; מתי כבר ילמדו אצלנו לעשות כך יינות?

יאניק אמירו, בורגוי, לה פטיט קאב 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קברנה פרנק מגפנים בוגרות (בנות 50) מהלואר. שנת התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 179 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים. תבשילי קדירה.

דבר המבקר: גם העוצמה הגדולה ביותר של יינות היקב הזה נתפסת כמתונה ומאופקת בהשוואה למספיק יינות שכולנו מכירים. זוהי עוצמה מוחזקת, נשלטת. יין איכותי ומרשים שרק מתחיל לחשוף את איכויותיו. התבגרות של חמש שנים תקפיץ אותו עוד. המחיר, הסמלי כמעט בהתחשב באיכויות, מיוחס לעובדה שהלואר, בוודאי האדומים שלו, טרם מותגו. עבור כל יין מקביל איכות מרוב האיזורים בצרפת הייתם משלמים עוד כחמישים שקלים לפחות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים:אדום מהלואר, תתחילו להתרגל.

שאטו דה הורו, טוף 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קברנה פרנק מהלואר. היין נעשה ללא שימוש בחביות. התבגר בבקבוק שנתיים בקירוב. באף פרי אדום ושחור. צבע אדום נוטה לסגול. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקל לבקבוק גדול. 55 לחצי.

הכי מתאים ל: מנות בשר – עגל ובקר בכל צורת הכנה: מקרפצ'יו וטרטר, דרך סטייקים ועד קדירות.

דבר המבקר: טיפ-טיפה סגור אמנם ובכל זאת – עונג! חומציות, מינרליות ראויה, ירקרקות מינימלית בלבד וה-מ-ו-ן נוכחות. קשה לתפוס שיין במחיר הזה יכול להחזיק כל כך הרבה אופי; וכל זה ללא שימוש בעץ כלל! יש כאן שילוב של כוח ואיפוק.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשמונה מילים: מהיינות הכי מומלצים בשטח כרגע המספקים עודף מ-100.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully