פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      במלוא המרצ: קציצות פראסה טבעוניות של תמר זנדברג

      הטור שמפגיש בין בישולים ופוליטיקאים מארח השבוע את תמר זנדברג ממרצ, שמעניקה את המתכון של אמה, אסתר, לקציצות פראסה טבעוניות

      קציצות פראסה (מערכת וואלה! NEWS , רובי קסטרו)
      קציצות פראסה של תמר זנדברג (צילום רובי קסטרו)

      קציצות פראסה (כרישה) טבעוניות של ח"כ תמר זנדברג

      אחרי שבבחירות הקודמות עוררה בקרב מספר נשים תקוות שווא כשעמדה מתחת לחופה ונשקה ל"כלתה" כדי לקדם את חוק הנישואים החד-מיניים, בבחירות הקרובות מוכיחה לנו תמר זנדברג שאפשר לחיות ולבשל גם ללא שימוש בחומרים מן החי.

      אז אם קיוויתם לקבל ממנה מתכון לעוגיות קנאביס זה ייקרה רק אחרי שתצליח להעביר את חוק הלגליזציה, בינתיים תסתפקו במתכון טבעוני וטעים להפליא לקציצות פראסה.

      קציצות הכרישה, אם תרצו, הגיעו למטבח הישראלי מטורקיה, דרך המטבח הבלקני והמטבח היהודי-ספרדי והתמקמו כאן היטב. אפשר למצוא אותן כמעט בכל בית בגרסה שונה: עם בשר, עם גבינות, אפויות, מטוגנות וכשרות לפסח. זנדברג שהפכה בתקופה האחרונה לטבעונית משתפת אותנו במתכון טבעוני ומשודרג לקציצות הפראסה של אמה: "מאז שעברתי לטבעונות התחביב שלי הוא למצוא מאכלים ומתכונים שהם כבר טבעוניים באופן "רגיל", ואין בהם תחליפים או מרכיבים מתוחכמים שקשים להשגה, אלא דברים פשוטים שאפשר להכין מחומרים רגילים שגם ככה הייתי אוכלת וקונה".

      את הקציצות האלה מביאה לתמר בקופסא ארוזה אמא שלה, העיתונאים אסתר זנדברג, שדואגת שבתה העסוקה גם תאכל וגם תייצג את האג'נדה שלה בכבוד: "אמא שלי עושה דברים טבעונים מדהימים ומגוונים: מרקים, חמין ועוגות טבעוניות. היא סיפרה לי שגילתה שבהמון מתכונים אפשר פשוט להשמיט את הביצה והמתכון יוצא אותו דבר ואף טעים יותר. בחנוכה למשל היא הכינה לביבות ל-40 איש בלי ביצה, ואף אחד לא הרגיש בהבדל! ככה היא "מטבענת" ארוחות בשבילי, ואני מרגישה טוב יותר כי ההשפעה של הטבעונות שלי היא היקפית וגורמת להפחתה יותר משמעותית של צריכת מזון מן החי בלי שזה מפריע לאף אחד/ת ובלי שלמישהו חסר משהו".

      קציצות פראסה (מערכת וואלה! NEWS , רובי קסטרו)
      תמר והקציצות (צילום: רובי קסטרו)

      אז גם אם אתם טבעונים וגם אם לא, מדובר במתכון פשוט וטעים. זנדברג עושה שימוש גם במעט הל טחון שמוסיף ניחוח עדין ונותן להן אופי ייחודי.

      חומרים:
      5 פרסות (כרישה)
      1 בצל גדול
      1/2 חבילה כוסברה
      1/2 חבילה פטרוזיליה
      מלח, פלפל מעט הל טחון
      פירורי לחם
      שמן קנולה לטיגון


      אופן ההכנה:
      1. חותכים את הפראסה לחתיכות גדולות (החלק הלבן בלבד) ומבשלים בסיר עם מים עד להתרככות (בערך 20 דקות). מסננים היטב.

      2. מכניסים למעבד מזון את הפראסה המבושלת עם הכוסברה, הפטרוזיליה, הבצל, מלח פלפל והל. טוחנים כדקה.

      3. מעבירים לקערה ומוסיפים פירורי לחם עד שהעיסה מתייצבת אבל לא יבשה מידי.

      4. יוצרים קציצות קטנות, טובלים בפירורי לחם ומטגנים עד שמזהיבות.

      תבשיל טלה וערמונים של יפה דרעי
      המפרום של מיסה כחלון
      הפיתה של אחמד טיבי