וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפלצ'וק: מציאה אמיתית באמצע שוק הפשפשים

15.3.2016 / 7:45

זה לא סוד שכבר שנים שוק הפשפשים אינו נאמן להגדרתו. הסוחרים הקטנים פינו את מקומם לטובת חנויות יוקרה ומסעדות מפונפנות. כעת, המונה טועם מוצא מקום שמשנה את התמונה עם ארוחה מלאה ב-22 שקלים. פנינה אמיתית

פלאפלצ'וק שוק הפשפשים. קובי רובין
קציצות עיג'ה שמנמנות ומפתות, והמחיר? בדיחה. פלאפלצ'וק/קובי רובין

שוק הפשפשים ממוקם באזור הלא תל אביבי של תל אביב, באותה עיר שכנה שחוברה לה יחדיו שלא מרצונה עם מקף באמצע. בעברו הלא רחוק, הוא היה מעוזם הבלעדי של אנשי שוק הפשפשים. אותם אנשים קשי יום שהתנהלו להם בתוך הררי הסחורה שאף אחד לא רוצה יותר, יחד עם אותם סוחרים ממולחים שלימדו את עצמם למכור כל דבר למרבה במחיר. בשנות נעוריי המוקדמות, אחרי שהיינו אוכלים מנה של אבו חסן בפיתה, היינו רוכבים עם האופניים לטייל ברחובות המעופשים של שוק הפשפשים. כיום, רחובות השוק שופצו. עוד קיימים המקומות הוותיקים, אבל ביניהם צצו אותם מקומות אשר מציעים את מרכולתם במחירים לא הגיוניים בעליל. אפשר גם ללכת לאותן מסעדות יוקרה או לבתי קפה מצועצעים עם קפה במחיר דו ספרתי. חשבתי שהפסקנו לשלם על קפה סכומים כאלה, לא?

הרבה תיירים מבלים להם במהלך שעות היום בתוך השוק. האמת היא שרוב התיירות במקום היא תיירות פנים, אותם בני הארץ המובטחת שמתיירים את עצמם לדעת בתוך הגבולות המאוד צרים של המדינה. האבסורד הוא שרוב פוקדי אזור השוק לא יכולים להרשות לעצמם לפקוד את המקומות הממותגים שקיימים בתוך השוק, ולכן הם סובבים את האזור, חולפים להם בתוך הסמטאות ושבים רעבים לכיוון הבית.

פלאפלצ'וק שוק הפשפשים. קובי רובין
מנת פלאפל ב-12 שקלים באמצע שוק הפשפשים היקר. פלאפלצ'וק/קובי רובין

עוד נקודה מעניינת היא שאין באזור כמעט מקומות כשרים למהדרין. אבל, לפני כחודש וחצי זיהיתי מקום חדש בחלק המזרחי של השוק: פלאפלצ'וק. מדובר בפלאפל ירוק וכבד שחובה לאכול אותו חם, ואפילו רותח. הסלטים במקום טריים ויש גם עיג'ות (לביבות ירק מטוגנות) שמנמנות על מגש בדוכן. תוך כדי אכילת מנת הפלאפל שלי, לא הפסקתי להגניב אליהן מבטים מלאי תאווה. בסוף לא הצלחתי להתאפק, וביקשתי לי אחת. כמה שהיא הייתה טעימה; מתובלת בעדינות ואפשר לאכול אותה גם קרה. קינחתי את הארוחה עם גזוז, וזה בכלל סגר לי את הפינה. המחיר במקום יותר ממשכנע: פלאפל 12 שקלים, עיג'ה 5 שקלים והגזוז 5 שקלים. סך הכל: 22 שקלים לארוחה מלאה. מדובר, רבותיי, במציאה אמיתית.

פלאפלצ'וק, עולי ציון 15, תל אביב. 050-2277113. ימי פעילות: ימים א'-ה' 08:30-17:00, יום ו' 08:30 עד שעה וחצי לפני כניסת שבת. כשר למהדרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully