וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומוס חם וקליל עם פיתות ממאפייה סודית

10.5.2016 / 7:48

חומוס ירושלים, למרות השם, ממוקם דווקא בחדרה, ומציע חומוס חם, קליל ואיכותי. למרבה המזל, יד המקרה הביאה לשם את המונה טועם שמכריז על כניסתו לרשימת מקומות החובה שלו

חומוס ירושלים בחדרה. קובי רובין
מדוע לא כל החומוסיות בארץ נראות ככה? חומוס ירושלים בחדרה/קובי רובין

מרבית בני האדם עושים את דרכם כל יום אל אותו מקום עבודה ידוע ומוכר, שם הם פוגשים את אותם אנשים ומנהלים את אותן שיחות על אותם נושאים. זו אינה פרסומת לעבודה במונית, אבל אצלי אין יום אשר דומה למשנהו בשום צורה או דרך, תרתי משמע.

הפעם הנסיעה עם הלקוח הביאה אותי אל פאתי חדרה, לקראת השדות שמסביב; עד כדי כך רחוק חומוס ירושלים ממרכז חדרה. שם, נגלה לפניי מבנה באוהאוס ישן ויפה ביותר, לא גבוה במיוחד ולא מתיימר. הרבה עסקים היו יכולים לפתוח חנות על הפינה, אבל למזלי יש במקום חומוסיה. כמה מתאים. עכשיו שאלה: מדוע לא כל החומוסיות בארץ נראות ככה בדיוק? במהלך עבודתי כמבקר אוכל, לא נתקלתי בחומוסיה כל כך נקייה כחומוס ירושלים בחדרה. לצערי, יש בארץ מקומות אליהם לא אחזור לעולם ולא בגלל שלא היה טעים. יש חשיבות עצומה לסדר וניקיון של כל מקום.

חומוס ירושלים בחדרה. קובי רובין
לא חוסכים במרכיב המהותי של חומוס חם. חומוס ירושלים בחדרה/קובי רובין

כעת, לאוכל עצמו. חומוס ירושלים בחדרה מכין חומוס חם. לא כבד, אלא קליל וטעים, עם כמות נדיבה של טחינה מעולה (אותה, אגב, טעמתי בנפרד כחלק מהבדיקה עבורכם, כמובן). הפיתות של המקום מגיעות ממאפייה ידועה שלא מוכנה שיגלו שהיא מספקת סחורה כל כך רחוק ממיקומה, אבל בכל מקרה בעיניי היא מאפיית הפיתות הכי טובה בארץ. עד כדי כך מעולה.

מה מיוחד בחומוס החם של חומוס ירושלים? חומוס חם יש בכל רחבי הארץ, אך לצערי רובם מקצרים תהליכים במרכיב הכי יקר – הטחינה, או בכמות או ביצרן. בדרך כלל, מקומות אלו לא מלאים בלקוחות מרוצים. חומוס חם מעולה מתאפיין בחוסר היכולת של הסועד להפסיק לאכול כל עוד הצלחת מלאה. אי אפשר אפילו לדבר בזמן האכילה. לקראת הסו, בעל המקום איים עליי את האיום הכי אהוב – "תוספת מילוי חינם". הרמתי אצבע של גבר מעל גיל ארבעים ועצרתי את עצמי בהתאם. ידעתי שהגוף לא יצליח להתמודד עם מה שהראש כל כך רוצה. והמחיר? עם מילוי חוזר עומד על 27 שקלים. אפשר גם ללכת על האפשרות של חומוס ולימונדה במילוי חוזר ב-35 שקלים (אבל זה רק לצעירים שבינינו). רוב הלקוחות של החומוסייה הם חדרתים ותושבי המושבים שבסביבה שגילו את המקום המפתיע. חשוב גם ששאר הציבור, הדתי יותר, יידע על האפשרות לשבת לאכול במקום כשר למהדרין על הדרך.

בשבוע שעבר

לא רק פיצה: יש אוכל רחוב איטלקי אחר

לכתבה המלאה
חומוס ירושלים בחדרה. קובי רובין
חובה ביקור חוזר. חומוס ירושלים בחדרה/קובי רובין

על החולצה של עמית הבעלים יש ציור של גרגר חומוס בודד לצד הכיתוב "אין עוד מלבדו", והבנתי שיש רשימת המתנה לחולצה של המקום. לאחר תחקור מקיף עם שאלות 'מס הכנסה', הודעתי לו שהוא נכנס לרשימת חומוסיות החובה שלי, ובהחלט יהיה ביקור חוזר (עם יום צום לפניו).

חומוס ירושלים, ירושלים 26, חדרה. 04-6411128. שעות פעילות: א'-ה' 09:30-20:30, יום ו' 09:30-14:30. כשר למהדרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully