וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדה האורגנית הראשונה בארץ נפתחה בתל אביב

23.10.2014 / 16:06

זוג מבריטניה שעלה ארצה התבאס שאין לו איפה לאכול כאן אוכל אורגני, אז הם פתחו בעצמם מסעדה בתל אביב שהכל בה אורגני, החל מהוודקה ועד לאקונומיקה

אורגניק פטיש. נמרוד סונדרס
אורגניק פטיש/נמרוד סונדרס
"הקונספט כאן הוא גורמה אורגני - אוכל בריא, טעים ומגניב"

לויד ולוסיל טייט, עולים חדשים מבריטניה, הגיעו לארץ לפני מספר שנים. הזוג טייט אשר מקפיד על אורח חיים אורגני בלתי מתפשר ומכניס לביתו רק מוצרים אורגניים הופתע לגלות שבישראל לא קיים מענה מספק לאוכל אורגני, אז הם החליטו לפתוח אחד כזה בעצמם. באורגניק פטיש, המסעדה החדשה שלהם הכל 100 אחוז אורגני החל מחומרי הגלם, רכיבי המנות, כל סוגי האלכוהול ועד לחומרי הניקוי שמנקים איתם את המסעדה.

"נבנה כאן תפריט מאוד גדול שכולו מתבסס על אורגני", הם סיפרו לוואלה! אוכל. "לאנשים יש תפיסה מסוימת על אוכל צמחוני או טבעוני ואנחנו באים לשבור אותה, אוכל בריא יכול וצריך להיות טעים. הקונספט כאן הוא גורמה אורגני - אוכל בריא, טעים ומגניב. זה קונספט שיכול להיות בהתחלה מעט מרתיע, ולכן הרעיון הוא לעשות דברים מוכרים מהיום יום, למשל סנדביץ' סביח שכל המרכיבים בו הם אורגניים וטריים. אז נכון שלא רחוק מאיתנו יש סביח טעים מאוד אבל ממש לא בריא, אז כאן הוא גם טעים מאוד וגם בריא. אנחנו לא רוצים שמי שיגיע לכאן יהיו בהכרח כאלה שמחפשים אורגני, אלא אנשים שרוצים לאכול אוכל טעים. ברגע שאנשים רואים שזה גם אוכל שעושה להם טוב ובאמת טעים יותר ובריא יותר זה מחלחל".

אורגניק פטיש. נמרוד סונדרס
סופר קינואה אדומה/נמרוד סונדרס

מי שאחראית על האוכל היא השפית אשלי קולדוני, גם היא עולה חדשה, מארה"ב, שעבדה במסעדות שונות בארץ, ביניהן רפאל, וזאת המסעדה הראשונה שהיא מכהנת כשפית הראשית שלה. "למדתי תזונה ואמנות קולינרית בסיאטל" היא מספרת,"אבל לימודי תזונה לא בקטע של דיאטה וספירת קלוריות, אלא דווקא דרך האוכל. להכניס לגוף דברים שהם טובים לו, אוכל שהוא כמו תרופה, התעסקנו בלימודים הרבה בעשבי מרפא ותרופות סיניות וזה משהו שהבאתי איתי למקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אורגניק פטיש. נמרוד סונדרס
"אוכל הוא תרופה לגוף" אשלי קולדוני/נמרוד סונדרס

בתפריט של אורגניק פטיש תמצאו בין היתר פרנץ' טוסט תפוחים אוורירי (58 שקלים), סופר קינואה - קינואה אדומה בחלב שקדים עם חמוציות, גוג'י ברי, תמרים, שברי פולי קקאו ושקדים קלויים בקקאו ומייפל (40 שקלים), שקשוקת שחיתות ירוקה - קייל טרי, שמנת מלאה, 2 ביצים וגבינת גאודה מותכת.(59 שקלים), מרק גספצ'ו קר (65 שקלים) ועוד.

זה ידוע שמוצרים אורגניים בארץ זה דבר מאוד יקר, איך זה בא לידי ביטוי בתמחור המנות?
זה נכון, אבל אנחנו משתדלים שזה לא יורגש במחירי המנות כמה שאפשר, המחירים כאן הם עד 65 שקלים למנה, חשוב לנו להישאר נגישים, ועם זאת לא נתפשר על איכות הספקים או על סחורה לא טריה.

אורגניק פטיש. נמרוד סונדרס
פרנץ' טוסט תפוחים אוורירי/נמרוד סונדרס

המסעדה נמצאת כעת בהרצה וב-9 לנובמבר מתוכננת הפתיחה הרשמית במסיבה חגיגית. בהמשך מתוכננות גם הרצאות וסדנאות לפיתוח המודעות למזון אורגני.

אורגניק פטיש, ארלוזורוב 23, תל אביב, 03-5476958. כשר חלבי ללא תעודת כשרות

שעות פתיחה: א' - ה' 8:00-23:00 ו' 8:00-20:00

אורגניק פטיש. נמרוד סונדרס
מבחר של חליטות ועשבי מרפא/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully