וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד לוולנטיינס: מעוררי תאווה מעוררי חלחלה

8.2.2015 / 12:10

בעוד שבישראל יחגגו את הוולנטיינס שחל השבוע עם שוקולד סטנדרטי, ברחבי העולם יצויין חג האהבה עם מאכלים מוזרים במיוחד, שנחשבים כמעוררי תאווה

בשבת הקרובה, 14 בפברואר, יציינו ברחבי העולם את יום האהבה של המסורת הנוצרית: ולנטיינס דיי. בעוד שבארץ אימצנו את השוקולד כמעורר התאווה הרשמי (גם בגלל קמפיינים אגרסיביים יותר או פחות), תרבויות שונות מסביב לעולם בחרו בחומרי גלם שונים מאוד כדי לעורר את התשוקה והרומנטיקה. היום נכיר חלק מהם.

1. אויסטר (צרפת, איטליה, ארה"ב ועוד)

אויסטרים. ShutterStock
אויסטרים/ShutterStock

מסופר על קזנובה, המאהב האיטלקי הנחשק, שהיה פותח את היום בארוחת בוקר של 50 אויסטרים: צדפות חיות שגופן נשלף ישירות מתוף הצדף המגונן, ואז נזרקות, בעודן חיות, ישירות אל הפה וממנו אל מערכת העיכול של מי שסועד מהן. הן נחשבות מעדן יוקרתי במיוחד, ונפוצות מאוד בצרפת, בריטניה ובארצות הברית, וגם בארץ מצוי מין של צדפות מאכל.

בעוד הרעיון להכניס יצור חי ישירות לגוף בהחלט גורם לחלחלה, מסתבר שמעורר תאווה הזה אכן מצדיק את המוניטין שלו זכה: במחקר אמריקאי-איטלקי שפורסם בשנת 2005, התגלה כי אויסטרים נאים מכילים חומצות אמינו מסוימות, שבגוף מומרות להורמוני המין טסטוסטרון בגברים ופרוגסטרון בנשים, וכל אחד מהם מגביר את הליבידו, או הדחף המיני.

2. נמלים קלויות (דרום אמריקה)

חטיף נמלים מטוגנות. ShutterStock
תחליף לפופקורן?/ShutterStock

תחשבו מהר: מה אוכלים בקולנוע? אם אמרתם נמלים קלויות, או hormiga culona, ולא פופקורן, כנראה שהגעתם מדרום אמריקה, בה נמלים מזן מסוים (ונפוח במיוחד) נחשבות חטיף פופולרי, המוגש לצופים בסרטים לאחר השריה במי מלח וקלייה קצרה. אבל לא רק בקולנוע: כשזוג צעיר מתחתן, מתנת נדוניה מסורתית היא ערימה של נמלים קלויות כאלו, והיא אמורה להבטיח שליל הכלולות יהיה פראי.

3. דם קוברה (סין, וייטנאם)

עוד מימי שושלת האן האמינו הסינים הקדומים כי אין סימן גדול יותר לגבריות מאשר לכידת והריגת נחשי קוברה ארסיים. הדרך הכי טובה להרשים את הבנות היא לשתות את דמו של הזוחל המסכן, ובכך (כך הם מאמינים) להגביר את כוח הגברא ויכולות הפיתוי. יש המערבבים את הדם עם משקאות אלכוהוליים כדי לעזור לו לרדת יותר בקלות.

4. באלוט (פיליפינים ודרום מזרח אסיה)

ביצת ברווז. ShutterStock
באלוט/ShutterStock

אחת ממאכלי הדגל שלל המטבח הפיליפיני הוא הבאלוט. שימו לב לתיאור: ביצת ברווז מעוברת בת 20 יום. העובר נאכל בשלמותו על ידי כולם, כולל ילדים, והוא נפוץ בפיליפינים ממש כמו פיצה באיטליה. ההוראות האכילה פשוטות: שוברים את הביצה, מוצצים את המיץ (טעם של ביצים, לא מניסיון אישי!) ואז מקלפים ואוכלים כמו ביצה קשה. הבאלוט אמור לפעול כמו ויאגרה טבעית.

צפו (בעצם אל): איך לאכול באלוט

נחשו איזו עובדה לא נכונה אבו נפחא. ShutterStock
פוגו. דג רעיל שנחשב לאחת המנות היקרות בעולם/ShutterStock

5. אבו נפחא -דג פוגו (יפן)

כמה מאכלים אתם מכירים שדורשים ממי שמכין אותם להוציא רישיון מיוחד? אם הייתם רוצים להכין את דג הפוגו, אחד מהמאכלים היוקרתיים ביותר (והיקרים, במחירים שנעים בין 100 ל-200 דולר למנה) שהביא לעולם המטבח היפני, זה בדיוק מה שהייתם צריכים לעשות. הסיבה פשוטה: הכנה לא נכונה של דג הרעיל הזה יכולה להביא למוות של מי שמכין וגם של מי שאוכל אותו. גם בהכנה נכונה הסועד יחוש תחושת עקצוץ קלה מהרעלנים שמכיל הדג, ולאחר שהעקצוץ יפוג, אמורים להרגיש, ובכן, התעוררות. ואם זה לא מספיק, יש כאלו שאוכלים לו את האשכים אחרי שמשרים אותם בסאקי.


וולנטיינס שמח לכולם!

לכל הטורים של ההיסטוריה של האוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully