וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הים תיכוניים הכשרים של ארזה

7.1.2015 / 15:04

אבי אפרתי טועם את יינות סדרת IMED של יקב ארזה, כולם מזנים ים תיכוניים ומקנח בקברנה סוביניון מאד לא ים תיכוני

1. ארזה, IMED , מורבדר 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. ארזה, IMED , מורבדר 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי מורבדר מכרם בעין דור. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום (דובדבנים) ותבלינים. גוף בינוני. 13.2% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקל

הכי מתאים ל: טפאס בשר, צלעות טלה, סטייקים.

דבר המבקר: מורבדר לא רע בכלל, עם אף נעים, מתיקות מה, מבנה טוב וטאנינים רכים. הקו המאופק נשמר גם כאן. יין נעים ללגימה, לחובבי הזן.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית)

במילה אחת: נעים.

2. ארזה, IMED , ארגמן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי ארגמן מכרם בגבעת שמש (בין צרעה למנזר דיר רפאת). 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון (צרפתיות ואמריקאיות), מחציתן ישנות. צבע אדום כהה. באף פרי שחור. גוף בינוני. 12.8% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקל

הכי מתאים ל: טפאס/מזטים/אנטיפסטי על בסיס ירקות. פסטות. עוף בעשבי תיבול.

דבר המבקר: איני הראשון במדינת ישראל שמסתבך עם זן הארגמן. כנראה שלא האחרון. היין הנוכחי מנסה להיות ארגמן מאופק, להבדיל מעמוס, אבל יוצא ארגמן רזה, לא מורכב דיו, דל משהו.

תמורה לכסף: 2/5.

ב-11 מילים: גם אם מתעקשים בכל זאת על ארגמן, אפשר וצריך טוב יותר.

3. ארזה, IMED , קריניאן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קריניאן מכרם צפונית לזכרון יעקב, מגפנים בנות 40. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 13.6% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקל

הכי מתאים ל: מנות על בסיס בשר טלה. קדירות בקר וכבש.
דבר המבקר: פרי נעים, אף נעים, חומציות טובה, עץ מאוזן, נשלט. יין חביב מאד עם מקדם גסטרונומיות נאה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה)

בשתי מילים: קריניאן ראוי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

4. ארזה, IMED , GSM 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס 50% גרנאש, 40% סירה ו-10% מורבדר מכרמים בעין דור ומצפון לכפר תבור. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום. באף פרי אדום ושחור, תבלינים, עשבים. גוף בינוני-מלא. 13.8% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקל

הכי מתאים ל: סטייקים, נתחי סינטה צרובים במחבת, בשרים בנגיעה ים תיכונית.

דבר המבקר: בלנד מוצלח בהחלט שמחבר שלושה זני ים תיכון טיפוסיים ומצליח לספק שלם משמעותי מסכום חלקיו. כל אחד מהזנים מספק את חלקו ומידת האיזון כאן ראויה לציון. יופי של יין!

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: בלנד ים תיכוני מוצלח.

5. ארזה, IMED , סירה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סירה מכרם צעיר (ניטע בכפר תבור ב-2009). 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקל

הכי מתאים ל: בשרים באוריינטציה ים תיכונית (שמן זית, עשבים, שום וכן הלאה).

דבר המבקר: פירותי מאד, מעט טאני ומתובל כדרכו של הזן בקודש. ניכרת מידה של מתיקות המצליחה שלא להעיק. העץ לא נותן בראש ומידת האיפוק, לפיכך, ראויה. יין מהנה ונעים שלא ישתלט על האוכל. אמצע הדרך בין סירה 'עולם ישן' למודרני.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: לאוהבי סירה שומרי כשרות.

6. ארזה, IMED, JUVENULE 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 56% ענבי ארגמן ו-44% גרנאש מכרמים בגבעת שמש ובקרבת כפר תבור. ללא התיישנות בעץ כלל. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום. גוף קל - בינוני. 14.1% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקל

הכי מתאים ל: פיצה, פסטה, עוף.

דבר המבקר: הקליל מכל יינות הסדרה, שלא ראה עץ כלל. זה ניכר בכל מימד שלו. יין צעיר שניכר בו הפרי הטוב אבל הוא ללא ספק נטול עומק וקצר מידי. לו עלה קצת למעלה מ-50 שקל אפשר היה לדבר על יין צעיר ונטול יומרות במחיר טוב. בתמחורו הנוכחי, לא בדיוק.

תמורה לכסף: 1.5/5.

בשלוש מילים: המוצלח פחות בסדרה.

7. ארזה, אוטר, פיליפ ליכטנשטיין, קברנה סוביניון 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם בן זמרה ופאתי הר חברון. 22 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושחור, וניל, תבלינים, טבק. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 159 שקל.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: יין שממחיש בבירור עד כמה סדרת IMED של ארזה, שנסקרה ממעל, היא ניסיון של היקב ליצר קו ים תיכוני מוחזק ומאופק. היין הזה, גבוה יותר ויומרני יותר, המופק כהומאז' ליינן הותיק פיליפ ליכטנשטיין, יש בו את כל מה שאין ביינות IMED: מבנה מאסיבי, שרירני; פרי עמוס, מידה של אלגנטיות וקטיפתיות. קצת ה-DNA של יינות הקברנה סוביניון הישראלי הגבוהים, אבל בכל זאת מוחצן מעט פחות מרובם. יין טוב מסוגו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשבע מילים: קברנה סוביניון ישראלי, לא בדיוק ים תיכוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully