וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי גילה: מי שנהנה מהמנה הראשונה – יסבול מהעיקרית

13.8.2015 / 15:53

תמיד תהיתם למה אחרי מנות ראשונות מעולות העיקריות נוטות להיות בינוניות? ניסוי מדעי הצליח להוכיח שזה ממש לא בגלל איכות המנה העיקרית

מערכת וואלה!

קרה לכם שישבתם במסעדה, עפתם על המנות הראשונות, ואז הגיעו המנות העיקריות והיו ככה-ככה? מסתבר שהבעיה לא היתה במנה העיקרית, אלא דווקא במה שאכלתם לפניה.

פרופסור מאוניברסיטת דרקסל שבפילדלפיה ערך ניסוי שבו שתי קבוצות של נבדקים קיבלו צלחות זהות של פסטה אלי אוליו. לפני הפסטה, אחת הקבוצות קיבלה ברוסקטה שהוכנה ממרכיבים טריים באיכות גבוהה, והשנייה - ברוסקטה בינונית שהוכנה משמן זית זול ובזיליקום מיובש. חברי הקבוצה שאכלו את הברוסקטה הטובה דירגו את הפסטה כגרועה יותר מאלו שאכלו את זו הבינונית.

הרעיון הוא שטעמים שאנחנו חווים הם פעמים רבות תלויי קונטקסט, ולכן מי שאכלו מנה ראשונה גרועה יותר – נהנו יותר מהמנה העיקרית. אז הפרופסור אמנם לא מציע למסעדות דרך לפתור את העניין, אבל כן מציע לנו לקבל פרספקטיבה קצת אחרת על כל הנושא של ביקורת מסעדות, או פשוט לעבור ישר למנה העיקרית.

שגב קיטשן גארדן. צילום: יעל לאור,
מנות ראשונות בשגב גארדן, האם הן יקלקלו לנו את ההמשך/צילום: יעל לאור

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully