וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנס יין: תערוכת סומלייה

27.1.2015 / 15:44

מיטב השפים שהגיעו לתערוכת היין השנתית סומלייה, סיפרו לנו על העדפות היין של הישראלים והסבירו לנו מדוע בשנים האחרונות חלה עלייה בצריכה היין בארץ

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן

סומלייה 2015, התערוכה המקצועית של ענף היין והמסעדות, התקיימה השנה בהיכל התרבות, בפעם ה-11. התערוכה מיועדת לקהל מקצועי בלבד, ביניהם שפים ומסעדנים, כאשר השנה מוקד העניין היה התחדשות של תפריטי היין במסעדות, והתמקצעות של צוותי השירות והאירוח.

מועד התערוכה נקבע לחודש ינואר על מנת שהשפים והמסעדנים יוכלו לעדכן את תפריטי היין, לחדש את המלאים ולבחור את היינות לשנת 2015. כאשר הרעיון הוא להיחשף ליינות חדשים, וללת הזדמנות ליקבים קטנים יותר, לצד מובילים בתחום.

"התערוכה למעשה מכנסת את כל תחום המסעדנות למקום אחד", מספר יוגב ירוס השף של מתחם ליטל איטלי, "זה מעולה שכולם יכולים להיפגש - טבחים ושפים יכולים לטעום יין, ייננים יכולים לדבר עם מסעדנים, זה פותח את כל התחום וזה נהדר".

סומלייר 2015. עידו שחם
אז מה חדש בתחום היין?/עידו שחם
סומלייר 2015. עידו שחם
קפיצה משמעותית בתחום האלכוהול/עידו שחם

בקרב השפים שהשתתפו באירוע שררה הסכמה כי הסועדים הישראלים עשו קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות בהבנה ובביקוש ליין. "יחד עם ההבנה לאוכל שהתפתחה אצל הקהל בשנים האחרונות, נולדה גם הבנה ביין, זה הפך לחלק בלתי נפרד מהבילוי ומהארוחה", טוען אופיר וידבסקי, שף מסעדות סיטארה וברנז'ה.

כמו כן הסכימו השפים כי בהחלט קיים פרגון של הקהל ליינות כחול-לבן, בזכות ההתקדמות של היקבים הישראלים. גם השפים מצידם מקפידים להפוך את היינות לנגישים יותר לקהל הישראלי כפי שסיפר השף של מסעדת חאן מנולי, פליקס רוזנטל, "אנחנו נותנים במה ליקבים גדולים וליקבים קטנים וכל חודש אנחנו מחליפים את הבקבוקים שבתפריט".

"אני חושב שזה חלק ממגמה כללית בעולם", סיכם השף יוסי שטרית, "חיבור למקומיות, לאדמה, לשורשיות שלנו, ויש לנו הרבה במה להתגאות, יש כאן יופי של יינות".

סומלייר 2015. עידו שחם
צריך לאכול משהו ליד היין/עידו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully