וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: חביתת הכל כלול בפלאפל אבי

12.5.2015 / 12:16

בלילה שהופכת לחביתת ירק שמנמנה מלאה כל טוב ונכנסת לתוך חצי באגט עם טיפה חריף. המונה מתמוגג מפלאפל אבי על כביש 443

סנדביץ' חביתה בכביש 443. קובי רובין
סנדביץ' חביתה בכביש 443/קובי רובין

יש מדינות בעולם, אשר בהן המרחקים הם הרבה יותר משמעותיים. אתה יכול לצאת בבוקרו של יום מקצה אחד של מדינה ולא להגיע לקצה השני, מבלי להכנס בכלל לארצות בהן הכבישים לא מאפשרים לחצות את המדינה. בישראל הכבישים לא ארוכים, אבל הכי יפים שיש מבחינתי. בכל פעם שיש לי נסיעה לירושלים אני מסכם עם הלקוח על הדרך, כדי שלא לעלות ולרדת מאותו הכביש.

לפני חודש בערך, היום היה מעונן וקר שלא כרגיל לעונה זאת בשנה, סערה קטנה התחוללה ברחבי הארץ. התקרבנו כבר לעבר מודיעין, לעצור בתחנת דלק ממותגת לא בא בחשבון מבחינתי. לאחר כמה דקות נסיעה אחרי שחלפנו על פני עיר השינה הישראלית, נזכרתי בתחנת הדלק שיש על הדרך, אי אפשר להתבלבל. זו התחנה היחידה אחרי הקו הירוק, הרבה ניסו לפתוח במקום מזנון ראוי ונכשלו, שמחתי לראות שיש מזנון קפה זריז ולידו פלאפליה עם עוד אפשרויות. באמצע הדלפק יש פלנצ'ה מצוחצחת, אבי הבעלים כל הזמן עסוק גם בהכנות וגם בניקיון. לא הרבה גברים יודעים לעשות אוכל ולנקות באותו רגע, אבל אבי יודע.

הלקוחות שלי הלכו על בורקס מהביל שלא רצה להתקרר מרוב החום, לצערינו נרשמו כמה כמעט כוויות, לנוסעים הרעבים שלום. אני דווקא חיפשתי משהו קל לבוקר, שיזכיר חוויית ילדות של חורף, רגעי הנוסטלגיה שלי קשורים לזכרונות על אוכל, בוקר של חורף זה רק חביתת ירק מהבילה בלחם.

יש מקומות ברחבי הארץ אותם אני פוקד ובולס, בהם מתקיים משטר של הכנה מדוקדקת, אתה מגיע כפקוד צייתני בלי יכולת להשמיע את רצונך. אצל אבי לא הייתה כל מניעה ללכת עם הראש שלי, הזמנתי חביתת ירק, ראיתי את אבי מוסיף לתוך התערובת פיסות עגבניה קטנות, ראיתי גם כמות לא קטנה של ביצים, התחלתי לחייך מהמעי החוצה, הרעב התעורר. העגבניה בתערובת נראתה קצת זרה ושאלתי את אבי אם אני יכול לשחק עם התערובת. עוד לפני ההכנה ביקשתי להתחיל להוסיף לקערת הביצים את כל התוספות שיש בדלפק, בלי עגבניה, אבי הסתכל עליי בפליאה, אבל בלי התנגדות, וכך התחילה הבלילה להתמלא בכל טוב, בצל לרוב והמון פטרוזיליה.

עד כאן זה חביתת ירק בסיסית, אז למה להפסיק? כרוב לבן והרבה ממנו, שיפקות מיניאטוריות וגם מלפפון חמוץ, אם אפשר, אז למה לא? את כל הבלילה אבי שפך על הפלנצ'ה. החביתה, יפה למראה, נכנסה לחצי באגט טרי. הוספתי טיפה חריף, זה עדיין בוקר, לא צריך להגזים, התוצאה הייתה טעימה ומשביעה. החביתה הייתה מלאה ושמנה, כולה כל טוב אמיתי, רק 20 ש''ח זה גם מחיר ראוי ביותר, ועכשיו לאזהרת כוויה, לכן נא להוסיף את המלפפונים והשיפקות רק בסוף.

פלאפל אבי. תחנת דלק בית חורון כביש 443 לכיוון ירושלים . שעות פתיחה: א-ה 07:00-19:30. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • חביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully