וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: הסוד הוא בחציל

10.2.2015 / 7:57

טעימה מסביח החצר בבוטקה של שוקה בצומת ברנר גרם למונה לשכוח מהלקוח שמחכה לטובת אהבתו הנצחית לחצילים מטוגנים בפיתה

המונה טועם הסביח של שוקה. קובי רובין
סביח ב-16 שקלים שיגרום לכם לחחיך/קובי רובין

הייתי בדרך חזרה לתל אביב, הורדתי נסיעה ליד קניון רחובות, טעמתי בשוק פלאפל לא רע בכלל, אבל הייתי צריך לההתייצב בתל אביב די מהר ולאסוף לקוח ותיק. נכנסתי ללחץ, הודעתי ללקוח את שעת ההגעה המדויקת, הגברתי את הווליום של המוזיקה לכמעט המקסימום, הכל הלך כשורה. לשנייה הייתי רק נהג מונית בדרך לעוד לקוח מרוצה, עד שראיתי את השלט של הסביח. הקיבה נתנה הוראה לידיים לכוון את ההגה לכיוון הבוטקה על הצומת, ושכחתי מהלקוח. את פניי קידמה, על אחד מהשולחנות, קערה עם פרוסות חציל לייבוש. הגוף נכנס לכוננות ספיגת שמן. נכנסתי למצב צבירה של קולט שמש. למרות שמדובר בצומת די סואן, הבוטקה עצמו ממוקם בפינה שקטה יחסית, ספגתי את השקט היחסי, ניחוחות של פרדס ריחני סמוך והמון שמיים.

שוקה החליט למנף את הבוטקה הקבוע של שבת לבוטקה של סביח בימי חול. מחליפים את השלט וכך נוצר לו סביח החצר, אחרי שכבר הצליח לייצר את ארוחות הבוקר של שישי בבוקר, עכשיו שוקה עושה גם סביח. הבנתי שמדובר באדם כלבבי, עושה ועומל מכל הכיוונים. הסתכלתי על הבוטקה וראיתי את המחיר של מנה בפיתה, 16 שקלים, עד כאן המחיר לא הפתיע, הקערה עם החצילים בישרה טובות, כבר הבנתי שאני לקוח שבוי.

המונה טועם הסביח של שוקה. קובי רובין
בוטקה של סביח בימי חול/קובי רובין

ניגשתי אל הבחור הצעיר שבמקום וביקשתי מנה סביח, הוא לקח פיתה לא קטנה במיוחד אבל שמנה למדי, בצע אותה קלות. בניגוד לרוב המקומות שאני מכיר, שוקה הפך את היוצרות, הוא עושה את הסביח בפיתה בצורה הפוכה קודם כל תוספות, עליהם את הביצה ועל הכל חצילים. תבקשו עוד מהחציל, שוקה כל כך עסוק בלהוציא אותם אחד אחד מעולים, הכמות שהוא שם בפיתה לא הספיקה לי. אז אל תתביישו לבקש עוד ועוד, החצילים המדוברים הם הסמן למלאכה המדויקת. שוקה מקפיד לאטום כמה שיותר את החציל מהספיגה, החצילים שלו יוצאים עם הכי פחות שמן מבדרך כלל, מלאי טעם עדין על הצד הקצת מלוח, מליחות שאפשר להתמודד איתה. הפיתה עצמה גדולה ומשביעה, המעבר בין הטעמים גאוני, אתה טועם את החציל על תחילת הנגיסה, הוא מופיע ראשון ולמעלה, אני קיבלתי ממש סטירה של חציל לתוך חלל הפה, התחלתי לחייך כמו שרק שמן כמוני יודע.

הלקוח התקשר, נאלמתי דום עם הפיתה ביד, אמרתי לבחור במקום להכין עוד פיתה לדרך, בדיוק אותו דבר, עניתי לנייד בעודי מרחיק אותו קלות מהאוזן, איפה אתה? עצרתי לטעום, מביא לך פיתה, הייתה שתיקה קלה ולאחריה ניתוק עצבני, אני הייתי רגוע, ידעתי שאחרי שהוא יטעם, הלקוח יגיד לי שאני חייב לכתוב על המקום, רק ביקשתי עוד חציל על הדרך, כי הסוד הוא בחציל.

סביח החצר. צומת ברנר על כביש 411, על הפינה הצפון מערבית. 054-5261613. שעות פתיחה: א'-ה' 08:30-17:00. לא כשר


לכל הטורים של המונה טועם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully