וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-35 ועד 160: המלצות היין של וואלה! לפסח 2015

30.3.2015 / 15:25

מי אמר שיין טוב חייב להיות יקר? אבי אפרתי בוחר את 14 היינות הכי מומלצים לפסח 2015. הבשורות הטובות: היין היקר ביותר יעלה לכם 160 שקלים בלבד

כוס יין. ShutterStock
זכרו, יש 4 כוסות/ShutterStock

14 יינות כוללת רשימת מומלצי היין של וואלה! לפסח 2014 והיא הורכבה על בסיס העקרונות הבאים: ראשית, יינות יקרים ממש אאוט. רוב היינות כאן שייכים לקטגוריית המחירים הזולה (עד 75 שקלים) והבינונית (עד 130). גם מחיר שני היינות המתומחרים בלמעלה מ -130 אינו מאמיר להרבה מעבר לשם (135 ו-160). בתוך מניפת המחירים הנתונה מספקת הרשימה מגוון נאה ומעניין של מיטב תוצרת היין המקומית.

הכללים השני והשלישי: יין אחד בלבד מכל יקב ואחד בכל קטגוריית מחיר, סיבכו קצת את החיים. האם הבחירה ב"גרי דה מרסלן 2014" של רקנאטי הופכת אותו ליין הטוב ביותר שהיקב הפיץ השנה? לא באמת. בסדרה הים תיכונית שהופצה לאחרונה שוחררו כמה יינות נהדרים ממש. האם "כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2013", שנכלל ברשימה, טוב מ"כרמל מדיטרניאן 2010" המצוין שיצא לאחרונה? ברור שלא. ויש, כמובן, עוד. רשימות מהסוג הזה הינן מעשה מרכבה לא בהכרח פשוט.

אין להתייחס לרשימה הזו, לפיכך, ככזו המייצגת את 14 היינות הישראליים הטובים ביותר נכון לפסח 2015. בכל זאת, נדמה לי שבתוך סד הפורמאט הבלתי נמנע, פורסים 14 היינות הבאים בתמונה מהימנה את פניה היפים של תעשיית היין המקומית. מיקבים גדולים ומתועשים, דרך יקבי בוטיק מבוססים ועד יקבי גראז' זערוריים, האוונגארד של תעשיית היין; וכל זה, כאמור, עם דגש ברור על יינות שפויי תמחור, לא מפורכסים בעליל.

שתו טוב, חג שמח ולחיים!

קברנה פרייבט כרמל. אייל קרן,
כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2013/אייל קרן

כרמל, פרייבט קולוקשן, קברנה סוביניון 2013 – 35 שקלים

יקב גדול רציני ניכר בעיני קודם כל בתוצריו הפשוטים ביותר, יינות היומיום שהוא מייצר. בכרמל, יצרן היין הגדול בישראל, עושים בשנים האחרונות עבודה מצוינת בסדרת "פרייבט קולקשן" הבסיסית. פעם שיווקו שם תחת הלוגו הזה יינות לא ראויים. העידן הזה חלף מזמן. "כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2013" הוא אחלה יין, שכייף ללגום בכמויות, על בסיס יומיומי, בכל הזדמנות בבית. במבצעי החג בחנויות תמצאו אותו בוודאי במחיר נמוך עוד יותר מזה הנקוב כאן. זה הזמן להשקיע בכמה ארגזים וללגום לרוב במהלך האביב שבפתח.

עוד באותו נושא

פסח בוואלה! אוכל

לכתבה המלאה
יין אבידן 2013. שחר פליישמן,
Red Tag/שחר פליישמן

אבידן, Red Tag 2013 - מחיר: 60 שקלים

שלוש שנים לאחר מותה בטרם עת של צינה אבידן, ייננית יקב אבידן, חוזר היקב הקטן והסימפטי לבקבק. היין הנוכחי, בלנד בסיסי של קברנה סוביניון (85%) וקברנה פרנק (15%), מספק לא מעט איכות יחסית למחירו ובהחלט ראוי לרכישה לארוחות רבות משתתפים.

יין דלתון. יגאל עמר,
עלמה לבן/יגאל עמר

דלתון, עלמה לבן 2013 – 65 שקלים

בלנד לבן יבש של זנים טיפוסיים משלושה איזורי יין שונים בצרפת: סמיון (בורדו), ויונייה (עמק הרון) ופינו גרי (אלזס). כל אחד מהזנים מספק את שלו לבלנד המוצלח והאינטליגנטי הזה והתוצאה היא כייף גדול. בקבוצת המחיר הזו, ביינות הלבנים המקומיים, אין ל'עלמה לבן' הזה תחרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרי גליל, אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרי גליל, אלון 2012 – 70 שקלים

היקב הסימפטי מיראון שבגליל העליון, מיטיב לייצר יינות חסרי יומרה שיודעים לספק תמורה נאה לכסף. כזה הוא "אלון 2012" החדש, בלנד של 45% קברנה סוביניון, 26% סירה, 16% מרלו, 9% קברנה פרנק ו-4% פטי ורדו – שפע זנים החוברים אלו לאלו ברהמוניות ליצירת מוצר נגיש, שידבר אל כל באי הסדר בלא שיאתגר איש מהם. יין חביב ביותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסע ישראלי אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויתקין, מסע ישראלי אדום 2013 – 75 שקלים

קריניאן, סירה ומעט קברנה פרנק; סגלגלות מקסימה, אף וחיך מלאי פרי אדום, שחור ותבלינים. יין עשוי היטב ולא עמוס מידי; כזה שאי אפשר להפסיק ללגום ממנו לפני שמסיימים את הבקבוק. אולי התמורה הטובה ביותר שיין אדום ישראלי יכול לספק ב- 75 שקלים.

יין רקנאטי רזרב. שלמה שוהם,
רקנאטי/שלמה שוהם

רקנאטי, Gris de Marselan 2013– מחיר: 89 שקלים

ללא ספק ההשוס של רקנאטי באביב 2015 . יין המופק מ"דימום" של ענבי מרסלאן ומהווה סוג של אמצע הדרך בין לבן לרוזה, עם נטייה ברורה לאחרון. בהנחה שמתייחסים אל "גרי 2014" כרוזה הרי שאין לו כל תחרות בתעשייה המקומית. שפע פרי ופרחים בצירוף המון שמחת חיים ואופי. יין אביב וקיץ מצוין, שייטיב ללוות אוכל ים תיכוני מכל סוג. תענוג.

יין יקב תבור. יקב תבור,
סופה של תבור/יקב תבור

תבור, אדמה II, סופה 2010– 89 שקלים

בלנד של קברנה סוביניון ופטיט סירה ביחסים שווים, המסמן את השינוי המבורך המתחולל בהדרגה ביקב תבור. גוף טוב, מורכבות, איזון ומידה נאה ומתבקשת של איפוק. מטובי האדומים בקטגוריית המחיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Sphera, White Concepts/מערכת וואלה!, צילום מסך

Sphera, White Concepts, ריזלינג 2013 – 95 שקלים

ההתלבטות על איזה מהלבנים המצוינים של יקב ספירה להמליץ לרשימה זו לא הייתה קלה. הנבחר – רילינג 2013 מסדרת "ווייט קונספטס", הוא בעיני אחד היינות היותר טובים שיצאו השנה בישראל בכלל: מורכב, עשיר, מינרלי, עם מגע מתיקות מזעריי הממקם אותו קרוב יותר לקטגוריית "Off Dry" (האף שהוא מגודר כחצי יבש). הפקת יין לבן בישראל אינה מלאכה קלה. התוצרת כאן נוטה להיות, איך לומר זאת בעדינות, לא משהו. היין הזה מיישר קו עם המקבילות
מגרמניה, אוסטריה ואלזס. זהו, בבירור, הישג ענק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להט לבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

להט לבן 2013 – 115 שקלים

בלנד של ענבי רוסאן (80%) ו-ויונייה (20%) אותו מייצר היינן איתי להט. לבן ים תיכוני מלא אופי, עם חומציות מצוינת, תיבול רב משמעות ומורכבות אמיתית. לבן למביני עניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פטיט קסטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

קסטל, פטיט קסטל 2013 – 124 שקלים

שנים עושים בישראל בלנדים בורדולזיים. אין עוררין על כך שאלו של משפחת בן זקן, מיקב קסטל, הם הטובים מכולם בז'אנר. "פטיט קסטל", יין הבסיס של היקב, הוא בלנד מקסים, אקספרסיבי דיו ורך במידה, של קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק ומלבק. מאוזן, הרמוני להפליא ובעל יכולת ברורה להחזיק כל ארוחה, אפילו עשירה ומושקעת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירדן רוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יקב רמת הגולן, ירדן, רוזה 2008 - 130 שקלים

רוזה מבעבע יבש מאד, על בסיס 70% שרדונה ו-30% פינו נואר. מבנה מצוין, אלגנטיות רבה, בעבוע עדין, פרי ופרחים רבי קסם. מבעבע מרשים במיוחד, ברמה בינלאומית גבוהה. פאר התוצרת המקומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביאנקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיה לוצ'ה, ביאנקו 2011– 130 שקלים

קובי ארביב, יינן בצוות רקנאטי, מייצר יינות על גג בית הוריו באור עקיבא. ביינות שלו אין מאמץ לליטוש וסיגנון, אבל יש בהם, לעומת זאת, טונות של איכויות ואופי. היין הנוכחי, המורכב מ-85% פרנץ' קולומבארד ו-15% רוסאן, מיטיב לשלב את החמיצות של ה"פרנץ'" במאסה ובפרי של הרוסאן. יין עם מינראליות נאה וייחודיות רבה. לקראת פסח, כייף לעשות כבוד גם לאוונגארד של הסצינה המקומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סירה רזרב/מערכת וואלה!, צילום מסך

פלם, סירה רזרב 2012 – 135 שקלים

סירה עם פרי מרוכז מאד אך לא דחוס מידי, מתובל היטב אך לא גס. יין ים תיכוני עשיר ורב קסם. ביטוי מצוין לזן. אם אתם מחפשים יין שילווה מאכלי טלה מכל סוג, סטייקים וקדירות, "פלם, סירה רזרב 2012" ייטיב לעשות זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גראז' דה פאפא אדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוינסון, גראז' דה פאפא אדום 2011 – 160 שקלים

בלנד ים תיכוני מצוין, על בסיס 50% סירה, 25% פטיט סירה ו-25% קריניאן, שמייצר היינן עידו לוינסון, מספר שתים בצוות יינני רקנאטי, בבית הוריו בהוד השרון. יין שיש בו את כל האיכויות הטובות שהיינו רוצים לראות באדום ישראלי/ים תיכוני. מדובר בבלנד ברמה בינלאומית גבוהה, בעיני, מטובי היינות שיצאו בישראל השנה. ייטיב ללוות כל ארוחת בשרים עשירה ומורכבת.

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully