וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מסעדת שף אתיופית תיפתח בת"א

18.10.2015 / 16:07

בעוד מספר שבועות תיפתח לראשונה מסעדת גורמה אתיופית בת"א. מאחורי המסעדה עומדים הדוגמנית ועורכת הדין פנטה פראדה והסטנדאפיסט שמואל ברו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיע הזמן להכיר את האוכל האתיופי כמו שצריך/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפעמים אנחנו מרגישים שכל המסעדות שנפתחות כאן הן קצת אותו דבר, כולם מגישים דגים נאים, ואוכל ים תיכוני. אחרים לעיתים מגוונים עם איטלקי או מקסיקני, אבל כשאנחנו שומעים על פתיחה של מסעדת שף אתיופית, אין ספק שיש בזה משהו מרגש. שניים מבני העדה האתיופית - הדוגמנית ועורכת הדין פנטה פראדה והסטנדאפיסט שמואל ברו, יקימו יחד בעוד כחודשיים מסעדת גורמה אתיופית.

המסעדה, שתיקרא באלינג'רה (חברותא באמהרית), תיפתח בשכונת כרם התימנים בתל אביב. האכילה בחברותא היא מהמנהגים היפים של העדה האתיופית", אומר שמואל " והיא נועדה להביע כבוד לזולת ולהעשיר את חיי החברה, בדיוק כמו שאנחנו רוצים שיקרה כאן במסעדה".

באלינג'רה. הדס קסטנבאום,
פנטה פראדה ושמואל ברו/הדס קסטנבאום

בלב המיינסטרים

"החיבור שלי עם פנטה נוצר כשעשיתי פיילוט טלנובלה אתיופית וחיפשתי דוגמנית או שחקנית לתפקיד, מאז הפכנו לחברים". ברו מספר כי תמיד חשו שיש צורך קולינרי במסעדת שף אתיופית, כזאת שתצליח להנגיש את הטעמים האהובים עליהם לחך הישראלי, "זה אוכל שבארץ לא מספיק מכירים, וחבל" הוא אומר.

שמואל ופנטה בונים בימים אלו את תפריט המסעדה, כזה שיתבסס על האוכל המסורתי "אבל עם טוויסטים מגניבים". באלינג'רה תציע מאכלי עדה אתיופיים מסורתיים לצד מנות שף חדשניות, בשילוב של תיבול ייחודי, בהתאמה לאופי הקולינרי האתיופי העכשווי בעולם ולחיך הישראלי. בתפריט תהיה האינג'ירה המפורסמת, לצד תבשילים צמחוניים וטבעוניים, אך גם עוף, בשר והרבה קטניות. "יהיו גם מנות ראשונות, משהו לנשנש לפני שהמנות הגדולות מגיעות, זה משהו שפחות נהוג במסעדות אתיופיות".

השניים בחרו בלוקיישן תל אביבי בולט, כרם התימנים. "רצינו לוקשיין לא מחתרתי ולא מתחבא, אלא בלב המיינסטרים", הוא מספר. "אני גר בכרם כבר 10 שנים, וחושב שזה המקום הכי נכון להכניס בו משהו חדש לקהל התל אביבי".

"המחירים יהיו ידידותיים ונחמדים, ממש כמונו" צוחק ברו.
"אבל הדבר הכי חשוב הוא שזאת לא תהיה מסעדה לאתיופים בלבד, אלא לכל עם ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
באלינג'רה. הדס קסטנבאום,
פנטה פראגה, יפה וגם אופה/הדס קסטנבאום

ואתה חושב שזה יכול לעבוד?
"לגמרי. הקהל התל אביבי הכי פתוח לנסות דברים חדשים, ואני מאוד מאמין באוכל שלנו, מבחינתנו זה השילוב הכי נכון" מסכם ברו. "יש לנו הרבה תקוות וציפיות, מעבר לגחמה שלנו לפתוח מקום משלנו, יש כאן עניין חברתי ואידיאולוגי, להראות עוד צדדים של העדה האתיופית, שעדיין לא מכירים כאן מספיק, זה יהיה מקום של קירוב לבבות".


המסעדה תיפתח ברחוב הכובשים בכרם התימנים בת"א, עד סוף שנת 2015.

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully