וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות המומלצים של וואלה! אוכל לפסח

18.4.2016 / 15:41

מ-60 שקלים ועד 180 שקלים: ליל הסדר הוא גם חג היין. אבי אפרתי בוחר את היינות המומלצים שיעשו לכם את הסדר

רמת הגולן, הר חרמון אינדיגו 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמת הגולן, הר חרמון אינדיגו 2015 – 30 שקל

בלנד של קברנה סוביניון וסירה שיש בו קלות, רעננות ומידה של מתקתקות לצד עשייה טכנית מהוקצעת ונטולת פגמים. תמורה יוצאת דופן לשלושים שקל.


רקנאטי, יסמין לבן 2015 – 37 שקל

בלנד נטול יומרה אך ראוי מאד מסוגו של שרדונה וסוביניון בלאן. יין מוחצן שחושף פרי טוב הנתמך בחומציות ראויה ואפילו מפגין מידה לא מבוטלת של חדות ויובש טוב. המון יין ראוי בכלום כסף.


תבור, אדמה, רוסאן 2015 – 60 שקל

רוסאן הוא זן ים תיכוני שעושה בשנים האחרונות עליה הדרגתית לישראל וטוב שכך. הוא מתאים למזג האויר שלנו ולאוכל ים תיכוני ככפפה לכף יד. הרוסאן של תבור מייצג אופציית אמצע הדרך בין לבן יבש דרום צרפתי של עולם היין הישן לביטויי מוחצנות ברוח העולם החדש. הוא עשוי היטב ויש בו חמיצות מצוינת, קריספיות מגניבה למדי ולא מעט אופי.


בנימינה, רזרב, גליל, סמיון 2014 – 60 שקל

סמיון הוא אחד משלושת הזנים הלבנים המותרים לשימוש בבורדו (לצד סוביניון בלאן ומוסקדל). היין הנוכחי, על בסיס 90% סמיון ו-10% סוביניון בלאן, חושף ארומאטיות רבת עוצמה. יש בו הדריות, פרחוניות, חומציות נאה ביותר ומקדם חדות מפתיע. תענוג יהיה ללגום אותו בליל הסדר או בימי החג לצד דגים או מנות עוף. תמורה מצוינת לכסף בהשוואה למדף היינות הלבנים המקומי.


כרמל, 4 VATS, אדום 2014 – 60 שקל

בלנד ים תיכוני (מרסלאן, קריניאן, גרנאש) שמספק מורכבות יוצאת דופן ביחס לקבוצת המחיר שלו ואיפוק מבורך, בהתאם לחוקי הז'אנר. ייטיב ללוות אוכל בשרי ים תיכוני על בסיס בקר וטלה ויחזיק היטב, הודות לאיפוקו, בצהרי היום, אפילו בחודשי הקיץ החמים. מסמניה המובהקים והמשמחים של המהפיכה הים תיכונית בתעשיית היין המקומית. תמורה נדירה ל-60 שקל.

הרי גליל, גליל, אלון 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרי גליל, גליל, אלון 2011 – 70 שקלים

קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו מהגליל העליון חוברים לבלנד שמתפקע פרי דחוס ותבלינים ואינו חף ממתיקות. מביני עניין לא יחבבו את מקדם התקשורתיות הבוטה של היין הזה. הם יכנו אותו חנפני. מאידך, בשבעים שקל לפני מבצע, מקבלים כאן הרבה מאד יין שאפילו הספיק להתיישן. כרגיל ביקב הרי גליל, התמורה לכסף מעולה.


מאיה, מארה רד 2014 – 85 שקלים

בלנד אדום על בסיס קריניאן, סירה, מורבדר וארגמן המגיע מ"מאיה", יקב הבן של טוליפ. בעוד בטוליפ נותנים בראש עם יינות "עולם חדש" אקספרסיביים, במאיה היינות מאופקים מאד. "רד 2014" מרגיש כמעט דק מרוב איפוק. זה הופך אותו ליין שמקדם הגסטרונומיות שלו גבוה מאד ונעים מאד לשתות אותו לצד כל מנת בשר, קלה ככבדה יותר. מאז הושק, לפני כשנתיים, ניכרת ביינות מאיה שיפור ברור בכל שנת בציר. שימשיכו כך.


ספירה, ריזלינג 2014 – 99 שקל

אין כמעט דוגמאות בתעשייה המקומית לריזלינג מכובד וראוי. דורון רב הון, היינן והבעלים של יקב הבוטיק ספירה, מצליח לעשות את מה שאיש לפניו לא עשה כאן: להפיק בשיטתיות, בתנאי אקלים חמים, יינות לבנים מצוינים. "ספרה, ריזלינג 2014" שלו הוא מיטיב לאפיין את האלמנטים הטיפוסיים של ריזלינג מארץ קרה – חומציות, מינרליות ואפילו פטרוליות והוא מאופק ומדויק להפליא. תענוג של יין שיודעי ח"ן יעריכו עד מאד, שמספק, בהתחשב באיכויות, תמורה מצוינת לכסף.


טפרברג, ESSENCE, מלבק 2013 – 100 שקל

יין עמוק, עשיר, מרוכז ואקספרסיבי, שיש בו הרבה מאד מהכל: פרי, פרחים, תבלינים, שוקולד וטבק. מלבק הוא זן שצריך לאהוב. לא כולם מתחברים אליו. אלו שכן, יקבלו ביין הזה גרסה שופעת ונדיבה לכל מה הם אוהבים. בז'אנר "העולם החדש" ובקבוצת המחיר, זו אחת התמורות היותר ראויות על מדף היינות המקומיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ויתקין, קריניאן 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויתקין, קריניאן 2012 – 105 שקלים

יש יקבי בוטיק ויש ויתקין – ראשון היקהים בישראל לנטוע ולהפיק יינות ים תיכוניים. יש יינות קריניאן ויש קריניאן של ויתקין – בעיני אות ומופת לאיפוק וגסטרונומיות. יין שלצד הפרי הטוב יש בו מגע אדמתי בולט, שמרגישים בו היטב את הזית השחור ושאין כמותו לליווי מנות כבש וטלה, כמו גם סטייקים. ב-105 שקל זו לא פחות מפצצת VALUE FOR MONEY מתקתקת.


קסטל, פטיט קסטל 2014 – 123 שקל

בלנד בורדולזי על בסיס קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, קברנה פרנק ומלבק של חלוץ יקבי הבוטיק בישראל – קסטל. בקבוצת המחיר שלו – 120 עד 130 שקלים ופחות מזה במבצעים – מהווה היין הזה בעיני את אחת התמורות היותר טובות לכסף: מורכב, עשיר ורך. יין סטייקים מצוין.


לוינסון, גראז' דה פאפא אדום 2013 – 150 שקל

פטיט סירה, סירה וקריניאן, שהתיישנו 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות ומספקים יחדיו יין מורכב, אלגנטי, מעודן ועתיר דקויות . זהו ללא ספק הגראז' האדום הכי "עולם ישן" והכי טוב שעידו לוינסון עשה עד היום. ומאחר ולוינסון, איש "העולם הישן" כבר חתום על כמה וכמה יינות מוצלחים במיוחד ביקב הגראז' המשפחתי הזעיר, אתם בוודאי מבינים שמדובר ביין מצוין.


יעקב אוריה, אלפא אומגה 2014 – 180 שקל

יין כתום הוא יין לבן שתסס על קליפותיו. היינן המצוין יעקב אוריה בנה את הבלנד הכתום הזה על בסיס רוסאן, סמיון ו-ויונייה. יש בו דבשיות, מינרליות, תבלינים ופרי לבן ובחיך הוא מרגיש כסוג של אמצע הדרך בין יינות לבנים מסוימים לבירות מסוימות. יש בו מורכבות, ניואנסים ומקדם קשיחות. למי שלא מכיר את הז'אנר ומחפש יין אחר, יותר ממומלץ להתוודע ליין הזה, שמומלץ ללגום אותו בטמפרטורת החדר (14-16 מעלות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully