וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: בנק האוכל של תל אביב

14.10.2014 / 9:45

המונה מגיע למזנון מהחלומות: בבנק האוכל בדרום ת"א לא מפסיקים לערום על צלחת ענקית קבב, אורז וסלטים עד שקובי רובין יצא מגדרו ואמר "די" ואפילו ויתר על הפיתה

בנק האוכל של תל אביב. קובי רובין
מרוב אוכל ויתרנו על הפיתה/קובי רובין

לפני כמה שבועות פרסמתי כתבה על מקום בתל אביב אשר מתיימר למכור אוכל זול וטעים, על זול לא היה ויכוח, המקום הצליח בתימחור מתחת לכל היקרים, אבל נושא הטעם לא היה נתון לערעור. לא כל פעם אני יכול למצוא או לפרסם על מנה ראויה ב 10 ש''ח. אמנם כל שקל מבחינתי חשוב, אבל עדיין יש מספיק מקומות שלא מספקים את התמורה מבחינתי.

אני לא חושב שיש עיר בעולם שפותחים וסוגרים בה כל כך הרבה מסעדות ומזנונים, במהלך העבודה במונית אני חולף על מספיק מקומות שבהם אני רואה בדרך כלל חבר'ה צעירים עם המון רצון אבל בלי יכולת להבין את כוחות המשק השונים. כל ילד עם רצון לעשות כסף מהיר חושב לעצמו, או יותר נכון להגיד מדמיין לעצמו קופה רושמת שצועקת הצילו למראה שטרות הכסף שנבלעים לתוכה, לקוחות שעומדים בתור ליד הכניסה, משוועים לטעום את מעשה ההבל החדש והמהונדס שיצרו. אני לא חכם גדול, אבל גם פראייר וטיפש, אני לא.

לפני כמה שבועות באחת הנסיעות בתוך העיר ראיתי את המקום החדש שפתחו על רחוב יצחק שדה. חיפשתי חנייה באזור, הצחקתי את עצמי, אין חנייה באזור בשעות הצהריים. המשכתי לדרכי, מחכה להזדמנות הנכונה לפקוד את המקום. אחרי עוד כמה פעמים שחלפתי על פני המקום באיטיות בשביל לשטוף את העיניים, זיהיתי את שלט הפיתה עם קבב ב-12 ש''ח. אחריו זיהיתי את שלט הארוחה בצלחת 20 ש''ח, התיאבון הידוע לתמחור הכריע בנושא והודיע לי חגיגית שאנחנו עוצרים בכל מקרה, אפילו אם נחטוף על זה דו''ח. כמה שאשתי לא תאהב לקרוא את זה! הפקרתי את המונית בחנייה לא חוקית, מביט לכיוון המונית בעין אלכסונית כל הזמן, כאילו שזה יעזור לי, הפקחים בתל אביב דופקים את הדו"חות תוך כדי הליכה לכיוונך, אפילו לא מחפשים את הבעלים של הרכב.

המקום עצמו נפתח על ידי כמה חברים תל אביבים, הלכו על אותו רעיון שפשט בארצנו, אוכל, אבל בזול. שינסו מותניים בדיוק במהלך המלחמה האחרונה ופתחו למרות כל הקשיים. יש מקומות אשר מעוצבים בטוב טעם, יש מקומות מכוערים, בנק האוכל נראה יותר כבליל שלם של הכל כולל הכל. על קיר המטבח יש קרמיקות צבעוניות מאוד, הכיסאות במקום מכל הסוגים, השולחנות במקום מכל הסוגים, על הקירות יש אביזרים משנות החמישים והשישים, הקופה יושבת על תנור ישן, לדודה שלי היה כזה פעם. מפה אני מבקש מהלקוחות לא לחמוד את התפאורה, זה כבר קרה.

בנק האוכל של תל אביב. קובי רובין
בנק האוכל של תל אביב/קובי רובין

אחרי כמה שאלות הבהרה בעודי מקפץ להסתכל על המונית כל הזמן, הזמנתי מנה של קבבים עם אורז בצלחת, הבנתי שאני הולך לקבל מנה ענקית בצלחת. עדיין לא האמנתי למשמע אוזניי, מנה בשרית בצלחת עם תוספות, מה שאתם רואים בצלחת זה אחרי שהפסקתי אותם, מבחינתם הייתי יכול לשים את כל הסלטים על הצלחת, יש מקום להכל. הייתי יכול לקבל בצד את הסלטים, אבל החלטתי לא להגזים. אחרי שהעמיסו לי בצלחת ערימה של אורז, על האורז הוסיפו מרוטב הקציצות, רוטב מעולה, הניחו על הצלחת שלושה קבבים לא קטנים בכלל ועליהם בצל מטוגן קלות. עצה שלי, תכינו ערימה של בצל על המשטח, זה תמיד טעים בכל מצב. בדרך כלל במקומות המעצבנים שכולנו מכירים בעלי המקום מתחילים להפסיק את עצמם והטוב לב נעצר, כאן עוד המשיכו לשים לי סלט על הצלחת, אני עצרתי אותם. אחרי שלקחתי את הצלחת שאלו אותי אם אני רוצה פיתה על הדרך, הסתכלתי על הבטן והחלטתי לעצור אותם שוב.

אחד מבעלי המקום אמר לי שיש שלוקחים ואוכלים את האורז עם הקבבים והפיתה, על זה אני יכול להגיד רק לבריאות. הקבבים היו מעולים, לא טחונים מידי, מלאי תיבלון שלא מתבייש, בדיוק הסוג שאני אוהב. בעלי המקום מתעקשים להביא בשר בהכשר בד''צ חרדי, הכשרות בדרך, התעקשות שאני מעריך ומוקיר, כל המנה עצמה ב 20 ש''ח. אם יש סיכוי לפגוש אותי מעכשיו, זה יהיה בצהריים בבנק האוכל, אם אני מוצא חנייה כמובן, בתאבון לכולם.


בנק האוכל. רחוב יצחק שדה 26 תל אביב. 052-2770878. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-17:00. הכשרות בדרך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully