וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות המומלצים של וואלה! אוכל למנגל

9.5.2016 / 16:08

מתכוננים למנגל של יום העצמאות? אל תשכחו את היין. אבי אפרתי ריכז עבורכם את ההמלצות האישיות שלו ליינות לא יקרים מדי אשר ילוו כמו שצריך את הברביקיו, משלב הסלטים והפרגיות ועד הסטייקים

רשימת ההמלצות הבאה אינה כוללת יינות יקרים וחשובים מדי. אין כל צורך וסיבה ללגום יינות מפורכסים בסבב מנגל קלאסי, שראשיתו בכנפיים, המשכו בפרגיות בואך קבב; גם אם בהמשך ממתינים צלעות טלה ואנטריקוטים.

הקפדתי על יינות שמחיר היקרים בהם אינו עולה בהרבה על מאה שקלים; כאלו שנעים יהיה ללגום מהם גם במנגל של אמצע היום, כשבחוץ חם ושמתאימים ל"על האש". יש בהם רוזה אחד ושני לבנים – לפרק העוף/דג/פירות ים ואדומים מתוני מבע, רובם באוריינטציה ים תיכונית, מקומיים ומיובאים.

המלצה אישית: לפני המנגל תמיד טוב לפתוח באפריטיף קליל וחביב – קמפרי-סודה/לימון-קרח משוקשק היטב תמיד עושה את העבודה. גם עראק/אוזו/פסטיס עם קרח ומים (או אשכוליות, למי שצריך לרכך קצת) יהיה נהדר. חג עצמאות שמח ולחיים!

1. ויתקין, מסע ישראלי לבן 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. ויתקין, מסע ישראלי לבן 2015

בלנד (גנראש לבן, רוסאן, ויונייה) לבן יבש לא יומרני ומהנה ביותר, שיש בו פרי טוב המאוזן בחמיצות טובה ואפילו שמץ מינרליות. יתאים היטב לפרק האנטיפסטי כמו גם לפתיחי המנגל (כנפיים, פרגיות). 75 שקלים

2. דלתון, 20 שנה, לבן 2014

הלבן החגיגי של היקב הצפוני הוא בלנד של שרדונה וסוביניון בלאן ומרגיש בחיך כמו סוג של אמצע הדרך בין יינות "עולם חדש" לישן. האקספרסיביות שלו מאופקת, הפרי מצוין; ואלו שיניחו על רשת הגריל שלהם שיפודי שרימפס, קלמרי או דגים, יהנו ממנו מאד. 90 שקלים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

3. רקנאטי, גרי דה מרסלאן 2015

מאופציות הרוזה הישראלי המוצלחות ביותר – יין שהופק מ"דימום" של ענבי מרסלאן. האופציה המנצחת למנגל של אמצע היום שתחזיק היטב את רוב שלבי המנגל (כולל קבאב), למעט סטייקים וצלעות; זאת בתנאי שטמפרטורת ההגשה הקרה דיה תישמר. שילוב של פרי מצוין, יובש טוב והרבה אופי. 90 שקלים.

4. כרמל, 4 VATS, אדום 2014

אדום ים תיכוני המשלב מרסלאן, קריניאן וגרנאש ומספק מאסה בלתי נתפסת של איכויות יחסית לתמחורו המתון להפליא. יין שיחזיק היטב גם נתחי בשר מאסיביים שיונחו לצלייה ממושכת על הגריל, כמו גם צלעות טלה שומניות. ההברקה בה' הידיעה של יקב כרמל השנה. 60 שקלים.

5. קוטה מאס, פזנאס 2013

קריניאן, סינאסו, גרנאש, סירה ומורבדר המגיעים מחלקות המקבילות לחלקות גראנד קרו בפזנאס שבלנגדוק (דרום מערב צרפת). יין מקסים המדיף חורש טבעי (GARIGUE) ומגע של אדמה. תענוג לצד כל בשר על הגריל ויין המספק תמורה נדירה ויוצאת דופן לכסף. קנו שני ארזגים – אחד למנגל ואחד להמשך האביב. 84 שקלים.

6. דומאן דה מאז'אס, אדום 2013

תיכף לאחר הפתיחה תחושו במכת חמיצות גבוהה. 20 דקות לאחר מכן ייפתח יין ביסטרו פשוט ומהמם. פרי מצוין, נקי, ללא עומסי עץ, איפוק ואפילו רזון, שהופכים אותו לבעל מקדם גסטרונומי מצוין. מתאים מאין כמותו לכל מנה ים תיכונית, מושלם לקבאב על הגריל, יחזיק היטב גם סטייקים. קנו בארגזים. 90 שקלים. להשיג ב - 0526133926.

7. ז'אבולה, קרוז הרמיטאז', לה ז'אלה אדום 2012

סירה מגפנים בנות 25 בקרוז הרמיטאז' שבעמק הרון. פרי מצוין, חמיצות טובה, תיבול עוקצנית, מתינות (12.5% כוהל בנפח בלבד) ומקדם גסטרונומיות מעולה. קרוז הרמיטאז' במיטבו. לפרק הסטייקים במנגל. 115 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully