וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווי: יינות כשרים מספרד

17.6.2015 / 17:45

הדרכון הספרדי הפך להיות נגיש מתמיד, ולכבודו אבי אפרתי לוגם שבעה יינות ספרדיים כשרים ומסמן את הטובים והמומלצים שבהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטעימת השבוע שבעה יינות של Elvi Wines, שמומחיותה יינות כשרים מאיזורים שונים בספרד. היינות, שלאחרונה הוחל ביבואם לארץ מגיעים מריוחה, פריוראט, מונטסנט ולה מאנצ'ה. כולם מכרמים בבעלות מויזס כהן, מומחה יין יהודי, שנולד בקזבלנקה, חי מספר שנים בישראל, ומתגורר שנים רבות בספרד. יין הדגל של Elvi – מגיע מכרם יחידני במונטסנט, הנמצא בבעלות המשפחה, המכונה Clos Mesorah – (מסורת) שם שניתן לו על ידי הבעלים.
חמישה יינות אדומים, לבן אחד ורוזה יש בטעימה הזו. היינות הגבוהים – בלנד מפריוראט ובלנד הדגל, "מסורה" – אלגנטיים ואיכותיים מאד אבל גם יקרים. הבוננזות נמצאות, מן הסתם, בטווחי הביניים: שני יינות מריוחה טובים בהחלט ב-79 ו-80 שקלים ובלנד מתיישן, מוצלח בהחלט, מלה מאנצ'ה, ב-79.
מעבר לכל, זו הזדמנות ללוגמי הכשר להיחשף למגוון ראוי של יינות, חלקם ספרדיים של "העולם הישן", חלקם מודרניים יותר; ולא פחות מזה, תוספת נאה כאופציה למסעדות כשרות. סדר היינות בסקירה הוא מן הקל אל הכבד מבחינת מחיר ולא לפי איזורים. ביינות היוקרה הושמט, כרגיל במדור זה, סעיף התמורה לכסף.

לחיים!

1. וינה אנסינה, רוסאדו 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. וינה אנסינה, רוסאדו 2014

Vina Encina, Rosado 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס ענבי טמפאניו מלמנצ'ה. צבע ורוד נוטה לאדום. באף שפע פרי אדום ופרחים. גוף קל-בינוני. 14% כוהל בנפח. כשר – מבושל.

כמה? 39 שקלים

הכי מתאים ל: סלטים, כריכי גבינה, פיקניק.

דבר המבקר: רוזה פשוט שבפשוטים, פירותי שבפירותיים. אנינות ואלגנטיות לא צריך לחפש כאן; ויש כמובן גם נגיעת מתיקות; אבל כרוזה קל, קר כקרח, לשפת הים, בפרוטות, הוא מספק היטב את הסחורה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: רוזה בסיסי ולא רע מסוגו בפרוטות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

2. אין ויטה, אליה 2013

In VITA, ALELLA 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין לבן יבש על בסיס ענבי סוביניון בלאן ופנסה בלאנקה, מאליה שבפריוראט (D.O). צבע זהוב קש. באף הדרים ופרי אקזוטי. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח. כשר – לא מבושל.

כמה? 79 שקל

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים. עוף. פסטות.

דבר המבקר: האף חנפני משהו בעוצמות הפרי שלו. החיך מאכזב. הפירותיות מתפוגגת במהירות, החומציות לא נוכחת דיה ויש משהו קצר, לא משמעותי, ביין הזה. הוא אפשרי ונעים ללגימה אבל לא הרבה יותר.

תמורה לכסף: 2/5.

בתשע מילים: כבר לגמנו ספרדיים לבנים טובים יותר, גם במחיר הזה.

3. אדר, דה אלוי וויינס 2008

Adae, de Elvi Wines 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 37% קברנה סוביניון, 35% פטי ורדו ו-28% סירה מריברה דל חוקאר בלה מאנצ'ה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום רובי. באף פרי אדום. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח. כשר – לא מבושל.

כמה? 79 שקל

הכי מתאים ל: טפאס. מנגל.

דבר המבקר: יין לא יומרני בבסיסו אבל חביב ביותר, ששנות ההתיישנות בבקבוק היטיבו לרככו וגם הוסיפו מימד עומד נעים. יין מוצלח במיוחד לאירועים רבי משתתפים, מתאים מאין כמותו לערב "על האש" רב תקרובת. יופי של תמורה ל-79 שקל.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

ב-11 מילים: מיתרונותיה הטרומיים של ספרד – יין בסיס מתיישן וראוי בפחות מ-80 שקל.

4. הרנזה, אלוי ווינז, ריוחה, סמי קריאנזה 2011

Herenza, Elvi Wines, Rioja, Semi Crianza 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% טמפרניו מריוחה אלטה (D.O.C). 5 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום נוטה לסגלגל. באף פרי שחור ותבלינים. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח. כשר – לא מבושל.

כמה? 79 שקל

הכי מתאים ל: נתחי סינטה דקים צרובים קלות במחבת, פסטות ברוטבי בשר. טפאס בשרי קר וחם.

דבר המבקר: ריוחה פשוט, מוצלח במיוחד מסוגו. פירותי מאד, עם חומציות טובה, מידת אלגנטיות והשתהות ממושכת להפתיע בחיך, בהתחשבה ביומרותיו הצנועות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: ריוחה בסיסי ומוצלח במיוחד.

5. הרנזה, אלוי ווינז, ריוחה, בודגס קסטלו דה סאז'אזארה, סמי קריאנזה 2010

Herenza, Elvi Wines, Rioja, Bodegas de Sajazarra, Crianza 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% טמפרניו מריוחה (D.O.C). 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי (60%) ואמריקאי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושחור, תבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח. כשר – לא מבושל.

כמה? 100 שקל

הכי מתאים ל: נתח קצבים צרוב לדרגת מידיום רייר, שקדי עגל.

דבר המבקר: ריוחה פירותי ומתובל שעושה היטב את העבודה: מורכב במידה, נוכח ומשמעותי בחיך אבל ללא אקספרסיביות יתר. יין שכייף ללגום והרזון המסוים שלו הופך אותו לרלוונטי גם לקיץ הישראלי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: יין מסעדות מוצלח.

6. EL26, 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס 35% גרנאש, 25% סירה, 20% מרלו ו-20% קברנה סוביניון מפריוראט (D.O.C.). 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום עמוק וכהה. באף פרי שחור ותבלינים. גוף מלא. 15% כוהל בנפח. כשר – לא מבושל.

כמה? 260 שקל.

הכי מתאים ל: סטייקים וקדירות.

דבר המבקר: אי אפשר לטעות בפרי הנוכח ביין הזה. הוא ללא ספק מרשים. גם העץ כאן, מוסיף את שלו אבל מצליח, איכשהו, שלא להפוך את היין לאגרסיבי וצעקני. נגיעת מתיקות, קרמלית משהו, נובעת מאחוזי האלכוהול הגבוהים. ובכל זאת, יש כאן מידה לא מבוטלת של אלגנטיות ואפשר ללוות את הבשר בלי להרגיש שהיין משתלט על האוכל. יין טוב מאד מסוגו.

בחמש מילים: יין מוחצן שעשוי באלגנטיות ראויה.

7. קלו מסורה, מונטסנט, פמיליה כהן אלטה 2013

Clos Mesorah, Montsant, Familia Cohen – Aleta 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין הדגל של "אלוי וויינס", מגיע מכרם יחידני ששמו "Clos Mesorah" (מסורת), ניתן לו ע"י בעליו. 40% קריניאן, 30% גרנאש ו-30% סירה ממונטסנט (D.O). 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון חדשות בגודל 300 ליטר. צבע אדום כהה. באף פרי אדום בשל, פרי שחור, טבק, וניל ועץ. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח. כשר – לא מבושל.

כמה? 300 שקל

הכי מתאים ל: ארוחות מושקעות על בסיס בשרים (בקר, טלה וכבש).

דבר המבקר: שפע פרי מרוכז. לצד הפרי נוכחים עד מאד התבלינים מכל הסוגים. העץ נותן לא מעט בראש ומביא את היין למידת אינטנסיביות גבוהה למדי. אוהבי האיפוק יתחברו אליו פחות. אוהבי יינות אקספרסיביים ייהנו במיוחד.

בשש מילים: בלנד ספרדי רב עוצמה, ראוי מסוגו.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully