וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוקים וחזקים מספרד ופורטוגל

13.1.2016 / 18:01

אבי אפרתי לוגם את יינות הפורט והשרי של סנדמאן, מהעיר פורטו בפורטוגל ומהעיר חרז בספרד. טעימה מתוקה ומחוזקת וגם כמה מילים על איך שותים יינות מתוקים

השבוע בטעימה היינות של סנדמאן. בטעימה יינות פורט מפורטו, פורטוגל ושרי מחרז, ספרד. כל היינות מחוזקי אלכוהול (15-20 אחוזי כוהל בנפח) ורובם מתוקים.

תרבות הפורט והשרי, שקנתה לה אחיזה בינלאומית הודות לאהדה למשקאות הללו בממלכה הבריטית, מוכרת קצת פחות אצלנו. פורטים מתוקים מתאימים בעיקר כיינות קינוח, לליווי גבינות חריפות ובשלות. ומכיוון שמדובר ביינות המגיעים מארצות הנתפסות כזולות, מחיריהם מצוינים. יש בטעימה הזו בקבוקים שמספקים תמורה טובה מאד ואף מצוינת לכסף.

"סנדמאן, שרי מדיום דריי" למשל, עולה 55 שקלים בלבד, ולהבדיל משאר בקבוקי הטעימה ייטיב ללוות גם אוכל שאינו מתוק או גבינות. שימו לב גם ל"פורט ואו וינטאג' 1997", המיושן וכמובן ליין היותר יקר בטעימה – "פורט, טאוני 20 שנה" המייצג דרגת ביניים בעולם הפורטים היקרים, אבל מספק הצצה נעימה מאד לליגה הגבוהה יותר בלא המון כסף. צריך לקחת בחשבון שעל בקבוק פורט מתוק לא יורדים בארוחה, בדומה לבקבוק יין. לוגמים מעט. הטובים מבין הבקבוקים יחזיקו גם חודשיים-שלושה. זה מספק פרספקטיבה אחרת למחירם של הבקבוקים.

1. סנדמאן, שרי, מדיום סוויט/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. סנדמאן, שרי, מדיום סוויט

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין שרי מתוק למחצה על בסיס ענבי פאלומינו ופדרו חימנז מחרז, ספרד. התיישנות בת שלוש שנים בחביות סולרה. צבע זהוב ענברי, באף צימוקים, תבלינים ודבש. גוף בינוני. 15% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים

הכי מתאים ל: גלידות ושוקולד.

דבר המבקר: שרי בסיסי ומתקתק. בחיך שקדים, אננס וליקוריץ. מתיקות דומיננטית. למתחילים. יין בסיס נטול יומרות. לא אנין אבל מספק תמורה טובה לכסף.

תמורה לכסף: בחמש מילים: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: שרי מתוק למתחילים.

2. סנדמאן, שרי, מדיום דריי

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: שרי חצי יבש על בסיס 95% ענבי פאלומינו ו-5% פדרו חימנז מחרז. התיישנות בביות סולרה קטנות. צבע זהוב ענברי עמוק. באף דבש וצימוקים. גוף בינוני. 15% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים

הכי מתאים ל: בשרים מעושנים, מנות פטה מסוגים שונים.
דבר המבקר: שרי במתקתקות עדינה שבשונה ממתוקי הטעימה הנוכחית יכול להתחבר לא רק לקינוחים וגבינות, גם לאוכל. בסיסי וחסר יומרה אבל מוצלח במיוחד מסוגו אבל מספק תמורה מעולה לכסף.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: שרי בסיסי שמתאים במיוחד לאוכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

3. סנדמאן, פורט טאוני

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: פורט מתוק על בסיס ענבי טוריגה פרנקה, נטינטה רוריז, טינטה אמרלה, טינטה ברוקה וטינטה קאו מהדואורו (פורטו). כל אחד מהיינות מתיישן בנפרד בחביות קטנות ומחוזק באלכוהול. צבע אדום צלול, באף פירות יבשים, גוף קל. 19.5% כוהל בנפח.

כמה? 63 שקלים

הכי מתאים ל: גבינות חריפות, קינוחים.

דבר המבקר: פורט בסיסי מתוק. לא סופר אנין אבל התמורה שהוא מספק לשישים שקלים מצוינת.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: פורט בסיסי, נטול יומרות.

4. סנדמאן, פורט, פאונדרס רירזב

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: פורט מתוק על בסיס ענבי טוריגה פרנקה, נטינטה רוריז, טינטה אמרלה, טינטה ברוקה וטינטה קאו מהדואורו (פורטו). היינות השונים מתיישנים בנפרד בין שלוש לחמש שנים ומחוזקים באלכוהול. צבע אדום רובי. באף פרי אדום, שחור, צימוקים ושפע תבלינים. גוף בינוני. 20% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים

הכי מתאים ל: קינוחים, שוקולד, גבינות.

דבר המבקר: עולים ליגה. פורט מתוק עשיר ומורכב יותר. הסוכר דומיננטי פחות ובחיך נפרסת קשת ניואנסים רחבה יותר. נעים ללגימה.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: לא מתוק מידי וחביב ביותר.

5. סנדמאן, פורט ואו וינטאג' 1997

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: פורט מתוק וינטאג' (מענבים משנת בציר נתונה) על בסיס טינטה רוריז, טוריגה נסינול וטוריגה פרנקה מיקב ואו מהדואורו. ביין משולבים גם יינות מאחוזות אחרות בדואורו. הביקבוק התרחש לאחר החורף השני מהבציר. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור, וניל, צימוקים וציפורן. גוף מלא. 20% כוהל בנפח.

כמה? 122 שקלים

הכי מתאים ל: עוגות וגבינות עשירות.

דבר המבקר: פורט עשיר מבע, שמרגישים בו היטב את שנות ההתיישנות הרבות. העץ נוכח מאד ויש מימד ברור של עומק. זה, שניהם מאזנים את הסוכר. זה פורט מודרני, חלק וקטיפתי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: פורט מודרני, קטיפתי ועשיר.

6. סנדמאן, פורט טאוני, מיושן 20 שנה

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: פורט מתוק על בסיס ענבי טוריגה פרנקה, נטינטה רוריז, טינטה אמרלה, טינטה ברוקה וטינטה קאו מהדואורו (פורטו). 20 שנות התיישנות בחביות קטנות. צבע אדום ענברי מעט זהוב. באף דבש, שקדים, שזיפים, ותבלינים (וניל). 20% כוהל בנפח.

כמה? 265 שקלים

הכי מתאים ל: קינוחים וגבינות חריפות.

דבר המבקר: כאן כבר מרגישים פורט מתוק ברמה גבוהה ממש. מורכב מאד, מלא ניואנסים, עם עומק ואיזון טוב לסוכר. פורט שאפשר בהחלט להתענג עליו בערב גבינות איכותיות ממושך. יחזיק מעמד חודשיים ואף יותר לאחר הפתיחה.

בשלוש מילים: פורט איכותי וגבוה.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully