וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי המלך: פרג מסורתי או שוקלד מושחת?

מתכונים: ארז קומרובסקי

23.3.2016 / 7:34

האם אתם טיפוסים שמרניים שאוהבים את אוזני ההמן שלהם מלאים במלית פרג מסורתית ועשירה או שאתם טיפוסים של שוקולד בכל מחיר? הפעם החלטנו אחת ולתמיד לבדוק את הנושא בצורה רצינית ומעמיקה ולבצע ניסוי שיכריע מה עדיף. למי שמעוניין לבצע את הניסוי בבית מצורפים מתכונים

נמרוד סונדרס

כדי להכריע בשאלת השאלות ועל מנת שנוכל להבטיח שהניסוי יתבצע בהצלחה, גייסנו את האשף ארז קומרובסקי. קומורובסקי הכין עבורנו אוזני המן מבצק פריך במילוי עשיר של פרג וגרידת לימון ואוזני המן שוקו-שוקו עשויות בצק פריך שוקולדי במילוי קרם שוקולד עשיר. הנסיינים, עובדי המערכת המורעבים שהריחו את האוזניים למרחוק, התנדבו להפקיר עצמם לטובת המדע, והכריעו כמעט פה אחד. לכל טיפוס שלא תהיו, צירפנו עבורכם את המתוכנים כדי שתוכלו להתנסות בעצמכם בבית.

אזני המן קלאסיות במילוי פרג

אוזני המן של הקישרייה. אפיק גבאי
בדרך לתנור, אוזני המן במילוי פרג/אפיק גבאי

חומרים:
ל-80 אזני המן

לבצק:
700 גרם קמח עוגיות (5 כוסות)
5 גרם אבקת אפייה (1/2 1 כפיות)
450 גרם חמאה רכה
40 מ"ל חלב (3 כפות)
200 גרם סוכר (1 כוס)

למילוי:
300 גרם סוכר (1/2 1 כוסות)
600 מ"ל (1/2 2 כוסות) חלב
100 גרם חמאה
700 גרם פרג טחון טרי (10 כוסות)
1 כף קליפת לימון מגורדת

להגשה:
אבקת סוכר סוגת

אופן ההכנה:
1.הבצק: מערבבים היטב בכף עץ או בקערת המיקסר עם וו גיטרה את החמאה הרכה עם הסוכר, עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את החלב וממשיכים לערבב עד שהוא נטמע בתערובת.

2. בקערה נפרדת מערבבים את הקמח ואבקת האפייה. מוסיפים את תערובת הקמח לקערה עם תערובת החמאה ולשים רק עד שמתקבל בצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומאחסנים במקרר במשך שעה.

3.המילוי: מניחים בסיר את כל חומרי המילוי מלבד קליפת הלימון ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך 4-5 דקות תוך כדי ערבוב מפעם לפעם, עד שמתקבלת תערובת אחידה. מסירים מהאש, מוסיפים את קליפת הלימון ומערבבים. מניחים להצטנן מעט.

4. מחממים תנור ל-180 מעלות.

5. ממלאים ואופים: מוציאים את הבצק מהמקרר ומעבירים למשטח עבודה מקומח קלות. מרדדים במערוך למלבן דק בעובי 2-3 מ"מ וקורצים ממנו עיגולים בקוטר של כ-8 ס"מ. מניחים כף מהמילוי במרכז כל עיגול ומקפלים לצורת משולש. מהדקים את שולי הבצק ומעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה.

6. אופים בתנור החם במשך 15-18 דקות עד שאזני ההמן מזהיבות. מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן. מפזרים אבקת סוכר ומגישים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוקו- שוקו או פרג מסורתית? ניסוי אוזני ההמן בעיצומו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזני המן שוקו-שוקו

חומרים:
ל-80 אזני המן

לבצק:
500 גרם קמח תופח (1/2 3 כוסות)
60 גרם אבקת קקאו (6 כפות)
180 גרם סוכר (1 כוס)
360 גרם חמאה רכה
40 מ"ל חלב (3 כפות)

למילוי:
280 גרם שוקולד מריר 60%
320 גרם חמאה
6 ביצים מופרדות לחלבונים וחלמונים
240 גרם סוכר (1/3 1 כוס)
60 גרם אבקת קקאו (6 כפות)

להגשה:
אבקת סוכר

אופן ההכנה:
1. המילוי: מניחים את השוקולד והחמאה בקערה חסינת חום וממיסים יחד מעל סיר עם מים רותחים (שיטת באן מארי), עד לקבלת תערובת חלקה.

2. בסיר קטן נוסף מעל סיר עם מים רותחים (באותה שיטה) מחממים מעט את החלמונים יחד עם 60 גרם (כ-4 כפות) סוכר תוך כדי ערבוב בכף עץ, רק עד שהתערובת חמימה.

3. יוצקים את תערובת החלמונים לתוך קערת השוקולד, מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה ומסירים מהאש. מניחים להצטנן.

4. בקערת המיקסר מקציפים את החלבונים עם יתרת הסוכר במשך כ-2 דקות במהירות נמוכה. מוסיפים לחלבונים את תערובת השוקולד וממשיכים לערבל במהירות נמוכה. מוסיפים את אבקת הקקאו כף אחרי כף עד שהיא נטמעת בתערובת ומפסיקים את פעולת המיקסר. מערבבים מעט בכף עץ ומאחסנים במקרר למשך שעה.

5.הבצק: מניחים את החמאה והסוכר בקערה ומערבבים בכף עץ או במיקסר עם וו גיטרה עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את החלב וממשיכים לערבב עד שהוא נטמע בתערובת. בקערה נפרדת מערבבים את הקמח עם הקקאו ומוסיפים לתערובת החמאה. ממשיכים ללוש רק עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומאחסנים במקרר במשך שעה.

6.מחממים תנור ל-180 מעלות.

7.ממלאים ואופים: מוציאים את הבצק מהמקרר ומעבירים למשטח עבודה מקומח קלות. מרדדים במערוך למלבן דק בעובי 2-3 מ"מ וקורצים ממנו עיגולים בקוטר של כ-8 ס"מ. מניחים כף מהמילוי במרכז כל עיגול ומקפלים לצורת משולש. מהדקים את שולי הבצק ומעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה. מחזירים לקירור ל-15 דקות.

8. אופים בתנור החם במשך 15-18 דקות עד שאזני ההמן מזהיבות. מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן. מפזרים אבקת סוכר ומגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully