וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: דו קיום קולינרי בירושלים

4.11.2014 / 16:17

דווקא בצל המצב השברירי בירושלים, יתקיים ביום חמישי הקרוב אירוע שמטרתו לקדם את הדו קיום בעיר. השפים מרכוס גרשקוביץ ואליאס מטר התגייסו למכור מנות דו קיום במשאית אוכל מיוחדת בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליאס מטר ומרכוס גרשקוביץ, אפשר ביחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ימים לא קלים עוברים על ירושלים. העיר המעורבת בה חיים יהודים וערבים בשכנות חווה בשבועות האחרונים אירועים שמערערים את הסדר הקיים והדו קיום הרגיש בעיר. בצל כל זה, ודווקא בגלל המצב הרגיש החליטו ברשות לצעירים בעיריית ירושלים ומרכז הלל לקיים אירוע של דו קיום במרכז העיר. האירוע "פשוט שרים, רוקדים ואוכלים", יתקיים ביום חמישי הקרוב במסגרת אירועי תוצרת העיר 2 וישלב מוזיקה, אוכל ומסיבת רחוב והכל בשיתוף פעולה של יהודים וערבים, כאשר המטרה היא לאחד את שני הצדדים, דווקא סביב אירועי תרבות.

בגזרה הקולינרית חברו יחד שני שפים - אליאס מטר, שף גלילי המתמחה באוכל לבנוני, והשף מרכוס גרשקוביץ ממסעדת אנג'ליקה בירושלים, השניים יכינו יחד מנות של דו-קיום. מנות קלאסיות מהמטבח היהודי לצד מנות מהמטבח הערבי. המאכלים ימכרו במשאית אוכל מיוחדת בעלות של 15-20 שקלים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכוס גרשקוביץ, הסכים בלי להסס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז איך מחברים יחד שף ערבי ושף יהודי בתקופה כזאת? נראה שדווקא בקלות. "פנו אליי המארגנים, סיפרו לי על הפרויקט וישר נענתי בחיוב" סיפר מרכוס גרשקוביץ לוואלה! אוכל. "ישבתי עם אליאס והרכבנו תפריט שעושה שילוב בין מטבח יהודי לערבי. אני מבשל אוכל יהודי מסורתי, והמנה שתייצג את המטבח הזה תהיה קרפלך עם בצל מטוגן, המנה הנוספת שלי תהיה גפילט פיש שמקום החזרת והגזר המסורתיים, אליאס ייתן לה טויסט ערבי עם לימון כבוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליאס מטר, בוחר להסתכל על הצד היפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני בכלל מגיע מחיפה לא הייתי בירושלים הרבה פעמים בחיי, אבל כואב לי הלב על מה שקורה שם", סיפר אליאס לוואלה! אוכל. "אני לא מאמין בדתות, ומה שקורה בעיר פשוט עצוב. הגעתי להיפגש עם מרכוס בעקבות היוזמה וזאת הייתה חוויה מאירת עיניים, לראות את הצד היפה של ירושלים, עיר תוססת, הרבה בילויים, תיירות, אני רוצה לראות אותה רק מנקודת המבט הזאת. האוכל באירוע יהיה סביב עניין השילוב והדו קיום. מהצד הערבי אכין אוכל לבנוני מסורתי, מנה אחת תהיה כנאפה כבש, והשניה ערוס - פיתה ערבית ממולאת בבשר קבב עשויה בגריל עם בצל עגבניה וטחינה. כל הרעיון הוא מאכלי רחוב טעימים וקלילים שיתנו לאורחים הרגשה טובה של שיתוף פעולה ודו קיום אמיתי".

לפרטים נוספים אודות האירוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully