וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל האטרקציות הקולינריות לחנוכה

3.12.2015 / 13:17

מצפון ועד דרום: פסטיבלים לילדים, סיורים למבוגרים, סדנאות לכל המשפחה ותפריטים מיוחדים במסעדות. כל אירועי האוכל בחנוכה

מערכת וואלה!

יש מי שהיו מעדיפים אולי שפך השמן יספיק לפחות משמונה ימים, נניח הורים לילדים קטנים בחופשה, אבל חג האור מסתמן כחגיגה של ממש עם שלל אירועים בכל רחבי הארץ: החל מפסטיבל לקידום דו-קיום או פסטיבל הבננה, דרך סיורים מודרכים בשווקים ויקבים וכלה בסדנאות אפייה, תפריטים מיוחדים במסעדות ואורחים נחשבים מחו"ל.

פסטיבל טעם כנרת: הבננה

פסטיבל הבננה טעם כנרת. ארזביט סטודיו לצילום,
פסטיבל טעם כנרת/ארזביט סטודיו לצילום

מה קורה: צמח מפעלים אזוריים והמועצה האזורית עמק הירדן חברו יחד לטובת פסטיבל טעם כנרת שיהיה הפעם כולו סביב הבננה, בזכות היותה גידול המטע העיקרי של עמק הירדן. הבננה תככב באירועים המיוחדים של הפסטיבל, במנות מיוחדות, בשוק איכרים פתוח, במסיבות, סדנאות, בסיורים ועוד.

מתי: 3-12 לדצמבר.

מה אוכלים: פסטיבל הבננה טעם כנרת, ייפתח ביום חמישי ה-3 לדצמבר במסעדת מרינדו שבעין גב, עם ארוחה קובנית הכוללת מגוון נתחי בשר שיתמזגו באופן מיוחד עם טעמי הבננה. למחרת תתקיים בחניון ירדן תחרות מלך הפויקה שמזמינה את חובבי הז'אנר להתחרות על הכנת מנת הפויקה הטעימה בעמק, לצד דוכני יצירה, מוזיקה ומגוון עמדות פוייקה. במקביל, במסעדת טעים בצמח יתקיימו הפעלות, מאפים ומטעמים בדגש על קבלת האחר ותרומה לקהילה ועוד פעילות רבות לאורך כל השבוע.

לפרטים נוספים

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פסטיבל א-שאם בחיפה

פסטיבל א-שאם. איהב שוקא,
מנת מסחאן/איהב שוקא

מה קורה: בעיר התחתית של חיפה ייפתח השבוע פסטיבל א-שאם, אשר יעסוק במנות מהמטבח הערבי. הפסטיבל מתקיים במסגרת החג של החגים 2015, המציין מדי שנה את חג המולד וחנוכה בחודש דצמבר בחיפה. שפים מובילים מהמגזר הערבי יתארחו במסעדות העיר התחתית ויתנו פרשנות משלהם למנות. מן העבר השני, יתארחו שפים מובילים מהמגזר היהודי בחומוסיות חיפה וירקחו ביחד מחווה למאכל שחובק את כולנו, הפיתה המורכבת של המזרח התיכון.

בין השפים שיתארחו במסעדות חיפה: מאיר אדוני, חיים כהן, חוסאם עבאס, עומר מילר, זוזו חנא, חמודי עוקאלה, דוחול ספאדי, אבי לוי, חביב דאוד, עמוס שיאון, כאמל השלמון, עומר עלוואן, מועין חלאבי, אוסאמה דלאל, עלאא מוסא, ארז קומרובסקי, נשאאת עבאס, ג'ול שלופה, חמודי אבולעפיה, יצרנים ומגדלים, בהם, מחלבת גנאיים מבאקה אל גרבייה וערק ג'בלנא מכפר מעליא.

המסעדות המארחות: העוגן, אבו מארון, קלמן, ווניה, ג'וטי, אום שאקר, כולא, ג'ק והאפונים, קפה פלמר, הנמל 24, לי בירה, מאיר פתיליות, המעגן, ג'קו, דוברין, חומוס פאדי ועוד.

לפרטים נוספים

סיור בשוק מחנה יהודה, ירושלים

שוק מחנה יהודה. צילום: יאללה באסטה,
שוק מחנה יהודה/צילום: יאללה באסטה

מה קורה: חברת תיירות השווקים "יאללה באסטה" תקיים סיור בעקבות אורות, חנוכיות והסיפורים הנסתרים של חנוכה בשוק מחנה יהודה ושכונת נחלאות.

מתי: 10 לדצמבר, 15:00-18:00.

מה טועמים: במהלך הביקור בשוק יטעמו המסיירים חלבה מקומית, יתקיים מפגש עם איש האתרוגים במהלכו ישתו שיקויי פלא אותם הוא רוקח בשילובים של פירות, צמחים ותבלינים ויסתיים באכילת סופגניות כמובן.

מחיר: 119 שקלים.

לפרטים נוספים והרשמה

סיור במרכז המבקרים של רולדין, קדימה

רולדין. צילום: אפיק גבאי, אפיק גבאי
סדנת הכנת סופגניות/אפיק גבאי, צילום: אפיק גבאי

במרכז המבקרים של רולדין, לאחר סיור הכולל הרצאה וצפייה בקונדיטוריה הראשית מלמעלה, ייכנסו הילדים לחדר הסדנאות החדש ויוכלו להכין בעצמם סופגניה, עוגיות חמאה, סוכריה על מקל וכדורי שוקולד, ולקחת הביתה את התוצרים. מרכז המבקרים פועל במהלך חופשת חנוכה בין השעות: 9:00-15:00. מחיר: 40 שקלים לילד או מבוגר.

יש לתאם מועד לביקור מראש דרך האתר

ביקור ביקב עמק יזרעאל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילויות לילדים ביקב עמק יזרעאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה קורה: יקב עמק יזרעאל יפתח את שעריו בחג החנוכה לחוויה משפחתית שתציע להורים ולאורחים המבוגרים הדרכה על היקב ותהליך ייצור היין בליווי טעימות לצד צ'יפס ירקות שורש טבעי וגבינות צאן מייצור מקומי. הילדים יוכלו ליהנות מקלאסיקות של משחקי ילדות כמו קלאס, גומי, דוקים, 5 אבנים ועוד.

מתי: 8-11 לדצמבר, 09:00-14:00

עלות סיור וטעימות: 25 שקלים למבוגר ו-10 שקלים לילד (חינם לילדים ברכישת יין).

איפה: יקב עמק יזרעאל , חנתון (3 דקות מצומת המוביל) , 04-6442297

ביקור ביקב דלתון

מה קורה: במרכז המבקרים של יקב דלתון יחגגו את חנוכה עם טעימת יינות, פינות יצירה לילדים, סופגניות, מכירת יין לחג במחירים מיוחדים, סיורים ביקב ועוד. משך הסיור והטעימות יהיו כשעה.

מחיר: 20 שקלים לאדם.

למידע נוסף

הפנינג חתונה בסתריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוק חקלאים בסתריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה קורה: חקלאי אזור גזר ומטה יהודה יערכו הפנינג חנוכה במושב סתריה עם מיטב התוצרת המקומית: פירות וירקות עונתיים ישירות מהחקלאי, גבינות צאן, שמן זית, בירות ויינות בוטיק, דבש מכוורות האזור, תבלינים טריים, צמחי העונה, ספירולינה, עוגות ועוגיות מעוצבות. השוק יערך בגינת משתלת סלונר בכניסה למושב סתריה. במתחם המשתלה תהיה תצוגה של צמחים חורפיים ומכירת צמחי תבלין, שתילי ירקות ותות שדה לגידול עצמי במבצעים מיוחדים.

מתי: יום שישי 11 לדצמבר, 09:00-15:00.

ניתן להתעדכן בעמוד הפייסבוק של המשתלה

סדנת סופגניות ברשת ספייסז, מרכז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופגניות מרחבי העולם בספייסז/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה קורה: בחנויות ספייסז יערכו סדנאות שונות לילדים בהן יכינו גרסאות שונות של סופגניות מרחבי העולם.

מתי: החל מה-8 לדצמבר, במהלך החג.

מה מכינים: סופגניות טירוליות וינאיות, צ'ורוס ספרדי, דונאטס אמריקאים מצופים ומקושטים, לביבות מייפל עם שוקולד צ'יפס, לביבות ריקוטה מרוסיה ועוד.

מחיר: החל מ-39 שקלים, בהתאם לסדנה.

איפה: קניון אילון, קניון עזריאלי הוד השרון וקניון גבעתיים, לפרטים נוספים - 1700-500-611

תפריט חג מיוחד בקומה ה-11, ת"א

הקומה ה-11. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
סלט חנוכה בקומה ה-11/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

מה קורה: מסעדת הקומה ה-11 תציע בנוסף לתפריט הרגיל, תפריט מיוחד ברוח החג. התפריט כולל סלט עלים והדרים מלווה במיני ספינג' ג'ינג'ר והדרים כמנה ראשונה, מנה עיקרית של חזה מולרד מונח על לביבות של חנוכה ואספרגוס וקינוח של סלסלת ספינג' מאובקת באבקת סוכר וקינמון.

איפה: הקומה ה-11, מלון קראון פלזה סיטי סנטר, מנחם בגין 1,מתחם עזריאלי, 03-7774067. כשר

תפריט חג באינדירה, ת"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסופגניה ההודית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה קורה: במסעדת אינדירה מזמינים אתכם ליהנות לאורך חג החנוכה מארוחה זוגית חגיגית באינטרפרטציה הודית למאכלי החג.

מה אוכלים: את הארוחה תפתחו בבאג'יה (לביבות בצל), תמשיכו עם קדרה שבושלה שמונה שעות, ותסיימו בסופגנייה הודית -גולב ג'מון. לקהל הצמחוני-טבעוני יוצע תפריט חלופי עם מבחר מנות צמחוניות-טבעוניות מהמטבח ההודי. הארוחה כוללת שתי כוסות יין. מחיר לסועד: 99 שקלים.

איפה: אינדירה, שדרות שאול המלך 4 ת"א, 03-6954437. לא כשר

שבוע האוכל הצ'כי, הרצליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלינצ'ס גבינה ותות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה קורה: במהלך השבוע של חנוכה ייערך במלון דניאל בהרצליה שבוע האוכל הצ'כי. השף מיכאל פקאנדי מרשת מלונות Jan בצ'כיה, יתארח במלון עם מנות מיוחדות שיוגשו בתפריט הערב והבוקר במסעדת עלנה של המלון.

מתי: 7-14 לדצמבר, 09:00-23:00.

מה אוכלים: מנות ברווז מיוחדות, בלינצ'ס ברוטב דובדבן, גולש בקר צ'כי, כופתאות, לביבות מסוגים שונים, כריכים פתוחים ועוד.

טווח מחירים: 30-100 שקלים למנה.

איפה: מלון דניאל, רמת ים 60, הרצליה, 09-9528282. כשר

פסטיבל לביבות בסנדר, ת"א

סנדר. גיא הכט, מערכת וואלה! NEWS
פסטיבל לביבות בסנדר/מערכת וואלה! NEWS, גיא הכט

מה קורה: מסעדת סנדר תערוך את פסטיבל הלעטקס המסורתי שלה עם חמישה סוגים של הלביבה הייקית המפורסמת.

מה אוכלים: לעטקס תפוח אדמה ובצל, לעטקס בטטה, לעטקס תפוח אדמה וגזר, לעטקס קישואים, לעטקס קישואים ותפוח אדמה. מחיר צלחת של שלוש יחידות - 20 שקלים.


איפה: סנדר- בית של אוכל. לוינסקי 54, תל אביב. 03-5371872.

חנוכה בבר קיימא, ת"א

מה קורה: היסטוריון האוכל ד"ר אורי מאיר-צ'יזיק, מגיע לחגיגת חנוכה מקומית, מסורתית וטבעונית, בבר-קיימא בתל-אביב. אורי ישתלט ליום אחד על המטבח של הבר-קיימא ויבשל ביחד עם הצוות תפריט טעימות של שמונה מנות וש??מ?ש.

מתי: יום רביעי, 9 לדצמבר, 12:00-22:00.

מה אוכלים: פריכ??ה ב?לאדי עם צזיקי קשיו מותסס, ובטטה קטנה, סלט ירוק על חביתית דגנים מותססת ללא גלוטן, אשישות (קציצות עדשים מונבטות) עם סלט שורשים ורוטב חמוץ חריף, נזיד עדשים גלילי עם פריכה, מרק קישואים קרמי ועוד (מחיר כל מנה 25 שקלים). בגזרת המנות האחרונות (20 שקלים) יוצעו שוקו חם של חנוכה, כדורי שוקולד משקדים, תמרים וקקאו, מוגשים עם פרי טרי או גלידה מפירות העונה.

איפה: בר קיימא, המשביר 22, ת"א, 03-9493322. לא כשר

קינוחי ספיישל לחנוכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופגנג'לה טבעונית בג'לה/מערכת וואלה!, צילום מסך

-ברשת קפה גרג יציעו במהלך חודש דצמבר מנת קינוח של מיני ספינג'ים לצד רוטב שוקולד וריבת חלב. המנה מורכבת מ-12 כדורי ספינג' מטוגנים בשמן עמוק (מחיר: 32 שקלים).

- ברשת הגלידות ג'לה יגישו סופגנג'לה - סופגניה במילוי טעמי גלידה. השנה מציעים ברשת שילובים כמו גלידה הודית, גלידת קפה, גלידת סניקרס ועוד. בנוסף – בסניף הטבעוני יציעו דונאט טבעוני עם גלידה.

סניפי ג'לה: סניף רחובות – פנחס בן דוד 1; סניף ר"ג – בן גוריון 8 פינת הרוא"ה; סניף שרונים – קניון שרונים, הוד השרון; סניף תל אביב (טבעוני) – לוינסקי 47 פינת נחלת בנימין – ג'לה ויגן טבעוני

- ברשת קוקיז יציעו קולקציית סופגניות הנאפות במקום וממולאות בגלידה לבחירה (לואקר, שוקולד לבן פצפוצי שוקולד, בננה פאדג', קרמלח, באצ'י, חלבה טבעונית ועוד). בנוסף, קוקיז משיקה מהדורה מוגבלת של סופגניות אפויות במילויים שונים: גנאש שוקולד וסוכריות צבעוניות, שברי אוריאו ושוקולד לבן, קרם פיסטוק, אלפחורס, ריבה קלאסית ועוד.
מחירי הסופגניות: 5-7 שקלים, סופגנייה עם כדור גלידה באמצע: 18 שקלים.

סניפי קוקיז: אלנבי 114 (פינת רוטשילד), דיזנגוף 116

מעדיפים לבשל? כל מתכוני חנוכה בוואלה אוכל
איפה תמצאו את הסופגניה הכי טעימה?

  • עוד באותו נושא:
  • חנוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully