וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפהפיה המתעוררת: מתחם האוכל החדש של זכרון יעקב

6.1.2014 / 15:28

רק לאחרונה כתבנו על פתיחתה הקרובה של מסעדת ארטוריו ובינתיים נפתחו במקביל עוד שני מקומות חדשים בזכרון יעקב המתעוררת. קפה לה ורנדה המעוצב בסגנון לונדוני וברוניתא, מסעדה כשרה גמשיה אוכל ביתי

ברוניתא. לירי ספטון, מערכת וואלה! NEWS
מרק קובה סלק בברוניתא/מערכת וואלה! NEWS, לירי ספטון

משהו טוב קורה בזכרון יעקב, יפהפיה נרדמת מבחינה קולינרית, שנמצאת בשלבי התעוררות. בנוסף לידיעה על פתיחתה של מסעדת אורטוריו המושקעת והמסקרנת נחנך במקביל בעיר גם מתחם קולינריה ואמנות חדש. לפני כחודשיים נפתחה בעיר מסעדה חדשה העונה לשם ברוניתא, הממוקמת במבנה המשומר והמשוחזר של אורוות הברון. ברוניתא היא מסעדה כשרה של אוכל ביתי, אשר תשמש גם חלל למופעים ואירועים, לצידה במתחם גם בית קפה חדש, בשם לה ורנדה, ועוד חלל שאמור להיות מושכר בעתיד וישמש כמבואה של תערוכות לאמנים.

מי שעומדת מאחורי המסעדה היא איילת ציוני, אשר מגיעה מתחום המוסיקה. ציוני יחד עם בן זוגה גילי ליבר ייסדו בזמנו את להקת גאיה, והיו אחראים ללהיט המוכר שיר לאהבה. בהמשך הקימו השניים קייטרינג אשר נקרא איילת וגילי, וכעת הרגישה איילת שהמקום הביתי קטן על מידותיה והגיע הזמן להתקדם למסעדה אמיתית. "יצרנו מקום קסום עם אוכל טוב, המבנה בו שוכנת המסעדה הוא אחד מהכי יפים שיש. אני מתמחה בבישול אוכל אמיתי, ישראלי ומושקע. יהיו פה מנות מסורתיות כמו מרק רגל, ועד מנות מתוחכמות יותר שאני המצאתי. יש דגש גם על בריאות - מנות על בסיס קינואה ואורז מלא".

ברוניתא. אריאל ואן סטרטן, מערכת וואלה! NEWS
ברוניתא/מערכת וואלה! NEWS, אריאל ואן סטרטן
ברוניתא. לירי ספטון, מערכת וואלה! NEWS
מנות על בסיס קינואה/מערכת וואלה! NEWS, לירי ספטון

בין המנות בתפריט תמצאו: סושי תימני - לחוח מגולגל עם ממרח, עשבי תיבול ואנטיפסטי (30 שקלים), צלי כתף בקר ברוטב בלסמי רוזמרין ושום (75 שקלים), סיניה - בקר טחון, בצל, פטרוזיליה מעל טחינה וצנובר (65 שקלים), קינואה אורגנית שלושה צבעים (20 שקלים), מרק קובה סלק בשרי/צמחוני (48 שקלים) ועוד. כיוון שציוני מגיעה מתחום המוסיקה, לאמנות יש בברוניתא חלק משמעותי. המסעדה מארחת מדי יום חמישי הופעות של מוזיקאים שונים.

לה ורנדה. אריאל ואן סטרטן,
פיאצה איטלקית בלה ורנדה/אריאל ואן סטרטן

באותו מתחם אשר ציוני משכירה, נפתח גם בית קפה בשם לה ורנדה, שבעליו הוא אריאל ואן סטרטן, צלם במקצועו, שחזר לארץ אחרי עבודה ומגורים בלונדון במשך שנים רבות. "פגשתי את איילת לפני כמה שנים, כשהגעתי לצלם להם את עטיפת האלבום של גאיה", מספר ואן סטרטן. "נשארנו חברים טובים, ובקיץ האחרון כשאכלתי אצלה ארוחת ערב היא הציעה לי, חצי בצחוק לקחת את בית הקפה שבמתחם, ואני נדלקתי על הרעיון".

לאריאל היה ברור תמיד שאם הוא אי פעם יפתח את בית הקפה הוא יהיה צריך להיות בהשראת בית הקפה האהוב עליו בסוהו שבלונדון - בר איטליה, בית קפה באווירת שנות החמישים. "העיצוב של המקום היה לי מאוד חשוב, יש משהו בבתי קפה וברים בחו"ל שאתה נכנס אליהם ומרגיש שנכנסת לבית של מישהו, ככה עיצבתי את המקום".

לה ורנדה. אריאל ואן סטרטן,
כריכים עם גבינות משובחות בלה ורנדה/אריאל ואן סטרטן

על הגזרה הקולינרית הפקיד ואן סטרטן את השף קובי מזרחי כשהתפריט מורכב ממנות איטלקיות חלביות, מנות קלאסיות שמגיעות בעיקר מאזור רומא ונאפולי, פיאצות - פיצות דקות, כריכים עם גבינות - כולן מיובאות משוויץ או איטליה. "הרבה משחקים עם אדום, ירוק ולבן באוכל - כמו הצבעים של איטליה".

אז אם להיות ספציפיים יותר, בתפריט כריך איטליאנו פרסקה (28 שקלים) בורקסטה רומנה (20 שקלים), פיאצה אנטי פסטי (28 שקלים), פיאצה מילנזה (28 שקלים), וארוחת גינה איטלקית לזוג הכוללת פלטה עם גבינות הבית, מוצרלה, טאפאס וממרחים, עם פוקצ'ה, לימונצ'לו, קפה או שתיה קרה (80 שקלים) ועוד.

ברוניתא, הנדיב 27, זכרון יעקב, 04-6113047. שעות פתיחה: ראשון - חמישי: 11:00 עד אחרון הסועדים, שישי: 10:00 עד שעה לפני כניסת השבת. כשר

לה ורנדה, הנדיב 27, זכרון יעקב, 054-2149405. שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 10:00-23:30, שישי: 09:00-16:30. כשר חלבי ללא תעודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully