וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: מרק לוהט ומיוחד ב-20 שקלים בלבד

13.1.2015 / 7:37

מרק ארטישוק ירושלמי, ערמונים ובטטה לא שייך רק לבתי קפה ומסעדות יוקרה. בקיוסק של דידי בת"א תוכלו לקבל קערת מרק משובח ומפנק, בלי אבקות מרק ועם לחם בצד

הקיוסק של דידי. קובי רובין
בלי אבקת מרק/קובי רובין
המיקום הצדדי של הקיוסק בעייתי ביותר, אבל זה לא מנע מהמקום להפוך לנקודת מפגש ללוגמי מרק מושבעים מהאזור

בפעם האחרונה שכתבתי על מרק היו שקפצו בראש והעירו לי על פשטות המרק ומרכיביו. אין לי בעיה עם הערות בונות, אבל במקרה הקודם, התמקדתי בעיקר בכמות ורק אז בטעם. אז הפעם אני מדבר על הטעם לפני הכמות, אני מאמין שיהיו כאלו שגם להם זה יפריע להם.

ישנם רבים, שכמוני, גדלו מילדות על טהרת אבקת מרק עוף. התרגלנו לטעמה המרגיע של אבקת המרק. גם היום, אפשר להגיד שאם יש משהו שאנחנו אוכלים כמעט כל יום, אז זה אבקת מרק עוף. עכשיו כל הטבעונים מהנהנים נכון, לא שזה יעזור להם, אבקת המרק לא הולכת להעלם מהעולם במהרה.

המקום של דידי ומירו בעלה נמצא על פינה נסתרת של רחוב אשרמן בתל אביב, על הגבול עם שכונת רמת חן. המיקום הצדדי של הקיוסק בעייתי ביותר, אבל זה לא מנע מהמקום להפוך לנקודת מפגש ללוגמי מרק מושבעים מהאזור. דידי החלה להכין מרקים אחרי פתיחת הקיוסק, היא פשוט לקחה תחביב והפכה אותו לעוד עבודה בקיוסק, עם כל הצפיפות שיש במקום, היא מצליחה להפתיע ולרקוח כל יום מרק שונה לשמחת הלקוחות.

בהתחלה דידי נהגה להכין סיר קטנטן שחוסל במהירות. בהמשך עברה לסיר קטן, הלקוחות הצביעו בכפות שלופות וסיימו וביקשו עוד, היום דידי עושה סיר גדול שמחזיק עד אחה''צ, לרווחת כולם.

הקיוסק של דידי. קובי רובין
מיקום בעייתי, אבל זה לא מנע ממנו לצבור קהל. הקיוסק של דידי/קובי רובין

דידי לא מנסה רק להשביע את הלקוחות, היא גם קובעת להם מה הם יאכלו כל יום, אין יום דומה למשנהו, כל יום מרק אחר, וכמו עדשים, מינסטרונה, כתום עשיר וסמיך, תפו''א וכרישה לאוהבי הטעם, חורשט סבזי עליו נגיד הללויה, עד כאן המרקים הטבעוניים, לצמחונים, תירס וחרירה, רשימה חלקית בלבד.

זיהיתי את סיר המרק של דידי כבר לפני שנה, אבל מריחרוח האוכל, לא איתרתי את מאפייני אבקת המרק. עד שיום אחד קיבלתי טעימה של מרק ונפתחו לי העיניים וחזק, כמו במיקרה של מרק הארטישוק ירושלמי עם ערמונים ובטטה, אתה מתחיל בלהרגיש את הטעם המשביע והמחמם של הארטישוק הירושלמי, טעם מרגיע של פעם, של מאכלים שלא יחזרו עוד. עם הירידה במורד הגרון הערמונים נכנסים לפעולה לאורך כל הגרון, המתיקות שלהם באה לידי ביטוי בעדינות טעמם. לסיום הבטטה ממתיקה כל כף מרק, איזה כיף לדעת שכל לגימה זה אותו הדבר, נא להיזהר ולאכול לאט, המרק סמיך ורותח.

דידי לא אוהבת אבקת מרק, אז את כל המרקים היא מתחילה מאידוי ירקות עם תבלינים, מכינה לעצמה ציר מרק מיוחד כבסיס לכל מרק ומרק, לא עבודה קלה בכלל. המחיר גם טבעוני/צמחוני 20שקלים. עם שלוש פרוסות לחם מלא. בתאבון.


הקיוסק של דידי. רח' אשרמן 32 תל אביב.03-6529843. שעות פתיחה: א'-ה' 07:30-20:15. ו' 07:30-15:00. לא כשר, כל המוצרים כשרים


לכל הטורים של המונה טועם

  • עוד באותו נושא:
  • מרקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully