וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסודות הקולינריים של נצרת

17.12.2021 / 7:22

העיר הצפונית והמיוחדת מושכת אליה את אבי אפרתי כמו בקסם. אחרי שביקר בה שוב ושוב וטעם בה כל פינה, הוא יוצא בפרויקט מיוחד וחושף כמה מהסודות הקולינריים שיש לנצרת להציע

חנות התבלינים זייד ספאדי. דרור עינב
חנות התבלינים זייד ספאדי/דרור עינב

נצרת היא פנינה, לא פחות. במרחק שעת נסיעה בלבד מתל אביב, תקבלו שינוי אווירה חו"לית כמעט. נעים וידידותי שם, וכיאה למרכז אורבני שגם אוחז בשורשי היסטוריה ומסורת עבותים, גם טעים מאוד שם. רשימת ההמלצות המופיעה מטה היא פרי נסיעות רבות לנצרת, והיא מייצגת סלקציה דקדקנית, לאחר לא מעט התנסויות. גם את חלקה אי אפשר להספיק בפעם אחת. המלצה אישית: עלו לשם ליותר מיום. לילה באחד הגסט-האוסים הקטנים בעיר העתיקה או במלון ממוסד יותר, עם בילוי של ערב ושוטטות בוקר עצלה ביום המחרת, היא מהחוויות היותר מגניבות שישראל מספקת, לתייר מחו"ל או לזה המקומי.

אבו ר'אנם: באנו בגלל החומוס, נשארנו בגלל השווארמה

הרחובות הראשיים של נצרת - תאופיק זייאד ופאולוס השישי, הם כנראה הצפופים ביותר במזרח התיכון (או לפחות בישראל) במונחי חומוסיות ושווארמיות למטר רבוע. אחד הפייבוריטים הפרטיים של כותב שורות אלו בעיר הוא אבו ר'אנם. החומוס הוא מהסוג הלימוני-חמצמץ, תת ז'אנר דעתני במיוחד בתחום, שיש לו אוהבים לצד מסתייגים. אבל לא רק בשביל חומוס באים לכאן. השווארמה (עגל-כבש) טובה במיוחד, יש סלט ג'רג'יר מוצלח, סלט נהדר מפלפלים ירוקים ולימונים ופלאפל לא רע. שולחן לשניים, עם שווארמה גדולה, חומוס, פלאפל וכמה סלטים יעלה כ-100-120 שקלים. כאן לא משתהים. מתדלקים, אוכלים טוב וממשיכים.

אבו ר'אנם, פאולוס השישי 86 (ליד המשביר לצרכן)

עוד באותו נושא

המדריך לתייר: איפה לאכול בתל אביב?

לכתבה המלאה
חומוס של מסעדת אל שייח. דרור עינב
חומוס אל שייח/דרור עינב

חומוס אל שייח

השווארמה בחומוס אל שייח עשויה אמנם מהודו ולא מעגל וכבש, אבל היא לא רעה בכלל (והרבה פחות שומנית). החומוס טוב ממש וכמוהו הפלאפל. שני רעבים ישאירו 100 שקלים על ארוחת שווארמה-חומוס-פלאפל-סלט. אם מדלגים על הבשר אפשר בהרבה פחות. אופציה נחמדת לארוחה חפוזה ומהירה במרכז העיר.

חומוס אל שייח, אכסאל 2, נצרת. טלפון: 04-6567664

ביקור במסעדת אל כאהלה. דרור עינב
ביקור במסעדת אל כאהלה/דרור עינב

אל כאהלה: קפה, עראק, עוגיות

רזאן זועבי היא ארכיטקטית נצרתית העוסקת בשחזור מבנים עתיקים בעיר. הסטודיו שלה נמצא בקומה שמעל "אל כאהלה" קפה זערורי הממוקם מרחק צעדים ספורים מכנסיית הבשורה. כמה שולחנות נמוכים ובר קטן, זו תכולת הקיתון הזערורי, הפועל בשעות היום בלבד. את כמויות האופי והאווירה של המקום קשה לפרוט למילים. לו נתקלתם בו במקרה בסיור בכל עיר בעולם, הייתם שמחים. אספרסו נהדר, חמישה-שישה סוגי עוגית בעבודת יד, כל אחת מהן טובה מקודמתה, כמה תערובות תה צמחים, וויסקי ועראק איכותיים, וזהו. יותר מזה אתם לא צריכים באחה"צ של שוטטות עצלה בסמטאות העיר העתיקה. שבו על כסא נמוך לאחר סיבוב בכנסייה או בשוק, תנו לעראק המשובח, נקי ללא קרח או מים, לעשות את שלו; כרסמו לאט עוגייה או שתיים עם אספרסו כפול, ותרגישו במקום אחר.

אל כאהלה, אל בישארה 23

חנות התבלינים זייד ספאדי. דרור עינב
זיאד ספאדי המנוח בחנות התבלינים שלו/דרור עינב

תבליני זיאד ספדי: מערת עלי באבא לפודי'ז

ביקור בחנות של זיאד ספאדי הוא חובה אישית מבחינתי, על בסיס תקופתי. זיאד אמנם כבר אינו עמנו, אבל את חנות התבלינים הקטנטנה שלו, ברחוב פאולוס השישי ההומה, ממשיכים להפעיל שני בניו. מדובר בלא פחות ממערת עלי באבא לפודי'ז. תבלינים יבשים נהדרים (לא מכיר מתחרה לזעתר המעודן שם), גבינות מצוינות, טחינה עייאש, מי זאהר מטריפולי, ועוד נפלאות שלא תמצאו בשום מקום וקצרה היריעה מלתאר. זיתי הבלאדי כאן הם מהטובים שיש והלימונים הכבושים המופתיים יכניסו, לצד קצת עראק, מגע קסם לכל מנת עוף ודגים. בעצם, כשקופסת הלימונים הכבושים האחרונה במקרר הפרטי נגמרת, זה האות עבורי לעלות שוב לנצרת.

תבליני זיאד ספדי, פאולוס השישי 101, נצרת, 054-2542182

חנות הקטניות והתבלינים נאגיב נאבולסי. דרור עינב
חנות הקטניות והתבלינים נאגיב נאבולסי/דרור עינב

נאג'ב נאבולסי: עוד חנות תבלינים, הפכם בשוק

אל תתלו ציפיות בשוק של נצרת. הוא חמוד אבל משמש יותר על תקן פולקלור. מכמני האוכל של העיר אינם ממוקמים בו והא רחוק מלהיות גן עדן לאנשי אוכל. תמצאו דוכני ירקות ספורים, בהם אפשר למצוא גם ירקות בלאדי ואם הגעתם בשעה הנכונה גם כמה נשים כפריות, בישיבה מזרחית, שמוכרות עשבי תבלין מצוינים, ליגה אחרת לגמרי מזו המוכרת מהמרכול. בכל זאת, שווה להיכנס לחנות התבלינים של נאג'ב נאבולסי, הסמוכה למסגד הלבן. בשונה מזייאד ספאדי, משם ייצאו אוהבי האוכל כורעים תחת משקל השקיות, אצל נאבולסי נמכרים בעיקר תבלינים, במחירים מצחיקים במונחי מרכז הארץ, במבחר נאה ואיכות מצוינת.

נאג'ב נאבולסי, שוק נצרת: עולים מהכניסה המרכזית (בהמשך כנסיית הבשורה), כשמגיעים למסגד הלבן פונים שמאלה עד קצה הסמטה.

לונא. איסאם חרטביל, באדיבות המצולמים
לונא ביסטרו, עצירת חובה/באדיבות המצולמים, איסאם חרטביל

לונא ביסטרו

אל רשימת ההמלצות הנוכחית שנכתבה לפני כחמש שנים, ועודכנה היום, בהתאם לשינויים בעיר, מוכרחים להוסיף את לונא, של לונא זרייק, שהפכה בכמעט שלוש שנות קיומה, לאחת מתחנות החובה שלנו בכל ביקור בעיר נצרת.

האוכל כאן חסר יומרות אבל עשוי בהקפדה רבה, את הקניון שלמטה שכחנו שניות אחרי שהתמקמנו והשירות מצוין. מעבר לעובדה שמדובר במסעדה שמגישה אוכל ערבי טוב וראוי באווירה נכונה, לונא הוא מיזם מהסוג עליו צריך לברך. כמה נשים ערביות ישראליות אתם מכירים שמובילות - גסטרונומית וניהולית -מסעדה גדולה? במטבח בלונא עובדות נשים נצרתיות האמונות על בישול מסורתי, שאינן טבחיות במקצוען. מגע ידן ניכר, וגם זה מבורך.

לביקורת המלאה על לונא

לונא ביסטרו, תופיק זיאד 53 (קניון ביג פאשן), נצרת

מסעדת ארמון סהרה, כפר נין. שני בריל,
מסעדת ארמון סהרה, כפר נין/שני בריל

ארמון סהרה

עוד תוספת לרשימה היא ארמון סהרה החדשה יחסית, הנמצאת אמנם כ-20 דקות נסיעה מנצרת, ועדיין שווה להכניס אותה לרשימה.

זאת הייתה השורה התחתונה בביקורת עליה באפריל האחרון "אז יש שחקן ישן-חדש, מרשים מאוד, על מגרש המטבח הערבי העילי בישראל. אם אתם מאוהביו, סעו לשם במיוחד. האוכל מצדיק בעליל נסיעה מהמרכז. לאלו שגרים בעמק, מטיילים באזור או נוסעים צפונה, זו עתידה להיות תחנת חובה קולינרית".

לביקורת המלאה על ארמון סהרה

ארמון סהרה, נין, 04-6935101

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully