וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנים מרעננים ומצוינים מגרמניה

5.8.2015 / 16:58

אבי אפרתי נהנה מיינות הריזלינג המרעננים של יקב רייכסגראף פון קסלשטאט מגרמניה וממליץ בחום לרכוש שני בקבוקים

אוכל לבן. ShutterStock
אוכל לבן/ShutterStock

השבוע בטעימה היינות הלבנים של יקב רייכסגראף פון קסלשטאט ((Reichsgraf von Kesselstat מגרמניה. ליקב, הפועל מ-1349 (!!), כרמים בחלקות מובחרות במוזל, בזאר וברובר. הוא נמצא בבעלות אנגרט רה-גארטנר ובן זוגה גרהארד גארטנר, בעבר שף מעוטר בכוכבי מישלן.

ריזלינג תופס, כמובן, את מרכז הבמה ברייכסגראף פון קסלשטאט ואיכויותיו, כך התברר בטעימה, נהדרות. אדמות הצפחה הקשות, תלולות הטראסות, בהן ממוקמים כרמי קסלשטאט הינן טרואר יוצא דופן.

הדגש ביינות קסלשטאט הוא על הזניות והטרואר. היינות מתגלים כנקיים מאד, מורכבים, מאופקים במידה עם נגיעה מינרלית ברורה. גם החצי יבשים מביניהם זוכים לאיזון ברור על ידי חומציות רבת נוכחות. אלו יינות מצוינים ומרעננים מאד, שאף שיוצרו באקלים קר וניתן ללגום אותם להנאה בחורף, ייטיבו ללוות את האוכל המקומי בימים החמים הללו, בתנאי שתצנו אותם לטמפרטורה הנכונה. לכל היינות כאן, בפרט לגבוהים יותר, פוטנציאל התיישנות משמעותי ביותר, גם אם כולם מוכנים ללגימה כבר עכשיו. כולם מספקים תמורה טובה עד מצוינת לכסף והמלצת הבית החד משמעית היא לרכוש שני בקבוקים – אחד ללגימה כעת ואחד להתיישנות.

לחיים!

קסלשטאט, וילטינגר ריזלינג טרוקן 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

קסלשטאט, וילטינגר ריזלינג טרוקן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס ענבי ריזלינג מוילטינגן שבמוזל. צבע זהוב. באף פרי לבן ומינרליות. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 104 שקל

הכי מתאים ל: פירות ים, דגים, אוכל אסיאתי מתובל.

דבר המבקר: יין בסיס שמצליח לספק בתמחור בסיסי את כל חבילת הריזלינג הטיפוסית לה אנו מצפים: מינרליות, מליחות, חמיצות טובה ופרי ראוי. האף מעניין ביותר, החיך מרשים יחסית להעדר היומרה, הניקיון נאה ביותר והרעננות תיטיב עם לגמי הקיץ

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשבע מילים: הכי הרבה גרמניה שמאה שקל יכולים לקנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קסלשטאט, קאסלר ריזלינג טרוקן 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס ענבי ריזלינג מכרמים בקאסל שבעמק רובר. צבע זהוב. באף פרי שופע ורמז מינרליות. גוף בינוני. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 104 שקל

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי מתובל, בשרים לבנים.

דבר המבקר: בעוד היין שנסקר ממעל סיפק אינטגרציה ברורה של מינרליות ופירותיות, היין הנוכחי נוטה יותר לקוטב הפרי. לכן חשים בו במימד מתיקות. כמו בכל יינות קסלשטאט הפרי והמתק אינם מעיקים. ניקיון ורעננות רבים נותנים כאן את הטון. יין טוב.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: ריזלינג חצי יבש קיצי ראוי.

קסלשטאט, גראכרדומפברוסט ריזלינג קבינט 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן מתוק על בסיס ריזלינג ממרכז המוזל. צבע זהוב. אף שופע פרי עם מידה של דבשיות. גוף בינוני. 10% כוהל בנפח.

כמה? 111 שקל

הכי מתאים ל: קינוחים. פירות. גבינות.

דבר המבקר: מתוק, פירותי מאד, עשיר, מעט שמנוני. את המתיקות מאזנת חומציות עזה למדי, שמספקת לכל העסק מידה נאה של מורכבות. אם מחפשים לבן מתוק, היין הזה מספק יופי של איכויות, כמו גם תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד)

בתשע מילים: מחפשים לבן מתוק טוב ולא יקר? הנה היין שלכם.

קסלשטאט, יוזפסהופר ריזלינג שפטלייזה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס ענבי ריזלינג מכרם יוזפסהופר שבגראך (מוזל) אשר נבצרו בבציר מאוחר. צבע זהוב. באף פרי עז. גוף בינוני-מלא. 8.5% כוהל בנפח.

כמה? 169 שקל

הכי מתאים ל: דגים ברטבים עשירים. בשרים לבנים.

דבר המבקר: עולים ליגה. יין מורכב ומשמעותי מקודמיו. הבציר המאוחר (שפטלייזה) מדגיש מאד את אלמנט הפרי. זה יין שממש מגלגל בחיך שפע פרי מרוכז. המינרליות נוכחת יותר כרמז. חומציות נאה תומכת ומאזנת היטב את שפע הפרי ולכן לא חשים כאן בעומס מתיקות. בתוך שפע הפרי חשים במורכבות רבה. יין נקי ומדויק מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (יקר אבל טוב מאד מסוגו).

בחמש מילים: חבילת פרי אטרקטיבית לארוחות מושקעות.

קסלשטאט, שארצהופברגר ריזלינג GG 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ריזלינג יבש משארצהופברגר – כרם הנחשב לטוב ביותר בעמק הזאר. ההגדרה GG (Grosses Gewachs) מתארת יינות ברמה גבוהה. צבע זהוב. באף פרי לבן, ליים ומינרליות ברורה. גוף בינוני-מלא. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 224 שקל

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים ברטבים עשירים. בשרים לבנים.

דבר המבקר: יובש חד משמעי. מינראליות עזה. חומציות עוצמתית. אלגנטיות. מורכבות. ניקיון, דיוק וחדות. יין שגלגולו בחיך מספק תהליך מורכב אמיתי ונוכחותו בחיך לאחר הבליעה (אפטר טייסט) ממושכת ומרשימה. ריזלינג גבוה ומרשים מאד.

בשלוש מילים: יבש, גבוה, מעולה.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully