וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 תחנות חובה בשוק ואדי ניסנאס

11.7.2016 / 9:30

השוק הכי מפורסם בחיפה אוצר בתוכו טעמים וריחות שאופיינים רק לו ושלא תוכלו למצוא כמותם בשום מקום אחר. קחו סל או עגלת שוק ולכו בעקבות ההמלצות

שוק ואדי ניסנאס (כללי). אפיק גבאי,
עולם עשיר של טעמים וחוויות. שוק ואדי ניסנאס/אפיק גבאי

שוק ואדי ניסנאס הוא אחד השווקים המוכרים בצפון הארץ. הוא פעיל עוד מימי המנדט הבריטי, ומציע לחובבי האוכל עולם עשיר של טעמים וחוויות. את שמו קיבל בזכות הנמיות (ניסנאס בערבית) שהיו נפוצות באזור בימים עברו. המדריך שלי לסיור הפעם הוא שחר סיון, הבעלים של מסעדת וניה ביסטרו החיפאית. סיון מכיר את השוק ואת סוחריו לעומק, ומקבל השראה מחומרי הגלם הטריים שמתחלפים בו בין העונות. בתפריט שלו (הקבוע והספיישלים) תפגשו התייחסויות ישירות לוואדי ולסוחריו.

בשוק ברחוב הוואדי בחיפה וברחובות הסובבים אותו, יש כמה מוסדות אוכל חיפאיים ואפילו ארציים, שבחלקם לא הספקנו לבקר הפעם, כמו פלאפל הזקנים ושכנו ממול הדוכן של מישל.

שווארמה אמיל

שווארמה אמיל, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
שיפוד טרי ועמוס בשר עסיסי בכל יום/אפיק גבאי

התחנה הראשונה שלנו בשוק היא מוסד שווארמה חיפאי, שפועל עוד משנת 1966. בשווארמה אמיל מרכיבים כל יום שיפוד שווארמה גדול, עמוס בבשר עגל טרי ושומן כבש בתיבול עדין וסודי. כשהשיפוד העמוס בנתחי הבשר העסיסיים נגמר, סוגרים את היום ומתכוננים למחר.

המקום שמר לאורך השנים על פשטות מדויקת ומציע תוספות ספורות כמו עגבנייה, בצל, חמוצים, ופטרוזיליה, עם טחינה ועמבה בגזרת הרטבים וזהו. בלי צ'יפס, חומוס, או פיתות מטוגנות בשמן עמוק. מנה בפיתה עולה 32 שקלים ובצלחת 65 שקלים (הבעלים מספר שבעיניו הלאפה אינה כלי קיבול מוצלח לבשר).

אלנבי 33

עוד באותו נושא

משהו טוב קורה בשוק תלפיות בחיפה

לכתבה המלאה

מעדניית סואידן

פאנפורטה איטלקית מעדניית סואידן, , שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
עוגת פירות יבשים ואגוזים שמיובאת ארצה מטוסקנה, פאן פורטה/אפיק גבאי

גיל חובב כתב פעם שנראה שחיפה נבנתה סביב המעדנייה של משפחת סואידן, וכשנכנסים למקום מבינים למה הוא התכוון. השאלה שצריך לשאול כאן היא לא מה יש, אלא מה אין. משפחת סואידן היא משפחה של סוחרי תבלינים שנמצאת בעסקי האוכל עוד משנת 1889. היום מנהל את הבית מישל, והוא מספר שיותר מ-1,500 מוצרים נמצאים על מדפיו, רבים מהם בייבוא אישי.

זה מתחיל בקפה איכותי, תבלינים ואגוזים, עובר דרך מגוון יינות, זולים ויקרים (כולל שמפניה של דום פריניון) ממשיך לגבינות מיוחדות כמו ברינזה עיזים וגבינת טולום טורקית, ואוכל ביתי כמו עלי גפן ועוד ממולאים שמגולגלים ומבושלים במקום על ידי נשות השכונה. בכל פינה העין נמשכת למשהו אחר, ויש פה כמה פנינים מיוחדות כמו תמר מג'הול מיוחד ועסיסי שנמכר כמו ממתק שוקולד יוקרתי ופאן פורטה - עוגת פירות יבשים ואגוזים שמיובאת ארצה מטוסקנה.

אלנבי 39

אטליז אחים סבאח

בשר אצל האחים סבאח, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
בשר אצל האחים סבאח, שוק ואדי ניסנאס/אפיק גבאי

עבד ומוסטפה סבאח הקימו בשנת 1971 את האטליז שלהם. היום הם וגם נכדיהם נמצאים בעסק, שמוכר בקר טרי וטלה מקומי משובח ללקוחות פרטיים וגם למסעדות ומלונות.

במקום מיישנים ומטפלים בכל נתחי הבקר והכבש, וגם מכינים קבב וקציצות, וידעו להסביר לכם איך להכין אותם שיצאו מושלמים בבית. מחירים: אנטריקוט 129 שקלים לק"ג, סינטה 98 שקלים לק"ג, אסאדו 75 שקלים לק"ג ושוק כבש ב-95 שקלים לק"ג.

כורי 43

חנות התבלינים אפטייזר

אפטייזר, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
אפטייזר, שוק ואדי ניסנאס/אפיק גבאי

בחנות הזו העיניים של שחר נדלקות כמו של ילד בחנות ממתקים. היא נפתחה בשנת 2001 על ידי אמיר חדד ומשפחתו, ויש בה שפע עצום של תבלינים ופירות יבשים, כאשר כל התבלינים נטחנים במקום ללא תוספות של מלחים, קמחים ומונוסודיום גלוטומט. יש פה גם עשבי תבלין מיובשים לתה, תרופות סבתא ושלל סוגי קטורת.

בכל מה שקשור לקטניות ודגנים המגוון פה עשיר באופן מיוחד: ספרתי 3 סוגי פול, 6 סוגי עדשים, 2 סוגים של תורמוס ו-4 סוגים של בורגול, כולל בורגול לבנוני אדמדם המשמש להכנת קובה. אל תשכחו לבקש טעימה מחלבה עשויה קצח - חלבה כהה בה טחינה מגרגרי קצח מצטרפת לשומשום ליצירת מעדן מיוחד עם טעם מריר וממכר.

כורי 45

דגי ויקטור

לוקוס אצל ויקטור הדייג, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
לוקוס טרי מחופי חיפה/אפיק גבאי

חנות הדגים של ויקטור ומשפחתו היא גן עדן לכל מי שיש לו חיבה למה שיצא מהים. ויקטור הגיע לשוק לפני 35 שנה, ומציע בחנות מגוון רחב מאוד של דגים טריים, חלקם מגיעים מספינת דיג בבעלותו שעוגנת בנמל חיפה.

זו לא רק חנות אלא גם מסעדה, בה ניתן לשבת ולהזמין ארוחה זוגית הכוללת שישה סוגי סלטים, חומוס ודגים (כמו סלמון, דניס או בורי) ב-130 שקלים. מחירי הדגים בחנות: לוקוס: 95 שקלים לק"ג, מוסר 65 שקלים לק"ג, ברבוניות 115-160 שקלים לק"ג (תלוי בגודלן) דניס 50-55 שקלים ק"ג.

הואדי 32

חנות הירקות של אום אליאס

תירס אצל אום אליאס, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
תירס אצל אום אליאס, שוק ואדי ניסנאס/אפיק גבאי

אם אתם מתרגשים מירקות כמוני, בחנות של אום אליאס, שממוקמת במרכז רחוב יוחנן הקדוש, תמצאו את כל הירקות העונתיים שלבכם יכול לחשוק. לצד חנות הירקות היפה תראו את אום אליאס וחברותיה מרוקנות חצילים וקישואים כך שיהיו מוכנים למילוי ואתם תוכלו לקנות כבר ככה.

עכשיו תמצאו אצלה מלוחיה בשרנית, דובדבנים יפהפיים ובמיה טרייה. בימי החורף יגיעו לכאן ירוקים טריים שמלוקטים מהרי הכרמל והגליל כמו עולש, חובזה ולשון הפר. בתוך החנות תפגשו את הבן של אום אליאס, אליאס, ולידו חמוצים תוצרת בית, רכז חרובים מתוק ומיוחד, וגם דבש וחומץ שמיוצרים באזור.

יוחנן הקדוש 33

חמוצי הואדי

חציל מוחמץ חמוצי הוואדי, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
חציל מוחמץ/אפיק גבאי

חנות קטנה וצנועה שנפתחה לפני עשור על ידי רימון, שוטר לשעבר שפרש אחרי 27 שנים בשירות המדינה בגלל פציעה. שחר אוהב להגיע לרימון כדי למלא בקבוקים בשמן זית משובח, ובתוך מיכלי ההחמצה הרבים המסודרים פה ממתינים לכם גזר, כרובית, חציל חמצמץ, במיה וגם לפת, שנצבעת בסגול בזכות סלק שמצטרף להתססה שלה. עוד תמצאו כאן זיתים סורים מרירים ומלאי טעם וגם עמבה ביתית.

יוחנן הקדוש 28

קונדיטוריה המזרח

בקלאווה, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
בקלאווה, שוק ואדי ניסנאס/אפיק גבאי

את הסיבוב שלנו ברחובות השוק אנחנו מסיימים מול מעדניית סואידן, באחת הקונדיטוריות הותיקות בארץ. קונדיטורית המזרח נפתחה בשנת 1952 על ידי בני משפחת מחרום – מיצרני הממתקים המפורסמים בנצרת.

כמו אז, גם היום, מגישים פה את המטעמים המיוחדים של המטבח הערבי: מכנאפה מתוקה עם גבינת עזים, דרך עשרות סוגי בקלאווה פריכה ועמוסת אגוזים ופיסטוקים, הכל מגולגל במקום בעבודת יד. כדי לאזן את כל המתיקות מכינים פה משקה תמרהינדי חמצמץ ומיוחד.

אלנבי 34

לעוד סיורי שווקים:
תחנות חובה בשוק עכו
מגלים מחדש את שוק הכרמל
מסתרי שוק נתניה

מפת התמצאות

8 תחנות בשוק ואדי ניסנאס. עיבוד תמונה
8 תחנות בשוק ואדי ניסנאס/עיבוד תמונה
תמרים אצל מעדניית סואידן, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
תמר מג'הול במעדניית סואידן/אפיק גבאי
עלי גפן אצל אום אליאס, , שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
עלי גפן טריים אצל אום אליאס/אפיק גבאי
לפת מוחמצת חמוצי הוואדי, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
לפת מוחמצת בחמוצי הואדי/אפיק גבאי
אפטייזר, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
מבחר ענק של קטניות, חנות התבלינים אפטייזר/אפיק גבאי
עז תלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully