וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדה הלוהטת שתיקח אתכם לטיול בדרך המשי

20.6.2016 / 9:50

העיר קריית אונו מקבלת שחקנית חיזוק חדשה ומבטיחה: המסעדה בומביקס מורי השייכת לבעלים של קפה זליק המפורסם. על בניית התפריט המסקרן המבוסס על המטבחים של דרך המשי אחראית לא אחרת מאשר השפית סבינה ולדמן

צילום: עידו שחם, עריכה: נטלי זברו

העיר תל אביב אולי לנצח תהיה הבירה הקולינרית של ישראל, בוודאי של אזור המרכז, אך עם זאת הערים שמסביבה מתחילות לחוות התעוררות קולינרית מבורכת. קרית אונו למשל, היא לא המקום הראשון שהיינו חושבים עליו בהקשר קולינרי, אבל לשמחתנו מסתמן שזה עומד להשתנות. אריה פוקס ובתו שירה צפריר, הבעלים של קפה זליק בגבעתיים ובקרית אונו, זיהו את הפוטנציאל של העיר המתפתחת ופתחו בה ממש לאחרונה את מסעדת בומביקס מורי המסקרנת. "יש כאן קהל שצמא למסעדה טובה" מסבירה צפריר את השיקול לפתוח דווקא שם, "וזה לא רק תושבים של קריית אונו, זאת כל הסביבה - נווה מונוסון, סביון, אור יהודה, גני תקווה, פתח תקווה ועוד".

בומביקס מורי. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
טיול בדרך המשי. לחמניות מאודות מתוך התפריט של המסעדה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

הקונספט של בומביקס מורי הוא לקחת את הסועדים לטיול קולינרי בדרך המשי. לא תמצאו כאן מנות קלאסיות של מסעדה אסיאתית, אלא שילוב טעמים מקורי ומפתיע של תאילנד והודו יחד עם נציגויות קולינריות ממדינות כמו תורכיה ואוזבקיסטן. המסעדה היא למעשה חלק ממתחם קולינרי אשר כולל גם מעדניה. במעדניה, שנקראת דרך המשי וממוקמת בקניון הסמוך למסעדה, תמצאו חומרי גלם אסיאתיים, במידה ותקבלו חשק לשחזר את אותן מנות שאכלתם גם במטבח הביתי שלכם. בנוסף, מציעה המעדנייה גרסת סטריט פוד קלילה יותר של חלק מהמנות במסעדה, למי שרוצה "לחטוף משהו על הדרך".

השפית שגויסה לטובת הפרויקט הגדול היא סבינה ולדמן, אותה כבר הספקתם להכיר בעונה השנייה של משחקי השף. סבינה בנתה את התפריט וממשיכה לעדכן אותו מדי יום עם ספיישלים מתחלפים ומנות שמתווספות אליו. מי שמתפקד כשף בפועל של המסעדה הוא ויטלי סיני. מלבד האוכל, גם בעיצוב המסעדה הושקעו מחשבה ותכנון רב עליו הופקד המעצב ינאי פרישר גוטמן. בהמשך אמורה להיפתח גם חצר המסעדה, אליה יתווספו בונגלוס ענקיים שהוכנו במיוחד בסין בהזמנה אישית וישמשו כמעין חדרונים לישיבה פרטית בחצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בומביקס מורי. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
המסע של האטריה בדרך המשי/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

תפריט האוכל של המסעדה מחולק לחמש קטגוריות - פתיחים, סלטים, כיסונים, המסע של האטריה על דרך המשי ופיוז'ן דרך המשי. בין הפתיחים תמצאו לחם נאן הודי עם גבינת פניר ומטבלים הודיים (26 שקלים), אלו גובי - כרובית ותפו"א במרינדת יוגורט ומסלה צלויים בתנור (38 שקלים), מרק טום יאם (48 שקלים) ועוד. בקטגורית הכיסונים מנקודות שונות על דרך המשי תוכלו לדגום דושפרה - כיסון ממולא בשר טלה במרק חומוס וצימוקים אוזבקים (38 שקלים), דים סאם (32/36 שקלים) וגוז'גוז'ה - מאפה בוכרי ממולא בשר בקר (39 שקלים).

את המסע של האטריה על דרך המשי תוכלו לחוות דרך מנת פאדי תאי (58 שקלים), אטריות ביצים בקארי אדום (62 שקלים), שבבי אטריות שעועית עם תבשיל טלה (68 שקלים) או לינגוויני שחור עם שרימפס וקלמארי (88 שקלים), ובפיוז'ן דרך המשי תמצאו בין היתר באטר צ'יקן (64 שקלים), באן בורגר (66 שקלים), קבב טלה (72 שקלים), חורשט אלו אספנג' - תבשיל אונטריב בבישול ארוך עם פירות יבשים, תפו"א, עשבי תיבול ולימון פרסי (72 שקלים) ועוד.

בומביקס מורי. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
משהו מתוק לסיום/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

"אנחנו מנסים לפנות לכל הקהלים. מצד אחד המסעדה מאוד ידידותית לילדים, ומצד שני מנסים לתת לצעירים כאן את חווית הבילוי שחסרה כל כך באזור", מסכמת צפריר. "אני יכולה להבטיח שאנחנו רק בתחילת הדרך וצפויות עוד הרבה הפתעות בהמשך".

בומביקס מורי, שלמה המלך 35 קרית אונו (ברחבה החיצונית של הקניון), 03-5088999, שעות פעילות: ראשון - שבת: 12:00-00:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully