וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: בריקה מהחלומות

16.8.2016 / 7:54

בשוק הכרמל המונה מגשים חלום ונוגס בבריקה מטוגנת עם ביצה ותפוח אדמה בתוך פיתה, במחיר מצחיק של 15 שקלים. אל תחשבו שזה מנע ממנו לדפוק ספינג' אחרי ספינג'

בוריקה שוק הכרמל. קובי רובין
בריקה בפיתה וספינג'. מליון קלוריות של עונג/קובי רובין

לימים מסוימים בילדותי, שבהם לאמא לא היה כל כך הרבה זמן להכין לנו מטעמים, היו מאופיינים בתפארת המטבח הטוניסאי - הבריקה. למרות שמי, אני טוניסאי משני הצדדים, ולכן מרגיש בנוח להכריז שלא קיים מאכל כה עתיר שמן כמו הבריקה. בתור ילדים לא הרשו לאכול יותר ממנה אחת, כן, אפילו לטוניסאים יש הגבלה בכמויות השמן בשלב מסוים.

בילדותי לא ידעתי שיש עוד סוגים מעבר לבריקה עם ביצה. את הבריקה עם תפוח אדמה הכרתי רק בגיל יותר מבוגר, כשכבר יכולתי ללכת לאכול מחוץ לבית מבלי שאקבל כפכף לראש על שאכלתי בחוץ. דוכני הבריקה הוותיקים ומוכרים נעולים על מה שהם עושים ולא מוכנים לשינויים במנה. לא תצליח לבקש מהם להתגמש, מה שאומר שאצל המוכרים הוותיקים אין סיכוי לשלב את הביצה עם התפוח אדמה.

כשהולכים בשוק הכרמל, אי אפשר להתעלם מהקול של קובי שמפרסם את הספינג' והבוריקות שלו. התקרבתי אל הדוכן מוכה נוסטלגיה אל עבר השמן המבעבע שקלט אליו את עיגולי הבצק הקטנים. החום המעיק נשכח ממני ועוד לפני שהבנתי מה אני עושה - הזמנתי לא פחות משלושה ספינג'ים. ברור לי שגם אם הייתי שבע, הייתי דופק שלוש יחידות בלי למצמץ. על הדרך הזמנתי את מה שחלמתי עליו שנים, מנה של בריקה עם הכל. מבחינת מחיר זה לא משנה, כל בריקה בפיתה בדוכן עולה 15 שקלים.

בוריקה שוק הכרמל. קובי רובין
בוריקה שוק הכרמל/קובי רובין

את הפיתה ביקשתי שימלאו בפלפל צ'ומה לא חריף, קצת טירשי, סלט כרוב קצוץ על הדרך, זה כבר התחיל להספיק לי. את הספינג' הראשון כבר סיימתי לפני שהמנה הייתה מוכנה. למה לא? מדובר כאן בשלושה ספינג'ים קטנים וחמודים, מנה מספקת לכל הדעות. הספינג' מעולה וטעים, חובה לאכול בשיא החום האפשרי, רך כספוג וטעים כגן עדן, מעט סוכר יספיק כאן.

חזרה לבריקה, תבקשו מראש מקובי שיטגן את הבריקה קצת יותר, החריכה רק עוזר לחדד את הטעמים. זו לא מנה לקחת למרחקים, עזבו את העובדה שהייתי צריך לסבול עד המונית ובחזרה, נא לבלוס ליד המקום עצמו, בחום המקסימלי. אל החיך נקלטים הרטבים על רקע הבריקה המתפצפצת שנכנעת בקלות, התפוח אדמה המתובל בעדינות לא מכסה על טעם הביצה הטרייה, הם מורגשים יחדיו בכל נגיסה רעשנית ומענגת, מתחיל מחול של טעמים בחלל הפה, ואם זה לא מספיק, הפיתה קולטת לתוכה את כל הטעמים. החלום התגשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כל המרכיבים מתאחדים להם יחד למנת אוכל הרחוב הכי מעניינת בשוק הכרמל בטווח המחירים של המונה טועם, יחד עם הספינג'ים זה בסך הכל 25 שקלים לבליסה מענגת באמצעו של שוק הכרמל. זה לא קורה לי הרבה פעמים, אבל קובי, אתה הולך לראות אותי אוכל אצלך עוד הרבה פעמים, בעזרת השם, הלכה הדיאטה.


הבריקה והספינג' של קובי במרכז שוק הכרמל. הכרמל 42 תל אביב. 054-5332337. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-18:00
ו' 08:00-16:00. ללא תעודת כשרות

  • עוד באותו נושא:
  • בריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully