וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה אחרת: מסעדה קליפורנית חדשה נפתחת בצפון ת"א

7.7.2016 / 7:41

למסעדה החדשה סנטה רוזה בצפון תל אביב יש בשורות מסקרנות: תשכחו ממה שחשבתם על המטבח האמריקאי השמן והמוגזם, והכירו את המטבח הקליפורני הרענן והשמח שמתבסס על מטבחי המהגרים באזור

סנטה רוזה. שרית גופן,
פיצה קליפורנית בסנטה רוזה/שרית גופן

משהו טוב עובר לאחרונה על השכונות הצפוניות של ת"א. אל מתחם גרינברג המשגשג, שחגג בימים אלו 3 שנים, ואל מאפיית בר לחם המוצלחת, מצטרפות עוד ועוד סנוניות אשר מנסות להוות אלטרנטיבה לתושבי צפון תל אביב שרוצים להישאר לבלות בשכונה, מבלי הצורך להגיע למרכז העיר. המצטרפת הטרייה ביותר לפריחה הצפון תל אביבית היא מסעדת סנטה רוזה, כשהקונספט העומד מאחוריה הוא מטבח קליפורני טרי ורענן.

סנטה רוזה, היא פרי חלומה של חן שמגר, בוגרת ה- French Culinary Institute, אשר עבדה כשפית פרטית בניו יורק. עם חזרתה לארץ היא הקימה את הקייטרינג "המטבח של חן" שהתמקד בבישול צרפתי כפרי, אך לאחרונה החליטה לחזור למקורות שתמיד עניינו אותה ולהתמקצע בבישול בהשראה קליפורנית. אל שמגר חבר השף אלון גטה (לשעבר סרגוס, פיצה בית העם ועוד) ויחד בנו השניים תפריט קליפורני עם ההתאמות הנדרשות.

סנטה רוזה. בלנדר, שרית גופן,
טריות היא שם המשחק/בלנדר, שרית גופן

אז מה זה בעצם מטבח קליפורני?

"חומרי הגלם עוברים תיבול ובישול מינימליים, לא מתעסקים כאן עם אבקות וקציפות. אוכל פשוט וטעים, עשיר ונכון, שלא מתחכם יותר מדי, האוכל מגרה כמו שהוא, לא צריך לשחק איתו משחקים"

"המטבח הקליפורני משלב בתוכו שלל מטבחי מהגרים שהגיעו והתמקמו בקליפורניה, בהם המטבח האיטלקי, הצרפתי, היפני, הסיני והמקסיקני", מסבירה חן. "הסגנון הקליפורני מאופיין בטריות, בעונתיות ובדגש על שימוש בחומרי גלם מהחקלאות המקומית". נשמע מוכר? כן, זוהי בדיוק מגמת ה-Farm to table, שבשנים האחרונות הפכה רווחת מאוד גם בארץ. מסתבר שזוהי לא נקודת הממשק היחידה שיש לנו עם המטבח הזה. "יש דמיון רב באקלים של שתי המדינות, וכתוצאה מכך דמיון גם בחומרי הגלם בהם משתמשים בקליפורניה ובישראל, לכן ההתאמה של המטבח הקליפורני לזה הישראלי היא פשוטה וטבעית ביותר".

"האמת היא שכשחן פנתה אליי לא הכרתי את המושג הזה מטבח קליפורני", מספר גטה. "אחרי שנפגשנו התחלתי לחקור את הנושא הזה יותר לעומק, זה מאוד סקרן אותי. אני חושב שלא מכירים את המטבח הזה מספיק בארץ". שמגר וגטר ישבו יחד והגו מנות שיתאימו לכאן עם כל האילוצים שבדבר, "אנחנו לא בקליפורניה, אבל אנחנו יכולים לעשות את המיטב מבחינתנו עם טריות בלתי מתפשרת של חומרי גלם", אומר גטר. "אנחנו מעבירים את חומרי הגלם מינימום של עיבוד. חומרי הגלם עוברים תיבול ובישול מינימליים, לא מתעסקים כאן עם אבקות וקציפות. אוכל פשוט וטעים, עשיר ונכון, שלא מתחכם יותר מדי, האוכל מגרה כמו שהוא, לא צריך לשחק איתו משחקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סנטה רוזה. בלנדר, שרית גופן,
מינימום משחקים עם האוכל/בלנדר, שרית גופן

המשמעות היא שהמנות מתבססות כאן על חומרי גלם מקומיים, גידולי חקלאות מרחבי הארץ, סחורה טרייה שמגיעה מדי יום, ישירות מהשדה לצלחת וכוללת גבינות, פירות הדר, דגי ים טריים, ירקות שדה, שמן זית ועוד. בתפריט תמצאו בין היתר סלט חם של פירות ים ושעועית לבנה בנוסח טוסקנה עם עלי תבלין טריים (54 שקלים), גספצ'ו עגבניות צהובות (36 שקלים), קרפצ'יו פילה בקר עם סלט נקטרינות ותרד (48 שקלים), פיצה קליפורנית עם סלמון מעושן וקרם פרש (61 שקלים), המבורגר בקר עם גוואקמולה ופנצ'טה, הום פרייז ואיולי כוסברה (69 שקלים), פסטה ארטישוק וירקות ירוקים (62 שקלים) פילה בקר על פירה של אפונה ירוקה עם פטריות יער (135 שקלים) ועוד. בגזרת המתוקים יוצעו טארט שזיפים וצו'ויה "סנטה רוזה" – קרם שקדים, אנגלז אמרטו וגלידת וניל ויסקי (42 שקלים), טארט לימון ובזיליקום – מרנג סיגליות, מרמלדת פטל (44 שקלים) ועוד.

סנטה רוזה. שרית גופן,
פן נוסף של הגסטרונומיה האמריקאית/שרית גופן

"עד היום הציבור בישראל הכיר כמעט אך ורק את המטבח האמריקאי בגרסתו המסורתית, הכבדה או המהירה", מסכמת חן. "אנחנו באמצעות המטבח והבישול הקליפורני שמחים לנסות ולהציג פן נוסף של התרבות הגסטרונומית האמריקאית- רעננה, בריאה, מקומית ושמחה".

סנטה רוזה, קהילת סלוניקי 11 נאות אפקה, 03-9401011. שעות פתיחה במהלך חודש ההרצה: ראשון - שבת: 18:00-23:30, בהמשך תיפתח המסעדה גם בשעות הצהריים. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully