וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-50 עד 85 שקלים – המלצות יין למנגל

20.4.2015 / 14:45

חגיגת מנגל אולטימטיבית לא שלמה בלי יינות שיעלו את מפלס השמחה והטעם. מדור היין ממליץ על יינות לא מחייבים עד 85 שקלים

כרמל, הסדרה האיזורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

עצמאות בפתח. עשן סמיך וניחוחות 'על האש' ימלאו ישתלטו על מדינת ישראל, מדן ועד אילת, ליממה. יום חגם הפורמלי של הקרניבורים; גיהינום בהתגלמותו לצמחונים וטבעונים.

במדור היין של השבוע אופציות לגימה לאירוע המנגל של החג. יינות למנגל אינם חייבים להיות חשובים במיוחד, בטח שלא יקרים. ברשימה הבאה שמונה יינות, מקומיים ומיובאים, שייטיבו ללוות את אורגיית הבשרים הלאומית השנתית. הדגש בבחירת היינות, לצד התאמתם לבשר על האש, היה מחירם, הנע בין 50 ל-85 שקלים. כל היינות קלים במידה. לאף אחד מהם אין גוף מלא באמת. רוב היינות המיובאים מגיע מדרום צרפת, שם (בניגוד לנעשה אצלנו) מיטיבים לייצר יינות קלים ומאופקים, המתאימים היטב למזג האוויר החמים. מעבר להתאמה למנגל, מכל אחד מהיינות ברשימה זו ראוי לרכישה בארגז/ים, ללגימה שמחה, לא מחייבת, במהלך האביב ואפילו הקיץ הקרוב.

נפנפו בנעימים ושתו טוב. לחיים!

כרמל, הסדרה האיזורית, קברנה סוביניון-שיראז גליל עליון 2010 – 50 שקל

בלנד אדום מתיישן מ-2010, מאד "עולם חדש", שאין דרך להפריז בתיאור מקדם ה-Value for money שהוא מספק. יש בו מידה של קטיפתיות ואלגנטיות ולא מעט חנפנות, אבל מי מחפש ניואנסים ליד המנגל ביין כשתמורת שטר בן מאה שקלים מקבלים שני בקבוקים ממנו.

לה ז'אמלה, גרנאש 2012 – 55 שקל

נציג מחוז לנגדוק (דרום מערב צרפת) לרשימה הוא מהיינות היותר משתלמים על המדפים בחנויות בשנה האחרונה. פירותי ומפולפל, עם גוף קליל ואופי מפתיע יחסית למחירו. הגישו אותו מצונן קלות והוא יתאים ככפפה לכף יד לשלבי המנגל הראשונים: פרגיות-כנפיים-קבאב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שאפוטייה, לוברון, לה סיבואז 2012 – 60 שקל

גרנאש וסירה מאזור הלוברון (בין פרובנס לדרום עמק הרון). יין של יצרן גדול שמחירו מגוחך ביחס לאיכויות. לפתוח כמה בקבוקים וללגום לאט אבל ביסודיות, לאורך האירוע כולו.

תבור, אדמה, קברנה סוביניון 2011 – 60 שקל

בסיסי, מוחצן (שלא לומר קולני), מ-א-ד ישראלי ועשוי היטב. היין המקומי שבאי המנגל באשר הם יאהבו מאד.

ויתקין, רוזה 2014 – 70 שקל

רוזה קל במידה, פירותי ופרחוני, מאופק, מוצלח במיוחד. אם תניחו קלמרי על המנגל, זה היין המושלם בשבילו. עוף על הטיותיו – בוודאי. אם המנגל שלכם יתקיים במהלך היום (להבדיל מבערב) זה בן הלוויה המושלם.

סומק, אדום 2011 – 80 שקל

יין מקסים, עמוס פרי נעים ואיפוק, עם חמיצות טובה ומידה של אלגנטיות, מיקב בוטיק סימפטי בזכרון יעקב. יין ראוי וטוב, שמייצרת משפחת כורמים ותיקה. התעשייה הישראלית בביטויה היפה.

עגור, קסם 2012 – 84 שקל

בלנד על בסיס זני בורדו שאין בו עומס וכובד כלל. במקומם יש פרי מצוין ואיפוק נאה ביותר שיאפשר להתחבר אליו מוקדם במהלך אירוע החג וללגום ממנו, לאט-לאט, בהנאה רבה. גופו הבינוני- מלא יסחוב היטב גם בשלב הסטייקים.

ג'וזף דרוהאן, לאפורה אדום 2011 – 85 שקל

פיסת פינו נואר בורגונית בסיסית אבל מקסימה ומתאימה להפליא לנתח בקר נאה על הגריל. למי שלא יכול להדליק את המנגל שלו בלי קצת פינו נואר בדם.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully