וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: המעורב הכי אסלי

12.8.2014 / 7:15

המונה לא נותן לאזעקות להפריע לו לזלול בהנאה את המעורב של ממן באשקלון. המקום, שלא השתנה משנות ה-70, מגיש את אחת ממנות המעורב הכי טובות בארץ בטעם אסלי של פעם

קובי רובין
המעורב של ממן. קובי רובין
מעורב בטעם של פעם/קובי רובין

השאלה העיקרית שעלתה אחרי שאכלתי את המנה שלי הייתה איך עד היום לא אכלתי אצל ממן? 41 שנה המקום פתוח, עוד מימי סבא שלום שהעביר את התורה שבעל פה לאבא דניאל שכמובן העביר אותה לידי בנו שלום (על שם הסבא), או ככה הבנתי מהבעלים. הגעתי על תקן ההוא שבא לעיר שואל הרבה שאלות וטועם דברים בין ההפגזות, כשהשאלה היחידה שלא העזתי לשאול הייתה איך הם מסתדרים? את החוצפה הזאת אני משאיר לכתבי שטח עם המון זמן מסך, אותי עניין האוכל המעולה באשקלון, לשמחתי הבנתי שיש עוד כמה מקומות מעולים וזולים בעיר שאני חייב לפקוד.

את ממן מזהים לפי סככה אדומה מפוספסת. לא באמת שמים לב אליה גם אם עוברים אלף פעמים ליד המקום, הסיבה היא שלידה אולם אירועים צמוד שמסיח את דעתכם. למזלי, הגעתי למקום בעזרת הוראות מדויקות של חברי האשקלוני, שכמו שאני תמיד אומר, אם הוא לא היה לוקח אותי עד לכניסה, לא הייתי יודע על קיומו.

הדוכן הוא מזכרת של ימים פשוטים ותמימים מפעם, ונשאר כמו שהיה בשנות השבעים. הרבה פעמים הוצע לממן להעביר את המקום ולהתרחב, אבל לטענתו המזל נמצא באותו פינה, אפילו לא סנטימטר אחד ימינה או שמאלה. הוא אוצר בתוכו את אחת המנות מעורב הכי טובות בארץ, מקום חובה לכל תושב האזור שנוהג לפקוד את העיר העתיקה והיפה של אשקלון.

עם ההגעה שמתי לב לכמות ומגוון הסלטים המאוד מוגבל של המקום. יש גם שקשוקה למי שהגיע עד הלום והחליט להיות צמחוני, קציצות תפוח אדמה בסגנון הבנטש הטוניסאי אבל בלי המילוי (5 שקלים ליחידה). בממן לא מאמינים בלסבך עם מבחר גדול מדי, הכל פשוט, גם המראה וגם התוכן. שלום הצעיר משחרר לפלטה כמות לא קטנה של מילוי, הכמות הזאת שלי בלבד, מזל שהבאתי איתי חבר שיאכל איתי חצי. אחרי הכנה מדוקדקת, שלום עושה את אותה תנועה כבר שנים, הכל נחתך לחתיכות קטנות וטעימות ומתובל בדייקנות. זה לא מעורב מתחנף וידידותי לסועד אלא כזה עם אופי ברור, הרבה לבבות וטחול ומעט חזה עוף, מעורב אסלי של פעם.

דניאל ומשה אחראים לרקיחת התיבול המיוחד והסודי של המנה. אל תשימו יותר מידי סלטים, אני אישית בפעם הבאה אוכל בלי לשים כלום, הכי פשוט הכי טוב. באגט עם מעורב, 30 שקלים בלבד, אל תנסו לאכול יותר מחצי, את החצי השני תשמרו בשקית לארוחת ערב, פעמיים כי טוב.


המעורב של ממן. רחוב צה''ל 2, אשקלון. 08-6750348. כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-22:00

המעורב של ממן. קובי רובין
מזכרת של ימים פשוטים ותמימים מפעם. המעורב של ממן/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • מעורב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully