וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לצלם את האוכל כמו השפים?

1.2.2015 / 15:03

צלם האוכל אסף רונן חגג עשור לסטודיו שלו, והחליט לקחת 12 שפים, וללמד אותם איך לצלם מנה כמו שצריך. אז מה למדו צחי בוקששתר ומאיר אדוני?

צילום: עידו שחם, עריכה: אביתר חלימי

כמעט כל חובב אוכל יודה, שחלק מההנאה, לפחות מאז שנכנס האינטסגרם לחיינו, היא לצלם אותו רגע לפני הביס הראשון. אפילו השפים הגדולים חוטאים בכך, רגע לפני שהמנה היפה שהכינו יוצאת אל הסועדים, הם לא מתאפקים ומקליקים על כפתור המצלמה בטלפון. אבל מסתבר שלצלם את האוכל בא להם קצת פחות בקלות מלהכין אותו.

צלם האוכל אסף רונן חגג עשור לסטודיו שלו, והחליט לקחת 12 שפים, וללמד אותם איך לצלם מנה כמו שצריך. התמונות אוגדו לתערוכה מיוחדת המורכבת מתמונות של מנות מגרות במיוחד שצולמו ע"י השפים. בין המשתתפים בפרויקט מאיר אדוני, צחי בוקששתר, אסף גרניט, איל לביא שי-לי ליפא ומיקי שמו, כל אחד מהם צילם מנה שבחר, הקרובה לליבו.

שף תצלם. שף תצלם,
המנה של מיקי שמו/שף תצלם
שף תצלם. שף תצלם,
בורקס שבלול של שי לי ליפא/שף תצלם
שף תצלם. שף תצלם,
מנה אבסטרקטית של מאיר אדוני/שף תצלם

אייל לביא, אחד השפים שהציגו בתערוכה סיפר:"זה היה נחמד פתאום לראות איך הדברים נראים מהצד הזה, אני רגיל להכין את המנה, לצלחת אותה ולהעביר אותה הלאה לצלם, זאת הייתה חוויה שונה ומעניינת".

כל השפים הסכימו כי הדבר המשמעותי ביותר שלמדו מההתנסות היה חשיבותו של אור טבעי - לא לצלם אוכל בשעות הערב, אלא באור יום, ליד חלון, והכי חשוב - ללא פלאש של המצלמה. מגישת תכניות הבישול שי לי ליפא הודתה שהיא לא תמיד מתאפקת, "אני אוהבת לצלם כשהאוכל מוכן, גם אם זה בלילה, אני יודעת שזה פחות טוב, אבל אני גרועה בדחיית סיפוקים".

אסף רונן והשפים הציגו בשבוע שעבר את הצילומים בתערוכה שהוצגה במרכז ללימודים קולינריים דן גורמה. כל הצילומים עומדים למכירה והכנסותיהם ייתרמו ללקט ישראל, ארגון לאיסוף מזון לנזקקים.

שף תצלם. שף תצלם,
גם הפולנטה ממחניודה פה/שף תצלם
שף תצלם. שף תצלם,
אייל לביא מחפש זווית/שף תצלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully