וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: חביתת נקניק מטורפת

20.10.2015 / 7:26

במה שנראה כמו מכולת קטנה, מגלה המונה גן עדן לזללנים, שותה קפה שחור בחינם ויורד על באגט נקניק משובח עם רעב שלא ידע שקיים על הבוקר

מיני ברוך חביתת נקניק. קובי רובין
לא מדובר בלחמניה קטנה. מיני ברוך/קובי רובין

מאה מטר מהבית, ביציאה מהשכונה יד הורמה לקראתי. לאחר איסוך הלקוח ותחילת נסיעה לכיוון צומת בית דגן בדרך אל באר יעקב, הבנתי ‬שאני לא באמת יכול לחזור לכיוון תל אביב בשעתיים הבאות. במקום לעמוד בפקק כל הדרך לכיוון צומת חולון, יצאתי לחפש מזון.

מיישוב קטן בפאתי רמלה, באר יעקב גדלה, ולכן כאשר נכנסים לעיר רוב הסיכויים שתלכו לאיבוד במבוך רחובות לא מוכרים. רחוב האיילה הוא הרחוב המרכזי המקורי של באר יעקב, לפני יותר מ-45 שנה זלמן וצילה ברוך פתחו בו מכולת קטנטנה וצנועה. אחרי כמה שנים נוצרה דרישה גם למשהו לאכול וזלמן התחיל לבשל חביתות עם נקניק, בלי יותר מידי עניין. בהמשך עבר הניהול לצילה, היא המשיכה לנהל את המכולת ולהכין את החביתות. לאט לאט הכניסה עוד מנות כמו שקשוקה.

במקור חיפשתי קפה של בוקר, מקסימום לחמניה עם גבינה,. פסעתי ישר ל המולת הזמנות. בכניסה הבחנתי בפינת קפה בוץ, שאלתי כמה עולה קפה? צביקה סימן לי עם היד שהכל בסדר, תכין לבד ותהנה, חייכתי לעצמי בידיעה שאני לא הולך לאכול לחמניה עם פרוסה של גבינה צהובה.

מיני ברוך חביתת נקניק. קובי רובין
לקוחות קבועים/קובי רובין

אחת מעובדות המקום הייתה עסוקה בהכנה נמרצת של חביתות נקניק, אחרי שזיהיתי קבועים, עובדי האיזור, מזמינים את אותה הזמנה הצטרפתי גם אני. במיני ברוך חביתת הנקניק מורכבת לא רק מפרוסות נקניק מיובש קלאסי, צילה מעדנת את הטעם ומוסיפה נקניקיות רגילות וגם בצל מטוגן. החביתה מתנפחת במחבת למימדי בלון שטוח ויפה, אחר כך בוחרים לחמניה, גם מלאות או באגט, לפעמים יש ג'בטה.

את החביתה מניחים בתוך הלחם הנבחר ואז מקצה של סלטים - ירקות, סלט כרוב. עכשיו מתחיל החלק המעניין של המנה, לפני כל הסלטים הרגילים מסתתר סלט הגזר של צילה, היא עד היום עושה אותו בבית ומעבירה למכולת. מדובר על סלט מתובל בלי בושה, חריף קלות ומתוק בתחרות מתמדת בחלל הפה, מסוג שלא טעים על היום הראשון להכנתו, הוא חייב לעבור לילה במקרר עד למצב נימוחות מבורכת. ביקשתי קצת בתוך כוס פלסטיק, ונישנשתי כמוצא שלל רב. ירדתי על הבאגט עם רעב שלא ידעתי שקיים על הבוקר. סלט הגזר של צילה מעולה ופותח תאבון, הבדלי הטמפרטורה בין החביתה הלוהטת לסלט הקר משדרגים כל נגיסה. שימו לב למלפפונים החמוצים במקום, הם מהסוג המתוק חמוץ של פעם, לאוהבי הז'אנר הישן נושן. אחרי מנה כה גדולה ומשתלמת על הבוקר (16 ש"ח בלבד), הבנתי שאפשר לדלג על ארוחת צהריים.

מיני ברוך. איילה 26 באר יעקב. 08-9281273. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-18:00. לא כשר, כל המוצרים כשרים‬

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully