וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבנים של עמק הלואר

21.1.2015 / 16:42

אבי אפרתי לוגם את הלבנים של גי סאז'ה מעמק הלואר ומוצא יינות טובים במחירי מציאה, לצד קלאסיקות מרשימות. אוהבים לבנים מהלואר, בכל רמות המחירים? שימו לב ליינות הללו

טעימת השבוע מוקדשת ליינות הלבנים של גי סאז'ה (Guy Saget) מעמק הלואר שבצרפת. מששפחת סאז'ה מגדלת ענבים ומייצרת יין בלואר מסוף המאה ה-18. בבעלותה כרמים רבים בכל איזורי היין המשמעותיים של הלואר (פווי, סאנסר, טוראן, מוסקדה ואנז'ו).

בטעימה הנוכחית חמישה יינות. שלושה מהם בסיסיים, המספקים תמורה טובה מאד עד מצוינת למעט כסף (45-55 שקל) ושניים קלאסיים, איכותיים מסוגם, המבטאים היטב את סגולות את זני השנין בלאן והסוביניון בלאן, כמו גם את הטרואר בו הופקו.

אוהבים לבנים מהלואר, בכל רמות המחירים? שימו לב ליינות הללו. לחיים!

1. לה פטיט פרייר, סוביניון 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. לה פטיט פרייר, סוביניון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניון בלאן מהלואר. שהייה בת מספר חודשים על השמרים. צבע זהוב. אף ארומטי מאד (פרי טרופי, פרי לבן), 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 45 שקל

הכי מתאים ל: לגימת יומיום בסיסית לצד ארוחות קלות (כריכים, סלטים, פיצה).

דבר המבקר: קליל, יומיומי, פירותי, נגיש מאד. שום יומרה לאנינות או עידון אבל את מה שאפשר לקבל ב-45 שקל מתוצרת צרפתית (אחרי שהיבואן משלם לא מעט מס ואפילו מרוויח) לא ניתן להתחיל לדמיין אפילו, תמורת אותו סכום, מתוצרת מקומית.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: פושט צרפתי ששווה כל גרוש.

2. גי סאז'ה, מוסקדה, סוור-א-מיין סור לי 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מלון דה בורגון ממוסקדה סוור-א-מיין שבלואר. שהות בת מספר חודשים על משקעי התסיסה (SUR LIE). צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן ופרחים. גוף קל-בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקל

הכי מתאים ל: עוף, תבשילי ירקות, דגים.

דבר המבקר: יין מעודן, פרחוני מאד, עם חומציות גבוהה. מצליח להעביר מידה מפתיעה של מורכבות יחסית לפשטותו ותמחורו הזול. זה יין בסיסי לגמרי שמצליח להרגיש הרבה יותר ממה שהוא. יופי של תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: צרפת במובניה הפשוטים, הזולים והטובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

3. גי סאז'ה, ווברה (Vouvray) 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס 100% ענבי שנין בלאן. מווברה (Vouvray) שבלואר. שהות בת מספר חודשים על משקעי השמרים. צבע זהוב. אף ארומטי מאד (פירות טרופיים). גוף קל-בינוני. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקל

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי.

דבר המבקר: מתקתק, טרופי מאד, רענן וכייפי. שום דבר יוצא דופן אבל חטיבת שמחה ראויה מאד, בסגנון עדות העולם הישן (מבלי שתהא גוורצטרמינר).

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: פאן נטול יומרה.

4. שאטו דה לה מולינייר, סאבינייר ל'פט פאפיון 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% ענבי שנין בלאן מסאבינייר שבלואר. מחצית היין תססה בחביות עץ אלון ומחציתו במיכלי נירוסטה. לאחר יצירת הבלנד התיישן היין 9 חודשים בחביות עץ אלון. צבע זהוב. באף תפוח ירוק, דבש ופרחים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 119 שקל

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: פרי טוב, דבשיות מה, נגיעה מינרלית וחומציות טובה. סאבינייר קלאסי וראוי. גסטרונומי מאד. מתאים להפליא לצד קערת מול מרינייר ושאר צדפות.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בעשר מילים: שוחרי סאבינייר בוודאי מכירים אותו; אלו שלא, שווה לשים לב.

5. דומיין דה לה פרייר, סאנסר מגאליט 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% סוביניון בלאן מסאנסר. 40% מהענבים תססו בחביות עץ אלון בנפח 300 ליטר והתיישנו בהן על שמריהם 8-10 חודשים. השאר התיישן במקביל במיכלי נירוסטה. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ופרחים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 199 שקל

הכי מתאים ל: ארוחות מושקעות על בסיס פירות ים, צדפות ולובסטרים.

דבר המבקר: עשיר ומלא, מורכב במיוחד ומפגין רמת עידון מרשימה. ברקע פרי טוב וחומציות נהדרת. זהו ללא ספק סאנסר במיטבו שקשה לעמוד בפניו. אם תתאפקו ותצליחו להמתין שנתיים-שלוש, תקבלו יין מרשים עוד יותר. פוטנציאל התיישנות בן 7-8 שנים לפחות.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

במילה אחת (וסימן קריאה): סאנסר!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully