וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בצפון: מסעדת שף במלון בוטיק קסום

15.12.2014 / 19:33

השבוע נפתח להרצה ביישוב כליל שבצפון מלון הבוטיק הקסום ריקה ובתוכו מסעדת שף של דרי בן נבט. על הפרק: מטבח גלילי, עונתי ושמח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במלון בוטיק קסום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלון בוטיק קסום בשם ריקה נפתח לפני כשבועיים ביישוב כליל שבצפון, כשעל הגזרה הקולינרית של המקום חולשת מסעדת שף בניצוחו של דרי בן נבט. ברזומה העשיר של דרי יש כבר 14 שנה בעולם המסעדנות, מרכז, צפון (מסעדת תהל, מסעדת אלומה) ואפילו חו"ל, אבל הפעם הוא פותח מקום במגרש הביתי שלו - כליל. המסעדה נפתחת השבוע לאורחי המלון בלבד, או לקהל שמזמין הרבה זמן מראש, ובהמשך תיפתח לקהל הרחב באופן רשמי.

"המסעדה נפתחת מתוך הבנה, אחרי הסתכלות סביבנו, שיש באזור הרבה מקומות בינוניים מבחינת קולינרית. נורא בא לנו להביא סטנדרטים אחרים, אבל ברוח המקום. צריך לזכור שבסופו של דבר אנחנו לא ניזונים מקהל מקומי מכליל והסביבה, רוב הקהל שלנו זה תיירי חוץ או פנים, אנשים שמכירים סטנדרטים אחרים ומוכנים לשלם עליהם וזה הדרייב שלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר גם לשבת על הבר/מערכת וואלה!, צילום מסך
לא תמצאו אצלי גבינות צרפתיות, נראה לי מגוחך במקום כזה כשיש לנו את כל השפע של הגליל להגיש גבינות מתוצרת חוץ.

בן נבט, כמו גם רקפת ודודי, בעלי המקום, שלושתם תושבי כליל, עם אהבה גדולה לאנשים ולאירוח. לכולם היה חשוב שהמקום והאיזור בו הם מצאים יבואו לידי ביטוי גם באוכל. "אנחנו עובדים רק עם תוצרת מקומית של האיזור, אם אלו גבינות מצפת, או סחורה מכפרים ערביים שסביבנו. התוצרת היא משהו מאוד אמיתי, כל הדגה מגיעה רק מהים שלנו. לא תמצאו אצלי גבינות צרפתיות, נראה לי מגוחך במקום כזה כשיש לנו את כל השפע של הגליל להגיש גבינות מתוצרת חוץ. יהיו אצלנו גם הרבה מנות צמחוניות, יש לי גינת ירק מטורפת בחצר, עם הרבה עלים, שחלקם לא מוכרים אפילו בישראל. ירקות זה משהו שמאוד חשוב לי, אני חושב שזה מייצג את האזור של הגליל המערבי בצורה מופלאה. תהיה פסטה טרייה, הכל הכי טרי, עונתי ושמח שיכול להיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ריקה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
ארוחת ערב בריקה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

אז מה בתפריט?
"אין למסעדה תפריט. בכל יום רביעי יעלה לאתר של המלון תפריט משוער לשבוע הקרוב, זה הכי הרבה שאנחנו יכולים להתחייב עליו, וגם זה לא מדויק, אנחנו תלוים בסחורה טרייה. דגים נגיד, זה עניין של תקופות, לפעמים זאת תקופה של מליטות, לפעמים ברבוניות או פרידות, אי אפשר לצפות את זה, עם הבשר זה קצת יותר יציב. לפני שבועיים עשינו פה חתונה מטורפת ל-130 אנשים, עד 3-4 ימים לפני האירוע הזוג לא ידע מה בדיוק יאכלו בחתונה, ויצא מדהים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אווירה ברוח כליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה כן אפשר לדעת?
"התפריט יהיה מושתת על טעימות, זה הקונספט היחידי שיכול לגבות את הרעיון הזה. אני רוצה לפתוח פה שולחנות גדולים, לתת הזדמנות לאנשים לפגוש ולהיפגש ופשוט להפוך את זה לחגיגה לפחות פורמלית, קלילה וחופשית, אבל לא פחות איכותית. גם בגזרת האלכוהול יהיה תפריט בר מדהים, בירה מלכה שמיוצרת כאן, שני יצרני עראק מקומיים, יין הבית של ריקה שגם הוא מיקב מקומי, אנחנו מגישים אלכוהול במחירים זולים יותר, כדי להנגיש את הנושא לאנשים".

וכמצופה ממסעדה ביישוב אקולוגי, המטבח מתנהל תוך התחשבות בסביבה. "יש הרבה משמעות לזה שהמסעדה בכליל, אנחנו מספקים חשמל לעצמנו, וגם במטבח של ריקה זה בא לידי ביטוי ע"י טכניקות בישול ייחודיות כמו מעשנות, גחלים חיים, וטאבון גדול מאבן. אין לנו חדרי קירור והקפאה, זה מה שמבהיר כמה הכל טרי, זה גם אילוץ אבל גם בחירה, יש לנו מקרר קטן בשביל וודקה וקרח, וזהו, כל השאר טרי".

לאתר המלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully